HUDUD - BAKAL PM TAKUT DENGAN KARPAL

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar berkata Pakatan Rakyat tidak terjejas dengan liputan negatif media berhubung isu hukum hudud sejak kebelakangan ini.

Tegasnya, gabungan itu terus berada dalam "satu semangat dan keutuhan serta muafakat sedikit tidak terjejas" dengan laporan seperti itu.

"Jadi seolah-olah ada kesenjangan apa sebenarnya berlaku dan apa yang ditafsirkan di luar.

"Saya tidak meremehkan tapi kenyataannya begitu. Pakatan Rakyat akan terikat untuk masa sekarang, dalam pilihan raya dan Insya-Allah ketika membentuk kerajaan," katanya.

Sebaliknya, Anwar berkata semua parti anggotanya sepakat untuk sama-sama memperjuangkan perkara yang dipersetujui mereka dalam konvensyen Pakatan, Buku Jingga dan konsensus tentang hudud pada 28 September lalu.

Anwar mengulas kenyataannya berhubung isu hudud yang sebelum ini dikeluarkan oleh presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan juga pengerusi DAP Karpal Singh.

Katanya, pemimpin parti itu masing-masing mengulangi pendirian yang sama untuk menghormati perbezaan pandangan berhubung isu berkenaan termasuk menghormati peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan.
 
Nak jadi PM macammana dengan Karpal pun dah tunjuk ketakutan terlampau, kalau Karpal berani sound Hj Hadi kenapa pemimpin Islam PR takut untuk selar Karpal yang senantiasa biadap dengan kepimpinan Pas. Ingat ke Anwar nak keluar kenyataan "Saya selar Karpal kerana biadap dengan Islam".

3 comments:

  1. mane anwar berani..kapal pusing dah pegang telor dia cukup2..cakap berapi tapi bacul!

    ReplyDelete
  2. Bro... mau ingat la... Itu lubang Kunyit punya Rahsia dlm tangan Kapal... mau mati ka.. kalau Lubang Kunyit selar menyelar.., nak selit dlm lubang kunyit bleh la

    ReplyDelete
  3. Bagaimanakah hendak memimpin negara kalau antara pemimpin sendiri bertelagah dan tidak sependapat.? Inilah wajah sebenar Pakatan untuk memusnahkan rakyat.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...