VIDEO NERAKA DUNIA - APA DOSA RAKYAT BACHOK ?

Bachok dan sampah sebelum ini bukanlah perkara yang berhubungkait, namun sejak 3 tahun yang lalu ia seakan menjadi sinonim yang akan mewajahkan daerah tersebut dengan satu gambaran buruk yaitu kotor dan busuk.

Jika sebelum ini mendengar sahaja nama daerah Bachok kita akan tenang dengan terbayang keindahan pantai-pantai yang indah diselami dengan deruan ombak kenangan antara kita dan dia sewaktu bercinta dahulu, keadaan ini pasti ramai anak Kelantan melaluinya.

Bagaimanapun, akibat dari kelalaian pihak berwajib yang tidak menjaga ciptaan ilahi ini, keadaan sudah berubah, daerah yang sepatutnya dijadikan pusat pelancongan terindah dinegeri Kelantan telah dijadikan pusat pelupusan sampah yang tidak sistematik, anda boleh saksikan pada klipvideo yang disediakan cuma baunya tidak dapat disertakan.

Mengapa keadaan ini harus berlaku ? apakah kerana  kebaikkan, keramahan dan "mudoh baso" orang Bachok sehingga sanggup pihak tertentu untuk buat apa sahaja yang mereka suka, segala sampah diberikan kepada orang Bachok, sampah pemimpin pun terpaksa diterima oleh orang Bachok sehingga mengabaikan rakyat disini.

Pemimpin yang dipilih langsung tidak berfungsi dan tidak memberi manfaat kepada rakyat, mujurlah masih ada anak tempatan yang sanggup menggalas tugasnya sekadar yang mampu demi kesejahteraan rakyat, soalnya sampai bila ?

Tidak dapat dibayangkan jika pemimpin tempatan itu tidak mengambil tempat dalam menjaga kebajikan rakyat di bekas kawasannya. Apapun saksikan paparan kedua videoklip ini esok yang lebih menarik dengan paparan keadaan peniaga disepanjang jalan ke tempat sampah ini dan juga temubual dengan penduduk disekitar kawasan tersebut. Ore Bachok !!! Demo mampu mengubahnya.....ubahlah...

5 comments:

  1. Nama pun PAS (Parti Ambabiga Sayang) keje ceramah siang malam! Kaluu rakyat Kelate pangkah lagi Pas PRU 13....tak tauu laa nak cakap apa lagi !!

    ReplyDelete
  2. Gak awe adek bulih wat gapo...awe adek agah...lain la kalu stopa muhamad..demo tahu ko ore2 kane awe adek gi melancong belako...demo gapo hak buleh...setakat dok wat tubik isu sapoh...habuk pun tak leh...pade2 la wei...ameno2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. boh. agah no nate nih. demo ni palo sumbak air ko gapo dio ni. kecek bia molek kek

      Delete
  3. ni belakang umoh kawe raso ni..busuk wehhh..area beris lalang

    ReplyDelete
  4. SEDAR LAH WAHAI ISLAM..JANGAN KERANA PAS KITA SESAT JGN KERANA NIK AZIZ KITA IYA KAN APA YG SALAH..NIK AZIZ TOLONG JAWAB KENAPA XPERLU SAMBUT MAULIDUR RASUL??DH ADA NABI LAIN KER??

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...