30 PENIAGA YANG RUGI BERKHEMAH SIAP JUAL BURGER DEPAN RUMAH AMBIGA !

Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur menerjah' rumah Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger.

NONEDikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu.

Presidennya Mohd Ridzuan Abdullah berkata, gerai burger tersebut juga didirikan sebagai tanda membela nasib peniaga kecil di Jalan Tunku Abdul Rahman yang kerugian akibat perhimpunan BERSIH 3.0 28 April lalu.

"Kita di sini hendak menuntut ganti rugi terhadap kerugian yang dialami oleh peniaga-peniaga semasa BERSIH 3.0.

"Kami beri masa selama dua minggu. Jika Ambiga tidak respons kita tidak akan mendirikan lebih banyak lagi gerai di sepanjang jalan ini," katanya pada sidang media hari ini.

Ikhlas adalah kumpulan peniaga yang berdemo di hadapan Kompleks Pertama di ibu negara pada 5 Mei lalu bagi menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.
 
Tindakan yang tepat dan wajar dilakukan oleh seluruh peniaga yang mengalami kerugian ekoran perhimpunan tersebut, kumpulkan lebih ramai lagi, sekiranya perlu cabut pagar rumah Ambiga biar dia reti baso sikit. Jangan nak buat kacau di negara ini, kita ada undang-undang.

3 comments:

  1. kasi pecah itu kelentit besi hitam

    ReplyDelete
  2. Jangan lupa buat depan umah pakar ekonomi SRP taraf sampah parti hamPAS juga. Orang yang menyatakan perhimpunan BERSHIT boleh mendatangkan "keuntungan besar" pada peniaga2 di Kuala Lumpur pada 28 April yang lalu... siap kata urusan jual beli di KL haritu boleh mencecah RM50 juta...

    Sape lagi pakar ekonomi SRP taraf sampah dalam hamPAS tu kalau tak lain dan tak bukan ialah Mampus Bean....!!!!

    ReplyDelete
  3. dengar2nya, betina tu suruh sesiapa yg tak puas hati ke mahkamah. yg dia tak ikut perintah mahkamah tu boleh pulak. nak report polis, tp menganjingkan polis..

    org mcm ni pun ada yg nak ikut. yg ikut tu pula melayu, kata bodoh, karang mengata bansa sendiri

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...