RAKAMAN EKSKLUSIF BERSAMA PESERTA BERSIH 3 .0 - RM200 WAJIB HADIR


Rakaman perbualan ini dirakamkan dari salah seorang peserta Bersih 3.0 , peserta tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Zul berasal dari Kubang Kerian  Kelantan, mendengar kepada pemahamannya ternyata ia jauh tersesat dijalan yang terang. Mungkin kecelaruannya disebabkan diantara faktor taksub dan keadaan yang realiti. Anda Mampu Mengubahnya...

Sebelum ini Bernama melaporkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui memberi sumbangan peribadi berbentuk wang kepada mereka yang menyertai perhimpunan BERSIH 3.0 di Kuala Lumpur, semalam.

Nik Abdul Aziz, yang tidak menyertai perhimpunan itu, berkata tindakannya itu bukan satu kesalahan kerana ia merupakan satu bentuk bantuan yang perlu dihulurkan.

"Salah apa bagi duit untuk dia (peserta) bayar minyak (kereta). Dia tinggalkan rumah perlukan minyak kereta dan hotel lagi.

"Hak orang lain saya tidak tahu tetapi saya beri duit poket saya sendiri yang merupakan mereka yang tinggal dalam kawasan saya. Mintak RM20 saya bagi banyak itu," katanya kepada pemberita di kediaman rasminya di JKR 10 di Kota Bharu hari ini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata demikian ketika mengulas dakwaan bahawa parti pembangkang memberikan sumbangan wang kepada peserta perhimpunan itu seperti duit poket termasuk menyediakan penginapan, pengangkutan dan makan minum selama berada di ibu negara.

Ketika ditanya adakah PAS turut memberikan sumbangan yang sama kepada penyokong parti itu, Nik Abdul Aziz berkata perkara itu tidak diketahuinya.

"Wallahualam (jika berlaku perkara itu)," katanya ringkas.

Beliau juga menafikan dakwaan penyokong PAS telah bertindak ganas dalam perhimpunan itu dan menyalahkan pihak lain yang memulakan tindakan tersebut sehingga memukul beberapa anggota media dan polis yang bertugas.

"Saya tak hadir (pada perhimpunan haram itu) sebab uzur. Dari laporan yang saya terima mereka jadi begitu kerana ada sebab. Tak kan keluar rumah nak tinggal anak bini sanggup buat macam itu.

"Orang PAS dididik berakhlak dan berdisiplin. Mesti ada sebab mereka jadi berang dan saya yakin orang PAS tak buat perkara itu," katanya yang melahirkan rasa dukacita terhadap insiden tersebut.

Beliau berkata terpulang kepada pihak berkenaan untuk menyiasat perkara itu.

2 comments:

  1. ore nih jilat bare ambiga ko gong gitu laLU

    ReplyDelete
  2. Kiranya benar audio ni..100 tahun lagi PAShit akan memerintah Kelantan. Begitu taksub mereka kepada TOK nya. Allah hai.. 'WAJIB'??? Ambiga membela Islam [biar betul]...tak tahu nak cakap apa2 lagi. Kita serah pada Allah Maha Esa.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...