VIDEO EKSLUSIF - SEKARANG NI BAGI DUIT LEPAS TU BAGI SENJATA - TUN M



3 comments:

  1. Kalau Menteri KDN tidak dilucutkan jawatan apa yang TUN katakan itu pasti berlaku..Menteri KDN patut letak jawatan sebab tidak cukup TELUR untuk menghadapi PERUSUH HARAM boleh dikatakan gagal menghalang DEMO HARAM 28hb yang jadi mangsa adalah anggota Polis sampai ada yang mati dan cedera,harta kerajaan dihancurkan oleh perusuh. Sepatutnya ada SOP kepada polis bila terdesak boleh mempertahankan diri termasuk menggunakan senjata.Bantuan daripada rakan-rakan sepasukan juga gagal bermakna TIADA SETIA KAWAN antara anggota Polis. Berbeza zaman saya bersama anggota PPH dahulu ketika bertempur PANTANG ada anggota yang tercedera oleh musuh maka seluruh anggota akan memastikan anggota dilindungi atau diselamatkan walaupun nyawa sendiri terancam....Musuh akan diburu sehingga dapat dihapuskan. Saya lihat anggota yang berada diDataran Merdeka macam berkelah saja... Sekian Luahan Ex-Polis.

    ReplyDelete
  2. tabik encik,betul kata encik tu.saya ada di tempat kejadian sampai kita maklumkan minta bantuan unit yang ada terlalu lambat.agaknya kalau angota terlibat tidak d cover oleh pemberita tu agaknya dah arwah agaknya.lepas tu baru keluar arahan dari penyelia trafik beri arahan tlong bagi bantuan mana mana unit yang hampir.saya de\ngar dah jadi geram yang amat sangat maklumlah kita bantuan dari luar lokasi tepat lansung tidak di beritahu.saaya rasa patut di beri latihan macam mana nak dapat bantuan dan memberi perlindungan pada anggota.ini lain ceritanya bila sampai lapor beri taklimat suruh kita senyum dan tebalkan telinga dan buat kawalan.dalam hati ini berdetik nak tanya sekiranya keganmasan berlaku mcamana agaknya apa nak buat dan dimana nak pergi.ini yang patut di beritahu.inilah yan patut d jadikan iktibar sdupaya tidak berulang.

    ReplyDelete
  3. Syabas semangat keMelayuan anda.Polis Malaysia kena belajar teknik Pencegah Rusuhan Polis Perancis. Kordinasi Menghalang Perusuh Ganas bukan sama dengan mengawal penonton Perlawanan Bolasepak.Pihak KDN dan Polis sepatutnya sudah mendapat maklum daripada bahagian Risikan apa yang akan berlaku pada D-Day 28hb oleh itu Polis sepatutnya sudah boleh bersedia dengan anggota yang lebih ramai bukan setakat 1000 anggota. Yang sebenarnya mungkin Pegawai Strategy PDRM tidak Tahu langsung Strategy atau buat mudah ( ingat nak halau ayam makan padi ) Kordinasi antara team pun hura-hara, cuba kita tengok keadaan bagaimana anggota peronda dan motosikal Trafik boleh dipandu kedalam kumpulan perusuh ( dianggap musuh ) tidak kah perbuatan itu BODOH...sudah tahu kumpulan itu Perusuh KENAPA boleh anggota masuk dengan linggang kangkong...CARI NAHASlah jawapnya. Terlau banyak KELEMAHAN pihak PDRM dalan mengawal keadaan DEMONSTRASI di Malaysia. Kalau Saya jadi Pegawai Operasi Sudah tentu saya minta Bantuan daripada Pasukan lain seperti PGA,RELA,WATANIAH,ATM dan minta dihantar seramai anggota yang ada ( 100 Ribu ) dengan dibekalkan BELANTAN dengan teratur Kordinasi serta kumpulan 6 anggota 1 team. ( Attacker,Defender,Tangkap )Sebenarnya dalam keadaan 28hb itu pihak Keselamatan perlukan Moral support dan guna Saikologi sahaja. Contohnya bila telah mendapat Perintah Mahkamah,Amaran telah diberikan dan diwar-warkan kepada umum seluruh negara dan pihak Polis boleh memberi AMARAN KERAS kepada yang berniat hendak menyertai DEMO akan akibatnya termasuk CEDERA / KEMATIAN / PENGSAN dan pihak Polis tidak boleh dipersalahkan dan TIADA LAYANAN PERUBATAN DAN MAKAN. Beri amaran yang Polis akan menggunakan kekerasan menyuraikan perusuh jika ENGKAR PERINTAH.... Kalau anda dapat maklumat seperti apa yang saya umumkan ini adakah anda Sanggup menyertai DEMO HARAM...? Luahan Ex-Polis

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...