ADAM ADLI DITUMBUK PENDUDUK DI KERINCHI

Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli ditumbuk.
Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.

Adam ketika dihubungi  mengesahkan dikasari dan mengalami kecederaan yang kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.

Adam sebelum ini popular kerana menurunkan bendera memuatkan bendera memuatkan wajah Datuk Seri Najib Razak dalam perhimpunan mahasiswa di depan ibu pejabat Umno di Kuala Lumpur. - Malaysiakini

Tu baru sikit jika nak dibandingkan dengan kebiadabannya menurunkan bendera imej Perdana Menteri kepunyaan lebih 28juta rakyat, tapi Perdana Menteri yang baik dan matang tidaklah menghukum beliau walaupun maruahnya seolah-olah dipijak dan dicabar.

Bayangkanlah kalau kita punyai kuasa sehebat PM, tetiba jer budak hingus datang buat kacau pada mana masa tu banyak perkara lagi nak fikir, provokasi yang dicetuskan Ketua Perusuh pun belum reda lagi. Mahu tak bara, tapi itulah kelebihan yang ada pada seorang Perdana Menteri Malaysia yang punyai kuasa didalam negara kita.

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya.” Anda Mampu Mengubahnya .

10 comments:

  1. hambik ngko...!!!!!!

    ReplyDelete
  2. padan muka...baru puas hati aku! tahniah kepada si penumbuk... adam adli bodoh!

    ReplyDelete
  3. hehe...kepada yang menumbuk, sekalung tahniah.Harap lepas kena tumbuk barulah otak mahasewel ni jadi waras balik.

    ReplyDelete
  4. padan muka kau anak LAHABAU...orang AIR TAWAU

    ReplyDelete
  5. bangang punye bdk....bajet hero...padan muke ko la syiaaallll.....haram jadah...

    ReplyDelete
  6. Aku Sayang Tun Mahathir4/06/2012 11:20 PM

    Bodooo Adam Adli......lu datang lagi laa....lu tengok besepai ke tak lu punya gigi.....wa tunggu luu....

    ReplyDelete
  7. nak jadi hero konon...muka bengkak kana tumbok...hero palsu....ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  8. KALU JUMPA MAMT NI BALING JEA DENGAN BATU BRO
    ADA SESIAPA TAHU ALAMAT MAMAT NI BRO
    AKU NAK KENAL KELUARGA DIA BRO

    ReplyDelete
  9. Akui bayangkan aku yang menumbuk mamat ni.. cuma x cukup puas sebab 1. bukan aku yang sebenarnya yang menumbuk ke2 .. x cukup parah, kalau boleh at least 5 batang gigi dia tertanggal.. biar dia ingat sampai mampos..
    Aku tedi sembang dengan budak UPSI yang pulang berhari Raya .. mamat ni rupa rupanya jambu Nuar kaki bontot..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...