DAP Buktikan Tak Perlu Kerusi Bertanding Di Kelantan, Tetap Berkuasa Walau Berkerusi Roda

DAP tidak memerlukan kerusi untuk bertanding di Kelantan, cukup saja dengan ada hanya sebuah kerusi roda dan seorang OKU disamping seekor anjing. Kerana itu sudah memadai bagi memenuhi segala tuntutan dari apa yang mereka inginkan biarpun mereka itu beberapa kerat cuma.

Buktinya Kerajaan PAS Kelantan setelah didesak oleh penunggang kerusi roda akhirnya telah mengambil keputusan menangguhkan penguatkuasaan syarat-syarat pelesenan di bawah undang-undang kecil Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandaraya Islam (MPKB-BRI) yang melibatkan kedai gunting rambut milik bukan Islam.

Pada awalnya penjelasan yang cukup kemas diberikan bersabit perlaksanaan undang-undang berkenaan, dan penjelasan itu dilihat relevan serta langkah terbaik bagi sebuah kerajaan yang menerapkan nilai-nilai Islam didalam pemerintahannya, malah undang-undang itu juga telah lama dikuatkuasakan yaitu sudah lebih 20 tahun, namun agak terkejut apabila ia ditangguhkan tidak kurang dari seminggu setelah digertak oleh penunggang kerusi roda disamping seekor anjing kesayangannya.

Lebih mengaibkan lagi, DAP terus mendesak supaya saman yang dikenakan terhadap pengendali salon sebelum ini mesti dibatalkan. Kekuasaan DAP menunjukkan kejantanan gah dimata kaumnya, biarpun kes ini melibatkan tak sampai 10 pengusaha salon, akan tetapi pembelaan DAP terhadap bangsanya tetap diusahakan sehingga berjaya daripada betis sampai ke paha.

Apa yang mampu Pas lakukan dengan desakan daripada DAP itu ? DAP langsung tidak memberi muka apalagi untuk bersikap win-win situation, strategi DAP mengukuhkan sokongan politiknya memang terlalu bijak, mereka mendajalkan Pas untuk muncul sebagai hero,

Sudah undang-undang itu ditangguhkan, pada masa sama melalui media, DAP minta pula saman dibatalkan, jika bukan strategi politik DAP untuk 'Pak Pandir'kan Pas, semestinya sudah memadai dengan penangguhan undang-undang yang telah berkuatkuasa lebih 20 tahun itu, saman yang tak seberapa itu dibayar tanpa soal, atau paling sengkek pun berunding secara tertutup tanpa menggunakan media.

Akibat kemaruk dengan Putrajaya, strategi melampau DAP itu tidak disedari oleh Pas, DAP menjadi hero diatas kebodohan Pas sendiri, tindakan DAP dengan mendesak saman itu dibatalkan memperlihatkan Pas begitu bodoh didalam melaksanakan sesuatu undang-undang, kredibiliti sebuah kerajaan dterajui Pas lebih 20 tahun itu diletakkan ditangan penggunting rambut yang tidak sampai 10 orang, dimana letaknya maruah Pas apabila dipermainkan dengan begitu rakus oleh DAP ?.

Penyokong Pas perlu sedar hakikat kebaculan Pas yang sanggup menjual maruahnya, kalaulah DAP tidak ada seorang wakil rakyat pun di Kelantan tapi mampu membuang undang-undang yang dilaksanakan lebih 20 tahun, bagaimana agaknya jika berkongsi kuasa dan Pas baru nak buat undang-undang Islam untuk dilaksanakan. Anda Mampu Mengubahnya.

Undang-undang berusia 20 tahun pun dihumban apatah lagi undang-undang yang baru hendak dibuat

2 comments:

  1. Pas tetap akan laksanakan hudud,aku lebih percaya kpd Ulamak dari percaya kepada penyangak mcm blogger babi umno

    ReplyDelete
  2. Ha ha ha ha ha ha ha

    I'M SINGH THE KING....HUDUD?????...OVER MY DEAD BODY...

    Ha ha ha ha ha ha ha

    PAS terkencing dlm seluuar....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...