Tuan Ibrahim Bagi Mesej Tersirat Bahawa Peliwat Tidak Layak Jadi PM Selain Ulamak

Kahkahkah, Ketua Penerangan Pas punya pemikiran...Tapi tak logik juga pemikiran Ketua Penerangan Pas macam tu jika tidak ada maksud tersirat disebaliknya, Mustahil Tuan Berehing sekolot teori itu!!! 
 
Katanya Al-Arqam diserang kerana sebuah buku yang menggambarkan Ashaari Mohammad sebagai bakal Perdana Menteri, Anwar Ibrahim diserang kerana namanya disenarai sebagai Perdana Menteri...
Siapa yang serang tu Tuan Bereheng, habis yang Najib duk naik jadi Perdana Menteri tu macam mana ? Lepas ni Muhyiddin pulak, kenapa Anwar diserang ? Siapa yang serang dan siapa pula yang naikkan dia untuk menjawat jawatan PM tu ?

Lebih menarik bab Al-Arqam, Tuan Bereheng kata "Walaupun kita mengakui ada beberapa amalan dan keyakinan bertentangan dengan syarak", ohh macam tu, maknanya ada jugaklah yang bertentangan dengan syarak, begitu juga dengan Hj Hadi, memang ada jugaklah yang bertentangan dengan syarak ya, Anwar pula bagaimana?, memang ada jugak lah main bontot walaupun sikit-sikit ya ? Jika tidak masakan ada 'point' untuk kena serang.
 
Maknanya teori Tuan Bereheng ni punyai muslihatnya sesama sendiri, beliau sengaja memberikan contoh Al-Arqam yang sememangnya umum mengetahui akan kesesatannya supaya dapat difahami apa yang menimpa Anwar itu sememangnya benar dan bukannya fitnah, soal sedikit atau banyak tidak perlu dipersoalkan, pokoknya ada berlaku...

Namun jika begitu, seolah-olah Hj Hadi turut terkena dengan Tuan Berehing, sebenarnya tidak, isu amanat Hj Hadi adalah isu yang berkait dengan 'perkataan', walaupun isunya berat ia tetap satu isu 'perkataan' yang boleh di'mantik'kan,..
 
Berbeza dengan isu Anwar, liwat adalah isu moral yang berkait dengan perbuatan yang kesannya tidak boleh untuk didolak-dalihkan dengan apa jua cara sekalipun, dan setiap peliwat itu seharusnya dihalang untuk menerajui negara sebagaimana dihalangnya pengamal fahaman sesat, dengan itu penyokong-penyokong Pas perlu faham dengan apa yang sebenarnya hendak disampaikan oleh Tuan Berehing itu. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. Tuan breheng ni dulu dah elok2 jadi pendakwah yg diterima ramai. Tiba2 ikut pas pok nik, kalupas ori ok juga. Jangan la guna status uztazuntuk kelirukan orang antara urusan agama dan politik. Pendakwah mesti berani, katakan peliwat tak layak jadi pemimpin apatah lagi pm. Pemimpin yg dah tua dan nyanyuk pun harus berhenti dan bagi pada yg lebih layak. Pemimpin yg amalkan pecahbelah sesama ummah Islam juga harus dibuang dan digantikan. Janganla bersongkol dengan geng pok nik untuk habuan dunia.

    ReplyDelete
  2. (PAS)Parti Ajaran Sonsang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (PAS)Parti Ajaran Sengsara dunia akhirat.

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...