SKANDAL ABA - AZMIN SAMAN UTUSAN RM 100 JUTA

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali  hari ini menuntut Utusan Malaysia membayar RM100 juta kerana menyiarkan gambar lucah menyerupainya.

Azmin melalui peguamcaranya Tetuan Edwin Lim suren & Soh mengeluarkan surat tuntutan kepada Utusan Berhad Melayu (Malaysia) yang memiliki akhbar Utusan Malaysia dan menuntut editornya menarik balik tuduhan tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka di muka depan Utusan Malaysia.

“Memandangkan seriusnya aib dan edaran akhbar di seluruh negara, Azmin Ali telah menuntut sejumlah RM100 juta sebagai ganti rugi.

“Azmin Ali telah memulakan prosiding undang-undang ini untuk menjustifikasi nama dan reputasi beliau sebagai seorang pemimpin negara dan ahli politik, dan untuk mempertahankan hak orang ramai kepada kewartawanan yang adil dan bersih,” kata Naib Presiden PKR, N Surendran dalam satu kenyataan..- Harakah.

Saman Utusan pasal siar gambar lucahnya, bukan saman pasal fitnah dan gambar itu bukan beliau.
Terdahulu portal Mynewshub melaporkan, sebenarnya agak memeranjat apabila kepantasan Azmin Ali menafikan bahawa gambar aksi ghairah seorang lelaki bersama seorang wanita melakukan aktiviti ‘Bersih Anu’ adalah dirinya.

Jarang Azmin akan bertindak melakukan sesuatu penafian dengan begitu pantas.

Bayangkan, hari ini keluar gambar di blog, esoknya seperti biasa diambil media cetak, menjelang tengah hari sudah ada penafian bertulis panjang lebar.

Kalau sebelum ini isu menghina raja semasa Pertabalan Yang Dipertuan Agong, takda pun penafian bertulis dan entah lepas berapa hari baru dengar suara Azmin, itupun bila dihimpit wartawan.

Isu yang lain pun sama jugak. Namun isu ‘Bersihkan Anu’, laju Azmin membuat penafian. Itu bukan gaya Azmin Ali yang hendak melayan benda yang dia rasakan tidak betul.

Mengapa kali ini terlalu pantas? Selama ini macam tak pernah kisah? Apa yang menakutkan Azmin?

Penjelasan Azmin siap dengan nada meraih simpati dari rakyat kerana diri dan keluarganya dimalukan.

Mungkin sekarang Azmin akan terfikir apa rasanya bila dia dalam ceramah duduk menghina Datin Seri Rosmah Mansur dan mengutuk Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai hubungan dengan wanita Mongolia.

Sekurang dalam kes Najib, sekadar kata-kata kosong, dalam kes Azmin ada bukti gambar yang mampu menimbulkan pelbagai persoalan.
Rasanya lepas ni kalau Najib nak mengenakan Azmin boleh, tetapi beliau bukan manusia jenis itu. Beliau takkan sebut hal itu melainkan diasak wartawan untuk memberikan komen.

Dan komen yang diberikan pun pastinya komen umum.
Baguslah Azmin buat penafian, walaupun rasanya penafian seumpama itu sahaja belum cukup.

Azmin perlu mengadakan sidang akhbar bagi membolehkan wartawan mengasak soalan tepat ke mukanya. Apa yang digentarkan?

Sekadar penafian atas kertas, sesiapa pun boleh menafikan apa sahaja. Azmin perlu menampakkan penafian yang lebih real lagi supaya semua terdiam.

3 comments:

  1. Bagus... saman la. Macam la kebenaran berpihak padanya. Utusan kata dia bersumberkan dari laman blog, so kes tak kuat langsung untuk ASSmin saman. Nape tak saman Umi Hafilda yang kata gambar lelaki aiskrim tu 99.9% adalah ASSmin Ali?? Saman la sekali.....!!!!

    Sebab ASSmin nak bagi orang nampak Utusan je yang bersalah. Tapi takut nak berdepan dengan Umi Hafilda sendiri. PENGECUT..!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. AZMIN ALI DAN ANUAR RAJA SEKS TERHANDAL!!!SIKIT SKIT NAK SAMAN.PERGI REPOT POLISLAH BODOH BAHLOL.HARAP ICECREAM JE BESAR OTAK TAKDE. INGAT RAKYAT BODH KE HAH..BANGANG?? BINI KAU SAMSIDAR MANA KISAH KAU MAIN PELACUR PUN PASAL DIA SENDIRI PELACUR..BDOH..HIDUP ASYIK NAK BERTOPENG JE..KAU PAKAI TOPENG BARONGAN KUDA KEPANG PUN ORANG KENAL KAU SIAPALAH BODOH...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...