SI RASIS CUBA ANCAM NEGARA DENGAN CAMPURTANGAN KUASA LUAR

Majlis Peguam tidak akan mengambil bahagian alam panel bebas yang ditubuhkan kerajaan untuk menyiasat dakwaan keganasan polis dalam perhimpunan BERSIH 28 April lalu.

Badan yang mewakili 14,000 peguam itu sebaliknya mahu wakil Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan bukannya bekas ketua polis negara Tun Hanif Omar.

"Ataupun, Majlis Peguam tidak akan turut serta," kata pengerusi majlis itu Lim Chee Wee dalam sidang media selepas mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mengutuk tindakan polis pada hari itu.

"Majlis Peguam lebih suka wakil khas PBB daripada luar negara mengendalikan panel itu dan jika ini dituruti Majlis Peguam akan pertimbangkan semula penyertaannya."

Seramai 1,270 anggota yang hadir dalam EGM itu mengutuk tindakan polis dan gagal memberikan masa cukup untuk peserta perhimpunan bersurai.

Apakah ini sebagai permulaan kebenaran kata-kata Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai campurtangan kuasa luar didalam pentadbiran negara? Keadaan ini seakan-akan ingin memberi gambaran satu keadaan yang kritikal didalam pentadbiran kerajaan dan tiada seorangpun yang boleh dipercayai.

Nampaknya musuh-musuh negara lebih suka bermain dengan situasi begini bagi mencapai agenda mereka. Apa tujuan mereka yang sebenarnya ? seadil manakah PBB dalam menyelesaikan isu-isu global, rata-rata rakyat dinegara ini tidak mengenali siapa  sebenarnya Frank La Ru? 
 
Seringkali pembangkang menganggap satu isu retorik bilamana dibangkitkan bahawa negara ini terancam dengan kuasa luar yang bersekongkol bersama parti racist yang berniat untuk menjadikan Malaysia sebuah negara republik.

Namun sebenarnya itu bukan perkara mustahil untuk terjadi, simpanlah sedikit ruang peringatan untuk itu supaya kita tidak terus terlalai.....Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. SATU PREMIS KUDA TROJAN ANASIR ANTI RASIONAL.

    ReplyDelete
  2. salam.
    deme ni semua memang pukimak... barr consol konon..cehhh.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...