Allahuakbar !!! Sebesar2 Papantanda, Bahagian Gambar Sultan Juga Yang Dibakarnya @PDRMsia

Politik gila yang melangkaui batas ketamadunan ini sewajibnya dibanteras habis-habisan sehingga ke titisan darah yang terakhir...Sekiranya politik gila ini dibiarkan tanpa sebarang tindakan KHAS ia akan mencetuskan ketegangan dikalangan masyarakat yang akhirnya hanyalah memberi mudarat kepada masyarakat itu sendiri. 

Sebesar-besar papantanda itu, bahagian pada gambar Tuanku Sultan juga yang nak dibakarnya, apa motif sebenar si pelaku ???

Sentimen kebencian yang ingin dicetuskan ini terlalu melampau, membakar papantanda pada bahagian gambar Tuanku Sultan Muhammad V ini adalah satu perbuatan yang terlalu jahat dan menghina seorang Sultan yang berakhlak mulia seperti Tuanku Sultan Muhammad V.

Pengamal politik melampau mempercayai ia dilakukan oleh pihak yang tidak senang dengan perjuangan menuntut royalti dan mendaratkan gas ke bumi Kelantan. (berunsur politik)

Kesan buruk dari perbuatan dan syak itu terlalu besar kepada mereka yang dituduh tidak senang dengan perjuangan oleh pengamal politik gila, sedangkan apa yang dituntut itu bukan HAK melainkan mencari keuntungan politik semata-mata.

Bertenang seketika dan laraskan pemikiran pada tahap normal selari dengan peredaran zaman yang tidak hanya tertumpu kepada pemikiran yang kolot lagi jumud, jika dipercayai individu yang membakar papantanda itu adalah mereka yang menentang perjuangan menuntut royalti, apa faedah yang akan didapati hasil dari membakar papantanda tersebut ?

Sesuatu yang dilakukan itu pasti punyai agendanya tersendiri, mudah saya nak sebut mereka yang menentang itu adalah dianggap sebahagian mereka ialah orang UMNO, itu hakikatnya, namun apa keuntungan dari perbuatan itu sekiranya ia dilakukan oleh Umno ?

Bagaimanapun saya secara peribadi lebih mempercayai ianya dilakukan oleh orang Pas dan mereka yang terlibat dengan tuntutan royalti tersebut, kerana mereka (Pas) yang akan dapat untung dari perbuatan itu. (membakar papantanda pada bahagian gambar Tuanku)

Sentimen dari perbuatan jahat ini jelas menguntungkan Pas, oleh demikian ia terlalu mustahil orang Umno ingin buat perkara yang boleh menguntungkan Pas. Orang Umno gila mana yang nak buat ?, cara politik Pas ni duk dalam poket jah hok sengoti pun, kalau kata macam tu mereka akan berdalih dengan mengatakan mereka tidak menuduh orang Umno tetapi pada masa sama hanya mempercayai ia dilakukan oleh mereka yang menentang tuntutan royalti.

Mantik jumud yang dipelajari dari Nik Aziz tu sebenarnya sudah tidak relevan lagi, setiap perkara sudah dapat kita membacanya, sebagai contohnya kenyataan Nik Aziz berhubung isu Umno murtad, namun apabila perkara ini dipanjangkan, dengan serta merta Nik Aziz tidak mengaku  dan menyalahkan pihak media. Itulah cara politik gila.

Apapun kita mengharapkan kes ini disiasat dengan segera kerana ia melibatkan keharmonian masyarakat dan penghinaan terhadap Tuanku Sultan, kerah seluruh pasukan polis khasnya Unit Forensik bagi membantu menangkap suspek jahat itu, mungkin hukuman bunuh adalah paling wajar dihukum keatas pelaku, jangan diberi muka, kerana tindakannya itu boleh mengakibatkan salahfaham dikalangan penyokong parti tertentu dan mendorong kepada pertumpahan darah. Atau orang Pas nak kata hukuman bunuh itu tidak wajar ??? Lagumana perut pedal yang tergamak bakar gambar Tuanku ??? Anda Mampu Mengubahnya..

Biarpun kesan bakar itu cuma sedikit dan mungkin kebanyakan orang awam tidak perasan wujudnya kebakaran pada papantanda tersebut, tapi mata puak Pas ni ganas sungguh, napok demo kelih dih...PDRM nok tunggu apa lagi, takkan tak reti-reti lagi !!!

2 comments:

  1. puak NGOR dah kantoi jahat,sendiri bakar sendiri report,smakin lama makin xcerdik plak cara berpikir puak pas ni ya...

    paling aku xtahan akan lawak puak bengong ni dgn kenyataan

    “Kejadian ini disedari oleh salah seorang ahli jawatankuasa Royalti, Khairul Nizam Abd Ghani, 31, yang kebetulan dihubungi oleh rakannya memberitahu tentang perkara tersebut pada jam 9 pagi semalam

    nak buat lawak pun agak2 lah woii,mcmmanalh org yg terlibat dgn NGOR jgk yg bleh nmpk benda ni,ishishish

    ReplyDelete
  2. Yang tukang bakar pun penganut hamPAS jugak, sengaja nak dapatkan political mileage

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...