VIDEO - PEJABAT UTUSAN DIGEMPUR MUSLIMAT PAS TAK TAHAN GHAIRAH

KOTA BHARU - Akibat tidak tahan dengan kelucahan akhbar pengghairah Utusan Malaysia, Dewan Muslimat PAS Kelantan hari ini membakar beberapa naskah akhbar Utusan Malaysia kononnya sebagai simbolik mengajak rakyat menolak akhbar itu yang didakwa sering membuat laporan lucah dan fitnah.

Ianya dibuat selepas selesai Muktamar Dewan Muslimat PAS negeri Kelantan ke-39, di perkarangan Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) di sini. Program itu turut disertai Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat Siti Zailah Mohd Yusof yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan.

Tindakan kurang cerdik dengan membakar akhbar pengghairah itu dibuat selepas Ketua Ameerah Kelantan Ilvira Mohd Dhasuki mengemukakan usul tergempar yang kemudiannya diluluskan dalam muktamar itu.

Zailah ketika ditemui selepas itu pula memberitahu tindakan membakar akhbar berkenaan sebagai memberi mesej kepada rakyat agar menolak akhbar penabur fitnah dan tidak bermoral itu.

Bagaimanapun tidak pasti  samada mesej atau simbolik tersebut benar-benar berkesan atau sekadar menjadi gimik politik berpolitik, sememangnya tidak wajar sebuah akhbar harian rasmi meletakkan gambar lucah sedemikian, kerana akhbar sebegini bersifat terbuka dan boleh ditatap sesiapa sahaja tanpa mengira usia.

Ia berbeza dengan laman-laman blog yang tidak terbuka tanpa ia diakses, sebagai akhbar arus perdana cukup memadai dengan melaporkan berita tanpa perlunya gambar lucah yang terlampau dan pembaca boleh rujuk perkara tersebut pada laman blog jika ia kehendaki. Publisiti murahan patut dielakkan bagi menjaga sensitiviti umat ISLAM yang terkadang wujudnya tanpa disedari.

Namun hal ini tidak pasti samada turut dilakukan sama terhadap akhbar seperti Harian Metro yang tidak kurang juga ghairahnya, ini kerana apa yang dipaparkan oleh Harian Metro bukannya melibatkan pemimpin pembangkang dan ia lebih kepada realiti semasa.

Pemimpin pembangkang dan Muslimat Pas mungkin tidak stim terhadap paparan gambar lucah yang tidak melibatkan pemimpin mereka, itulah yang dinamakan politik, mengambil apa saja kesempatan yang ada untuk memanfaatkan kepentingan politik tanpa mengambil kira kesan sebenar keberlakuan itu.
Paling menarik mengenai akhbar ghairah yang mana pejabatnya pernah diterjah oleh beberapa orang aktivis pro pakatan beberapa bulan yang lalu, dan inilah yang sepatutnya dilakukan oleh Muslimat Pas didalam menyelesaikan situasi yang berhubung dengan masalah ummah.

Tindakan membakar sebegitu langsung tidak memberi kesan selain dari gimik semata-mata, jauh sekali untuk dilihat sebagai ada kesungguhan dan keikhlasan didalam menyelesaikannya.Anda Mampu Mengubahnya.

7 comments:

  1. lucah ke apabendanya
    kan berita tu menyampaikan hasrat azmin
    kalu dah otak kuning hasilnya pun budaya kuning

    ReplyDelete
  2. bro, jgn layan benda2 bodo dari setan pas nie....cuba check balik surat khabar haramkah, ada x front page dia tunjukkan pemimpin BN or UMNO dlm gmbr yg agak memalukan? tue belum ubat kaut yg bersepah dlam haramkah...x nak plak diorg bakar...setan2 pas nie bodo bro...mcm neek najees diorg tue...sendiri jer nk stim, org len x bleh...hahahaha

    ReplyDelete
  3. Jangan layan bahgal baghal tu.

    ReplyDelete
  4. Layan kan je, Saje nak tengok keletah-keletah setan tino dalam hamPAS tu.

    ReplyDelete
  5. Puak2 yang tak boleh terima kenyataan bila kena batang hidung sendiri.

    ReplyDelete
  6. bukan saya tak mahu baca harakah, tapi berita nya tak syok dan terlalu boring, pertama nya banyak maki hamun dan mencela, kedua nya terlalu banyak mencari kesalahan kerajaaan walaupun bagus niat nya, ketiga nya banyak iklan nak membesarkan kepala kote dan menguatkan kepala butoh, bukan tidak relevan tapi kurang IQ, itu saja! nampak macam low class! satu lagi mana ada mencari kebenaran tapi lebih mencari kesalahan. Harakah nampak lebih ceria dengan maki hamun, satu lagi Pok Nik selalu mengeluarkan fatwa yang bukan berbunyi fatwa pujangga tapi nampak macam merapu dan entah apa2 ikut sedap sendiri, walaupun harakah saya dapat free, pun begitu saya bukan lah penyokong BN yang tegar, tapi sekurang2 nya mereka tidak menampakan IQ yang jahil walaupun bukan semua, akhbar Harakah hanya layak di baca oleh pengikut yang fanatik dan tidak pernah mengunakan akal fikiran dan bersedia di lembukan mengikut acuan akhbar harakah, dan terlebih teruk hanya menerima buta2 saja, kesian saya melihat mereka nak bagi tahu macam mana pun saya pun tak tahu apa idea!

    ReplyDelete
  7. muslimat2 pas tak marah ke dalam haramkah bersepah dengan iklan ubat kuat? rasa2 aku la...muslimat2 tu suka kot...hehehehe...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...