NIK AZIZ SIFATKAN MAJLIS FATWA BUTA

Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan mengeluarkan pandangan berkenaan perhimpunan Bersih 3.0 semalam "dengan hanya menggunakan sebelah mata."

"Bagaimanapun, apabila dikaitkan dengan himpunan Bersih 3.0 yang dikatakan menimbulkan huru-hara, saya berpandangan bahawa kenyataan tersebut dikeluarkan dengan hanya menggunakan sebelah mata. Mata yang digunakan pula adalah kabur dengan cermin mata yang telah pun rosak.

"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.

"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya.

Dalam kenyataannya, Nik Aziz berkata, "tidakkah disedari bahawa Himpunan Bersih 3.0 bukannya bertujuan untuk mencetuskan huru-hara?"

"Himpunan ini menggariskan lapan tuntutan untuk membersihkan pilihan raya bukannya mencetuskan huru-hara jauh sekali untuk menjatuhkan kerajaan melalui jalan raya," kata beliau.

Beliau yang juga Mursyidul Am Pas berkata, jika dikatakan menggunakan cara beradab dibenarkan, maka "suka saya bertanya, apakah jalan beradab yang lebih aman melainkan pergi dan duduk?"

"Justeru, soalan saya ialah fatwakah namanya sekiranya tanpa penjelasan dari kedua-dua belah pihak, terus sahaja dijatuhkan hukuman?" kata Nik Aziz lagi.

Nik Abdul Aziz menambah, huru-hara tercetus apabila perhimpunan yang diadakan dihalang.

"Andaikan himpunan di Gua Musang dan RTC, Kota Bharu ketika kedatangan Perdana Menteri baru-baru ini ke Kelantan dihalang dan disembur dengan air, tidak mustahil ia turut menjadi huru-hara.
(Klipvideo dibawah ini sebelum polis sembur air lagi Nik Aziz weh !!!)
"Jika Bersih berhimpun dianggap haram, apa pula hukum perhimpunan Presiden Umno di Gua Musang dan RTC baru-baru ini yang tujuannya jelas mengajak rakyat menukar kerajaan Kelantan?" kata beliau.

(Yang pergi perhimpunan Presiden Umno di Gua Musang dan RTC tu ada ke pakai topeng macam video bawah ni, suka sungguh bertopeng, lebih jelik lagi bertopeng agama)
Sehubungan Nik Abdul Aziz meminta Majlis Fatwa Kebangsaan menghormati pandangan pelbagai pihak sebelum membuat keputusan.

"Justeru cukuplah saya mengatakan, jangan berjalan sebelah kaki, nanti pincang mengatur langkah," katanya lagi.

Kalau Nik Aziz nak letak jawatan sekarang nilah masa yang paling sesuai, itupun jika dia nak terus dihormati oleh sebahagian mereka yang masih menghormatinya, jika beliau terus menyanyukkan dirinya dengan kenyataan-kenyataan jumud yang tidak berasas, dikhuatiri rasa hormat rakyat terhadapnya bertukar dengan caci maki dan kejian.

Perhatikan bila perumpamaan diberikan oleh Nik Aziz, begitu jauh bezanya membandingkan perhimpunan di Gua Musang dengan perhimpunan Bersih, begitu juga dengan solat jumaat yang dikatakan perhimpunan demontrasi. Bercelaru habis dibuatnya... Anda Mampu Mengubahnya...

15 comments:

  1. Gua dah cakap pok nik kalau mu cucuk sikit pasal UMNO terus dia meroyan...panas baran tak kena tempat orang tua ni...tanya la mana2 wartawan pun dah faham dah.....sebab tu statement dio kadang ter kena muka sendiri...

    betuk kata mu GK lagi banyak pok nik bersuara, lagi haru orang dalam PAS nak cover balik...sudah-sudah la tu pok nik...buat2 pi mengajar kat sekolah pondok ja...turun la takhta MB tu..bori kat huse ka....

    ReplyDelete
  2. Duit Yahoodi dan duit Cibai DAP dah byk sgt org tua ni telan, sbb tu mata dia dah kabor xnampak kebenaran lagi...
    Bawak bertaubat la org tua, takot nnt azab ajal krn mmbawa hasad dengki hingga ke mati...

    ReplyDelete
  3. kepala butuh mu pok nik. Kalau berimpun ramai-ramai tentu kawan-kawan awak(syaitan) joint sekali.huru haralah jadinya.Tapi pok nik suka huru-hara sebab pok nik memang spesis syaitan pakai serban.naozubillah

    ReplyDelete
  4. Ni lah dia pahaman Wahabi....... makin terserlah di buatnya.

    ReplyDelete
  5. Orang2 yang jahil lagi jahat UMNO tuu ditabalkan sebagai ULIL AMRI? ............ poooooraaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!

    “ULIL AMRI dari kalangan ketua2 haprak UMNO ini kah yg difatwakan “haram” dicabar/ derhakai oleh rakyat???????????
    Kah kah kah .... khurafat & tahyul orang2 UMNO semakin parah!

