Video - YB Pas Jadikan Memfitnah Rosmah Satu Ibadah, Bil Elektrik RM700,000 Sehari, Dasyat

Fitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh, namun sejauh mana firman Allah itu dihayati oleh para pejuang yang mengaku berjuang demi Islam.

Pas merupakan parti yang mengaku memperjuangkan Islam, sehinggakan menyokong Pas itu dikatakan mendapat pahala, namun sejauhmana kepercayaan itu maka sejauh itu jugalah kesesatan terhadap orang-orang yang mempercayainya.

Memfitnah Rosmah Mansor yaitu isteri kepada Perdana Menteri sudah menjadi satu ibadah didalam kepimpinan Pas, amalan ini sangat membimbangkan kerana ianya dilihat telah diwariskan kepada generasi muda, penyebaran fitnah ini berlaku tanpa sedikitpun perasaan takut kepada Allah mahupun kepada undang-undang didalam negara ini.

Tapi harus diingat, rakyat negeri Kelantan bukanlah sebodoh YB Pas untuk mempercayai segala cerita-cerita fitnah yang dihamburkan kepada Rosmah, sejenak kita berfikir kenapa disebut sebagai rumah Rosmah  Kenapa tidak rumah Najib ? Apa motif mereka yang sebenar ?

Se'benak' mana otakpun sukar untuk menerima penggunaan air yang dikatakan berjumlah RM 100,000 sehari manakala elektrik pula RM700,000 sehari. Tapi itulah tahap pemikiran Pemimpin Pas yang telah memenangi pilihanraya sebelum ini di Kelantan. Tidak malukah kita orang Kelantan jika dianggap tertipu dengan pembodohan setahap itu sehingga terpedaya dan mengundi Pas.

Kalau dikatakan penggunaan air dan elektrik sebanyak itu dalam tempoh sehari, rasanya terlalu bodoh untuk Gk mencari fakta dan menampilkannya disini, cukup sekadar menapis ia dengan kotak fikir yang waras dalam menilai tohmahan yang langsung tidak berasas itu.

Bak kata orang, 'kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi', begitulah yang berlaku dalam isu ini, Adun Pas, YB Che Abdullah adalah pemimpin yang bertanggungjawab merekrut anak muda didalam Pas untuk memfitnah Rosmah Mansor, namun motifnya belum dikenalpasti, mungkinkah perasaan iri hati kerana isteri beliau tidak secantik dan sepintar Rosmah ?

Atau beliau sengaja ingin mencabar kewibawaan seluruh cybertrooper BN untuk menyerang peribadi isterinya ? Jika kita tidak ingin isteri kita dipermalukan janganlah kita mempermalukan isteri orang lain, mereka juga ada perasaan, sebagai pemimpin sepatutnya tunjuklah akhlak yang baik, kerana jika orang lain buruk itu tak bermakna kamu mesti baik.

Berhubung tohmahan YB Abdullah mengenai penginapan hotel Rosmah yang bernilai RM140,000 untuk satu malam juga berunsur fitnah, sepertinya cerita dongeng Cinderella, beliau mengatakan Rosmah amat marah bilamana mengetahui bilik yang disewa bernilai RM140,000 itu bukan bilik yang paling mahal di hotel tersebut, kahkahkah, lawak sungguh YB cacar marba ni. 

Rakyat Kelantan pilih jadi wakil rakyat bukan suruh jaga Rosmah, tapi jaga rakyat dikawasan anda wahai YB, atau sudah cukup sempurnakah rakyat dikawasan anda itu ? Cukuplah politik jumud ini diamalkan, ia sangat memalukan, rakyat Kelantan wajib bertindak dan hentikan fitnah seperti ini dari berterusan menular dan menjadi barah dalam masyarakat kita. Sedarlah Pas bukan Islam tapi syiah yang akan memusnahkan Islam. Anda Mampu Mengubahnya.

9 comments:

  1. Nanti diPadang Mashyar carilah engkau diantara berbillion umat manusia yang bernama Rosmah untuk meminta maaf. Ya Allah, jauhilah aku dan keluarga ku daripada mereka2 yang menabur fitnah. Dan jauhilah aku serta keluarga ku dari mereka2 yang durjana. Ya Allah, engkau maha mengetahui. Amin.

    ReplyDelete
  2. Kenapa sampai ke tahap macam itu memfitnah Rosmah,lansung tak masuk akal,kilang kat kl banyak org2 pas bekerja pun Bil ayer & electrik tak sampai macam itu banyaknya.dalam satu hari.bodah betul.

    ReplyDelete
  3. Kalau tosmah saman puak peminat lobang jubur akan kata Rosmah nak tutup mulut bangkai meka..tp boss meka tanya sikitU ulang I Saman U....I can liwat u bu cant liwat me..that what freedom means to me

    ReplyDelete
  4. Apa yang orang Kelantan yang nak malukan??

    Dah sememang nya majoriti orang Kelantan ni Bengap yang senang di perbodohkan oleh luar yang mempergunakan Agama Suci Islam.

    Ini lah akibat banyak sangat minom ir keroh dari pipe!!

    ReplyDelete
  5. woii bil letrik kilang ke bil letrik rumah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kilang tempat aku kerja pun tak banyak macam tu weh. Paling kuat pun 24k sebulan.Kalau 700k tu sama lebih kurang 2 setengah tahun punya operasi kilang.
      Nak tipu pun agak2la weh....

      Delete
  6. Masyaallah!!!
    Ada jugak manusia begini dlm dunia ALLAH ini.. Bawak bawak lah betaubat...
    Bila kita lihat kembali, teserlah kebodohan mamat ni termasuk penyokong dan pengundinya. Melantik seorg yg bodoh piang sebagai pemimpin maka inilah hasilnya...

    ReplyDelete
  7. Yang Bodoh ni memang bodoh pun..apasal ko bodoh haa..?banyak melancap depan laptop ke? patutlah busuk hati perut..

    ReplyDelete
  8. Kalau tgk video tu, siap ada poster tiger lagi kat belakang penceramah. Nak buat ceramah pun agak2la tempatnya pun. Kata parti cerminkan islam. Bikin malu nama islam je

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...