Doa Mukmin Gelombang Merah Di PWTC Buat Pas Rasa Malu - Video

Di ketika pemimpin Pas sibuk berdoa untuk menghancurkan Umno, hati rakyat Malaysia sayu dan hiba apabila pimpinan Umno tidak pula membalasnya dengan hal yang serupa, sebaliknya mereka menjadikan perhimpunan rutin parti di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini dengan mengadakan solat hajat dan berdoa memohon umat Islam dan seluruh rakyat di negara ini hidup dalam suasana aman, sejahtera dan bersatu padu.

Jika doa lebai-lebai Pas berbunyi "Ya Allah, hancurkan UmnoBN, musnahkan UmnoBN, KO Umno, Umno KO"

Doa yang bergema di PWTC pula bermohon "Ya Allah, Kami mohon satukanlah hati-hati kami ya Allah... seluruh muslimin dan muslimat Ya Allah... di utara, selatan, timur dan barat Ya Allah. Kau tautkanlah ukhuwah dan ikatan sesama Islam Ya Allah.

"Peliharalah negara kami Ya Allah... peliharalah pimpinan-pimpinan kami YaAllah, peliharalah rakyat negara kami Ya Allah, peliharalah raja-raja kami Ya Allah."


Ternyata kematangan, keluhuran, ketulusan dan keikhlasan mendaulatkan perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh Umno itu jauh lebih benar berpandukan ajaran sebenar Islam yang dibawa oleh Rasulullah, kata-kata didalam doa itu mencerminkan dasar yang jelas dianjurkan oleh Islam. Kerana Islam lebih menggalakkan penyatuan daripada menimbulkan perpecahan.

Tidak sebagaimana doa puak Khawarij yang memohon kehancuran  Umno dan Barisan Nasional (BN) pada majlis solat hajat di Stadium Muhammad IV sempena Muktamar Tahunan Pas ke-58 baru-baru ini, yang mengejutkan banyak pihak.

Perbuatan Pas itu dilihat bertentangan dengan ajaran Islam, memandangkan Islam sendiri meminta umat mendoakan hanya perkara baik, sebagaimana sabda Nabi Muhamad SAW:

 "Mohonlah kebaikan daripada Allah kerana sesungguhnya Allah suka diminta kebaikan dan sebaik-baik ibadah adalah menunggu kelapangan (terlepas daripada kesusahan)." (Hadis riwayatal-Tirmidzi).

Bagi mengukur sejauhmana keimanan anda, lihatlah dari apa yang anda pilih, keburukkan ataupun kebaikkan ? Jika anda mengatakan keburukkan itu adalah wajar disebabkan dizalimi, maka anda perlu menilai kezaliman yang mereka maksudkan dan tidak terpedaya dengan persepsi dizalimi yang dicetuskan bertujuan untuk meraih sokongan politik.

Dalam politik mereka bolehlah berpolitik atau berlakon dan berpura-pura, namun dalam soal ibadat seperti doa yang melibatkan Hak Allah, ianya sudah keterlaluan, sangat keterlaluan dengan mempergunakan agama, sedangkan apa yang mereka katakan zalim itu tidak sebagaimana dengan realiti yang sebenarnya dari apa yang berlaku.
Kezaliman Najib terhadap Nik Aziz
Sejauhmana tahap toleransi dan kesabaran anda untuk mendefinisikan sesuatu kelakuan itu dengan menilainya satu perbuatan yang zalim ? Adakah sikap golongan yang zalim itu seperti apa yang ditunjukkan pada gambar diatas ? Atau juga golongan yang zalim itu seperti apa yang dinyatakan pada video dibawah ?

Percayalah, suatu hari nanti setelah Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak bersara dan menyerahkan jawatan PM kepada TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin misalnya, maka ketika itu Najib akan disebut sebagai lebih baik daripada Muhyiddin, dan kerana itulah dikatakan sebagai politik.

Menuduh pemerintah seperti kerajaan UmnoBN itu zalim sehingga sanggup bermohon doa adalah satu perbuatan yang jahat dan tidak bertanggungjawab, kerana sangat mustahil bagi mereka yang zalim untuk melaksanakan tanggungjawab sekiranya apa yang dibuat serta dibangunkan di negeri Kelantan dari dulu sehingga kini itu dikatakan oleh Pas sebagai sudah menjadi tanggungjawab kerajaan pusat.

Ketahuilah, tidak semua pemimpin yang ada didalam UmnoBN itu buruk, samalah juga dengan pemimpin didalam Pas, namun tindakan Pas yang sanggup bermain dengan doa itu tidak boleh diterima sama sekali, berpadalah dalam berpolitik, kerana Allah juga benci terhadap hambanya yang melampaui batas.

Seterusnya bermuhasabahlah, dan nilailah doa-doa yang dipolitikkan oleh Pas itu samada ia menepati dengan ajaran Islam ataupun sebaliknya, sebagaimana firman Allah  didalam surah al-‘Araf, (55) yang bermaksud:

“Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan merendah diri dan (dengan suara) yang perlahan. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampaui batas”. 

Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...