PRU 13 PANAS !!!- PAS TIADA PILIHAN, KITA PERLU AMBIL RISIKO - DR MUJAHID

PAS perlu merangka strategi baru bagi mengelakkan parti itu menjadi mangsa 'perubahan' dalam Pakatan Rakyat sekiranya berlaku pertukaran kerajaan selepas pilihan raya umum ke-13, kata ahli jawatankuasa Pusat PAS, Dr Mujahid Yusof.

Ahli Parlimen Parit Buntar itu juga berkata, perubahan perlu dilakukan bagi menghadapi kemungkinan selepas pilihan raya diadakan, kerusi yang dimenangi oleh PAS hanyalah minoriti di dalam parlimen berbanding parti lain dalam Pakatan.

"Perubahan yang PAS perlu lakukan harganya agak mahal. Tidak ada perubahan yang harganya murah.

"Kita tak ada pilihan. Kita perlu ambil risiko," katanya pada forum pasca pilihan raya umum (PRU) ke-13 dan majlis pelancaran buku bertajuk Rejuvinasi PAS.

Mujahid berkata demikian ketika menjawab pertanyaan daripada pensyarah di Universiti Islam Antarangasa Malaysia (UIA), Dr Maszlee Malik yang melontarkan pertanyaan mengenai masa depan dan hala tuju PAS selepas PRU ke-13.

Maszlee berkata, PAS akan menjadi golongan minoriti berbanding dengan DAP dan PKR yang dilihat akan mendominasi Pakatan.

"Saya tertarik apabila Dr Mujahid memberitahu bahawa sebelum memperbaiki parti lain baiki individu dalam parti. Jadi saya nak tanya adakah PAS bersedia untuk berdebat siapakah bakal menjadi presiden PAS, mursyidul am dan sebagainya,

"Adakah PAS bersedia?" soal Maszlee.

Sehubungan itu, Mujahid berkata, bagi membuat perubahan, satu pengorbanan besar perlu dilakukan.

Katanya, pengorbanan tersebut bagi memastikan bahawa PAS tidak akan menerima nasib sama seperti Umno selepas PRU ke-13 diadakan.

"Umno akan meninggalkan kita. Itu pasti sebab memang masanya. Yang pasti, jika PAS tidak cipta 'ubat penyembuh' PAS juga harus pergi," katanya lagi.

4 comments:

  1. pas bodo...setan2 pas jgk bodo...taksub ngn fatwa2 bodo neek najees yg bodo tue....hahahaha...

    ReplyDelete
  2. Pas sejak dulu dan kini TIADA KEKUATAN SENDIRI !...pas hanya bergantung pada Isu... dan bergayut pada Parti orang Lain! Pemimpin mereka pula tidak boleh di kritik langsung ! SElamat Tinggal Pas Bukit Gantang, Pasir Panjang(Manjung) dan seluruh Perak, SELAMAT TINGGAL PAS.

    < AHLI PAS SEJAK 1991>

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS memang BODOH...apa sangatlah dengan DAPig dan PKR tu???
      Dah terang2 DAPig memang memperkuda mereka dan dalam masa yang sama DAPig mahu kemenangan untuk mendapat kuasa yang akan meminggir bangsa Melayu, agama Islam dan kuasa Raja2 Melayu!!!!!
      Menakala PKR berketuakan seorang yang tidak bermoral yang terang2 telah menggadaikan ,maruah agama, bangsa dan tanah air!!!
      Apa lagi yang perlu dibuktikan?????
      Berapa kali dah Pemimpin UMNO menghulurkan tangan perpaduan???
      Janganlah kerana sikap 'dendam kesumat' Nik Aziz terhadap Pemimpin2 UMNO terdahulu sanggup ahli2 PAS membuang saudara sebangsa dan seagama semata2 kerana hendakan kuasa yang tidak 'mutlak' pun!!!!

      Delete
  3. PAShit dah terlampau banyak makan najis kafir DAPig....kehkehkehkehkeh...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...