UNIT AMAL PAS KAWAL KETAT AMBIGA KATA BERSIH 3.0 BERJAYA

Ambiga yang dikawal ketat oleh pihak keselamatan dan Unit Amal Pas melambai ke arah peserta perhimpunan dan sempat berucap pendek
KUALA LUMPUR - Pengerusi Bersama Bersih, Datuk S. Ambiga menyifatkan perhimpunan Bersih 3.0 berjaya walaupun ia berakhir dengan pertembungan antara ribuan penyokongnya dan pasukan polis.

"Hari ini ialah hari yang bersejarah buat kita semua. Walaupun kita tak sampai Dataran Merdeka, kita sudah berjaya hari ini.

"Desakan kita sudah didengari kerajaan dan seluruh dunia. Semua kaum datang untuk pilihan raya yang bersih dan adil. Kita berjuang bukan untuk kepentingan diri sendiri tetapi untuk anak-anak kita dan masa depan Malaysia," kata beliau.

Perhimpunan hari ini, walaupun tidak mendapat kebenaran untuk diadakan di Dataran Merdeka, ia diteruskan dan dicemari insiden merempuh sekatan didirikan oleh polis di lokasi bersejarah itu.

Beliau berucap dari atas sebuah kereta pacuan empat roda, di hadapan stesen LRT Masjid Jamek, sebelum berarak menuju ke persimpangan menuju ke Dataran Merdeka.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula berkata: "Kami ucapkan terima kasih pada semua yang hadir."

"Kita nakkan pilihan raya yang bersih dan adil bukan kotor.

"Kita berhimpun untuk mendapatkan pilihan raya yang adil dan ini membuktikan perhimpunan ini berjaya apabila rakyat turun beramai-ramai secara aman tanpa sebarang kekacauan," kata beliau.

6 comments:

  1. Inilah manusia yg menggunakan anak muda Melayu dan rakyat untuk kepentingan kumpulan dia dan cita2 jahat mereka !! Masih tak sedar lagi wahai orang2 kita ?? Jika kita ditimpa musibah adakah mereka2 ini akan menyebelahi kita ??

    ReplyDelete
  2. ambiga ...jangan bagi aku terserempak ngan dia...

    ReplyDelete
  3. PAS sekarang kan dah x de teloq...jadi barua org kafir je..memalukan

    ReplyDelete
  4. Allah nak tunjukkan sesuatu kpd muslimin muslimat Malaysia, sbb itu muncul manusia spt anuar, ambiga dan ajis di malaysia. tuan2 kajilah sendiri latar belakang mereka, sejarah perjuangan mereka dan kaitan dengan apa yg berlaku pd hari ini dan kesannya kpd islam dan melayu di bumi malaysia ini.

    ReplyDelete
  5. inilah jelmaan setan betina...suruhan amerika yahudi...dan di sembah melayu pkr dan pas...

    ReplyDelete
  6. kenapa berada di tempat selamat...spatotnya lakhanat ni semua barisan hadapan menentang polis2 yg ada....kata penganjur...so penganjur patut di dahulukan...ini tidak......rakyat yang di permainkan....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...