NIZAR LU TALAK ONG ! MANYAK SUWEI PUNYA OLANG SELALU KANTOI ! - DAP

Mungkin begitulah kata-kata pemimpin Dap kepada Bekas Menteri Besar Camry yang pernah memimpin satu-satunya kerajaan bawah pokok tidak lama dahulu, akibat dari itu sakit 'gila meroyan' terus menyelubungi diri beliau, mungkin juga itu adalah petunjuk kepada mereka yang sanggup menjadi kuda tunggangan kepada kafir harbi.

Kalau dengan anak Pak Bedul pun Nizar tak lepas, inikan pula dengan pemimpin Dap, meroyan Nizar lebih teruk dari meronyannya anak Pak Bedul, gara-gara meroyan itu juga Nizar sangat melampaui batas dengan tidak ada reserve langsung keatas dirinya dalam mengatur strategi politik sehingga bertindak membabi buta tanpa usul periksa terlebih dahulu.

Merentasi dunia politik hari ini sungguh mencabar, sukar untuk dipercayai dengan sesuatu keuntungan yang kita sangka datang secara tiba-tiba, kerana jika tersilap langkah risikonya terlalu besar untuk ditanggung, jika risiko yang melibatkan hal peribadi tidak ada masalahlah, tapi bagaimana  jika risiko yang melibatkan sebuah kerajaan, kepentingan rakyat dan juga negeri.

Moralnya disini suka untuk mengingatkan diri sendiri adalah ketokohan dan cara mengatur kepimpinan itu cukup penting supaya sesuatu tindakan yang diambil tidak akan memberi kesan buruk kepada rakyat atau menggadai apa yang pernah dimiliki, sikap mudah percaya dengan keuntungan singkat seperti "Hari ini merentah esok turun harga minyak", biasiswa percuma dan bermacam lagi itu perlu diperhalusi agar tidak terkena sepertimana yang Nizar sudah kena.

Mungkin juga ramai penyokong Pas yang meroyan ekoran tidak sangkanya mereka akan kemaksuman Nizar yang dikantoikan bohong oleh anak Pak Bedul, apapun keadaan ini pasti membuatkan Dap serik untuk memperkudakan Nizar lagi, Nizar sulah talak ong mma, apa lagi mau bikin ini olang, kasi bungkus lahhh. Anda Mampu mengubahnya....


1 comment:

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...