Masyaallah! Lagi Kanak-Kanak Mati didera Teman Lelaki Ibu

ALOR SETAR - Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun meninggal dunia dipercayai akibat didera teman lelaki ibunya di sebuah rumah di Kampung Berjaya di sini, Isnin.

Mangsa, Muhammad Faiz Iqhmal Iskandar meninggal dunia pada kira-kira 3.30 petang ketika mendapat rawatan di sebuah klinik. Dipercayai ada unsur penderaan berdasarkan kesan lebam pada muka dan kecederaan pada testis.

Nenek mangsa, Padzilah Ismail, 46, berkata dia menerima panggilan daripada anaknya, Norhafiza Osman, 25, yang memaklumkan mangsa terjatuh tangga dan dibawa ke klinik berhampiran.

Padzilah berkata dia percaya cucu pertamanya itu meninggal dunia bukan disebabkan jatuh tangga tetapi didera teman lelaki anak perempuannya yang tidak bekerja.

"Dua hari lepas, cucu saya ada telefon ibu saudaranya dan beritahu dia sering dipukul. Dia juga cakap nak balik rumah saya," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumah mayat Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Isnin.

Padzilah juga berkata dia menjaga kanak-kanak itu sejak lahir lagi, dan ibubapa mangsa berpisah ketika mangsa berusia lima bulan.

Difahamkan ibu mangsa mengambil anaknya seminggu atau dua minggu sekali sejak beberapa bulan lepas.

Ibu saudara mangsa, Norhanisha, 23, berkata dia dan ibu Muhammad Faiz, yang bekerja di sebuah kedai makan, pernah membuat laporan polis berhubung kes kanak-kanak itu didera teman lelaki ibu mangsa Ogos lepas setelah melihat kesan lebam, gigitan dan calar pada anggota badan kanak-kanak malang itu.

Jenazah Muhammad Faiz dihantar ke HSB untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga dan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Masjid Akar Peluru di sini lewat malam ini.

Sementara itu, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kota Setar DSP V.Saravanan ketika dihubungi berkata pihaknya menunggu hasil keputusan bedah siasat, dan jika terdapat unsur dera, lelaki terbabit akan ditahan untuk siasatan lanjut. - Bernama
 
Jahat sungguh binatang itu, tapi kalau ibu saudara mangsa dah pernah buat repot, apa tindakan pihak polis ? Berita tak jelas, apapun semoga binatang yang mendera itu mendapat hukuman yang setimpal yaitu ke tali gantung... Al-Fatihah buat adik Muhammad Faiz.

3 comments:

  1. perempuan melayu sekarang amat murah..murah sangat...

    ReplyDelete
  2. apa lah salah budak tuh...
    sedih aku bila baca bab gini,
    x boleh bayang kalau anak aku org buat cenggini...
    setan punya manusia...
    x de rasa perikemanusiaan langsung...

    ReplyDelete
  3. kahwin pas tu cerai,,,pastu kawin dgn jantan/betina lain..pastu anak2 jdi mangsa...takde makne nye....kasian anak2....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...