    Sepatutnya Majlis Fatwa bincang cukupkah syarat2 & kelayakan ketua2 'lanun' UMNO untuk jadi ULIL AMRI yg dijilati oleh ustad2 tunggangan UMNO & pengikut2nya itu? Majlis Fatwa patut juga buat rumusan terhadap amalan politik kotor, budaya fitnah, mentality lucah , khurafat & kesyirikan UMNO ni

    dunia akhirat zaman ... "Yang JAHIL & JAHAT disanjung, Yang ALIM & SOLEH dikepung" ..... kerana KUASA & HARTA!!!!!!!!!!!!

    Atas Perintah ALLAH: “AMAR MAARUF, NAHI MUNKAR” --- Seluruh Melayu/ Muslim mesti tolak UMNO lucah, korup & khurafat ini…… tidak wajar kita bersyubahat dengan penipuan & kezaliman ketara UMNO ini, …………………… PRU13 ……ABU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa orang PAS selalu bercakap kasar, inikah keperibadian Islam??

      Delete
    2. Bro, dah keluar tajuk tu, masa ambil spm dulu bm dapt kot? Tajuk: TERLIBAT DALAM HIMPUNAN BERSIH HARAM.

      Delete
    3. Bro, dah keluar tajuk tu, masa ambil spm dulu bm dapt 9 kot? Tajuk: TERLIBAT DALAM HIMPUNAN BERSIH HARAM. Soray tertinggal 9.

      Delete
    4. Brader, Komen tu macam brader nuar la, kalo dah kena atas batang hidung mula spin, pknz la, lynas la, altantuya la, apa lagi yang boleh masuk. Fatwa bukan diputuskan oleh satu orang, dia dinamakan 'ijmak' iaitu keputuan para ulama. Kalau kata ulama buta! itu la namanya "JAHIL"

      Delete
    5. Dalam persidangan majlis fatwa bukan boleh sapa-sapa masuk campur, dia terdiri dari para ulamak sahaja, kalau nik ajis nak joint! (bincang-bincang]layak ke dia sebagai 'ulama'

      Delete
  6. Kesian betul puak2 ni masih ingin menegakkan benda yang salah, pokok utama pihak polis tak pernah nak menghalang orang nak berhimpun, berhimpunlah walaupun nak bawa semua penyokong termasuk lembu kerbau kambing ayam sekalipun, tapi kenelah ikut peraturan yang ditetapkan, polis dah bagi stadium untuk berhimpun pergilah ke sana, kat KL ni banyak melibatkan kesusahan kepada orang ramai sebab KL ibu negara, banyak peniaga,pelancung, pengangkutan awam, teksi dan banyak lagi akan terjejas urusan mereka, siapa nak tanggung kerugian mereka ini, kalau NIK Ajis kata hak pendemontrasi tidak penuhi bagaimana hak penghuni KL, jadi janganlah dok berselindung disebalik sehelai seluar dalam, perbuatan awak yang salah dan semua orang tahu tapi awak masih lagi ingin menegakkan kesalahan awak itu dengan menuduh pihak berkuasa pulak yang bersalah. Korang perasan je semua orang menyokong korang, tapi hakikatnya yang datang tu semuanya orang luar yang menghuruharakan keamanan KL, negara ada undang2 patuhilah undang2 baru rakyat terbanyak akan menghormati anda.

    ReplyDelete
  7. kenapa tak nak buat di stadium???????????????????????????kenapa berkeras nak buat di dataran????????????kesian NIk Aziz dia sebenarnya buta, buta kerana beliau tidak tahu muslihat Anwar an juak-juaknya yang sememangnya berhasrat mencetuskan huru hara. Kesian Nik Aziz dah jadi seperti pak pandir yang ditolak kedepan untuk menjawab hal haram halal. Maka bersilat lah dia dengan ilmu persilatan lama beliau, terkehel keseorangn, anwar bertepuk tangan di luar gelengan

    ReplyDelete
  8. Turunlah pok nik sebelum anda diturunkan...

    ReplyDelete
  9. Weh....jangan dikutuk POK NIX ni...tak baik tau...

    Majlis Fatwa Kebangsaan cuma terdiri oleh ulamak2 je. Majlis FARTwa POK NIX disertai..

    1. Azzazil
    2. Dajjal
    3. Yakjud Makjud
    4. Silkhanaz
    5. Ifrit
    Dan pelbagai lapisan jin bertoncet

    So faham-faham je lah...

    ReplyDelete
  10. Kito pakat g umah nik ajis, pah tu kita kato la kodio celako nik ajis, bodo nik ajis, nik ajis sekolah x tinggi, nik ajis wahabi, muka nik ajis supa "tok cha" bla bla bla boleh? pah tu kito pakat kecin muka pitu umh dio, make tohuk sapoh dale umah dio, kito bawa tino romen-romen depe dio boleh? Pah tu ble-ble dok supah dio tu kito katok la keto dio, moto dio hooo la bare kesayangan dio boleh? Maso nok kelik tu kito pakat jetik telingo dio deh...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...