PAS ADALAH POLITIK , ISLAM ADALAH AGAMA RASMI NEGARA - CHUA SOI LEK

Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek dalam satu ucapannya di Kota Bharu semalam, menjelaskan dari apa yang beliau faham ialah Pas adalah badan politik, bukan agama rasmi negara, sebaliknya Islam adalah agama rasmi di negara kita, saya kritik Pas dan saya tidak kritik Islam.

Nampaknya Chua lebih tahu membezakan diantara agama dan parti. Mungkin jarang sekali  untuk kita mendengar ucapan dari pemimpin MCA dan kita lebih didedahkan dengan ucapan-ucapan pemimpin Dap kerana mereka dikatakan lebih tahu Al-quran dan Islam kerana hampir 99 peratus daripada pemimpin Dap telah memeluk agama Islam hasil dakwah dari Pas.

Ucapan Presiden MCA  ini walaupun rakamannya pendek  namun ia cukup untuk menunjukkan keperibadiannya dalam menghormati diantara satu sama lain, dari body language yang ditampilkan beliau merupakan seorang yang mengamalkan kesederhanaan dan tidak bersikap hipokrit untuk menarik sokongan dari pelbagai kaum.

Rakaman ini dirakamkan semalam oleh blogger Ambo Orang Kampung ketika kehadiran Presiden MCA ke Kota Bharu, dan Gk difahamkan walaupun cuaca disini agak kurang menentu, lawatan mengejut beliau itu mendapat kehadiran diluar  jangkaan apabila lebih 1000 orang menghadirinya.
Turut hadir dimajlis yg sama Setiausaha Poltik kepada YAB  Perdana Menteri yang juga Ketua Umno Bahagian Kota Bharu,Datuk Mohd Fatmi Che Salleh serta beberapa lagi pemimpin komponen Barisan Nasional.

Jika nak dibandingkan ucapan pemimpin MCA dan DAP ia punyai perbezaan yang ketara, Chua dilihat agak tenang dan tidak menyerang peribadi pemimpin Pas sebaliknya menjelaskan mengenai apa yang beliau faham mengenai Pas dan Islam,

Menurut beliau Pas itu parti dan Islam itu agama, beliau hanya mengkritik Pas dan beliau tidak pernah mengkritik agama Islam selain menghormati Islam adalah agama rasmi negara ini.
Berani Chua kata macam tu ya, mana dia tahu , ohh Gk terlintas kepada satu lagi video, pada video dibawah ini jelas membuktikan kata-kata beliau bahawa Pas dan Islam adalah berbeza. Ya tak ya juga, takkan kita orang Islam nak mengaku klip video dibawah ini adalah Timbalan Presiden Islam Malaysia, mustahil, memalukan dan menjatuhkan imej Islamlah.

Apapun renung-renungkanlah, jika orang bukan Islam boleh menghina pemimpin Islam dan kelakuan ucapannya yang cukup agresif apakah matlamat mereka yang sebenarnya, MCA dan DAP adalah dua parti yang berbeza, MCA lebih bersifat freindly sebaliknya DAP lebih bersifat menentang dan berideologi menjajah. Anda Mampu Mengubahnya.
Gambar-gambar menarik Klik DISINI.

1 comment:

  1. aku respek dgn statement chua soi lek

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...