18SG - PEROGOL DIBUNUH KEMALUANNYA DISUMBAT KEDALAM MULUT

Terlalu ngeri bila melihat keadaan lelaki pada gambar diatas yang dilaporkan seorang perogol yang dibunuh sebelum kemaluannya dipotong dan disumbat kedalam mulutnya sendiri, mungkin terdetik hati kita mengatakan tindakan kepada lelaki tersebut adalah zalim dan tidak wajar diperlakukan demikian, namun sudah menjadi lumrah setiap perlakuan buruk akan menerima balasan yang buruk atau lebih buruk.

Sama-sama Gk mengingatkan diri sendiri jika tidak ingin kita diperlakukan sedemikian janganlah dilakukan perkara yang boleh terjadinya demikian, kerana kita manusia sikapnya berbeza-beza, terkadang bila terlalu marah mungkin kita 'gelap mata' dan bertindak tanpa kita sedari. Mohon dijauhkan kedua-dua perlakuan itu daripada diri kita yang daif ini.

Mungkin bila terfikir keadaan seperti dibawah ini, adakalanya ia dirasakan wajar, kerana 'biawak gila' pun tak mungkin akan mengkhianati anak bangsanya sendiri dengan perlakuan yang sangat keji, dahlah mangsa masih kanak-kanak dibahamnya pula tidak mengira jantina.....Ishh !!!  tok rok duk cetong laguni kata Ustaz Azhar Idrus !!!

KAMPUNG RAJA - Pengawal keselamatan berusia 56 tahun yang ditahan polis kelmarin kerana disyaki mencabul kehormatan seorang kanak-kanak perempuan 7 tahun, masih ditahan kerana turut dipercayai meliwat abang kanak-kanak itu yang berusia 9 tahun.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, warga emas itu akan disiasat terhadap kes seks luar tabie apabila abang mangsa yang belajar di tahun tiga mengadu kepada ibunya, dia telah diliwat oleh suspek.

Menurutnya, mangsa dikatakan memberitahu perbuatan jijik suspek kepada ibunya selepas perbuatan terkutuk suspek yang dipercayai mencabul kehormatan adiknya di Hutan Lipur Lata Tembakah terbongkar.

“Mangsa memberitahu suspek meliwatnya pada kali pertama pada akhir April lalu di Kampung Padang Bual, Pasir Akar, Hulu Besut dan perbuatan itu berlarutan hampir setiap minggu sehingga 9 Jun lalu di kawasan kebun dekat Lata Tembakah,” katanya.

Kamaruddin berkata, sebelum ini mangsa dikatakan takut untuk mendedahkan perbuatan suspek dan selepas kes adiknya dicabul terbongkar, baru dia memberitahu ibunya.

Menurutnya, mangsa telah dihantar menjalani pemeriksaan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian dan hasil pemeriksaan mendapati ada beberapa kesan kecederaan lama pada dubur mangsa.

Suspek ditahan lanjut untuk membantu siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 377 (b) Kanun Keseksaan berhubung kesalahan seks luar tabii (liwat) dan jika sabit kesalahan, boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Sinar Harian semalam melaporkan berita penangkapan suspek apabila seorang pengawal keselamatan berusia 21 tahun terkejut selepas mendapati, gambar bogel adiknya berusia tujuh tahun terdapat dalam rakaman video telefon bimbit milik rakan setugasnya.

Sebelum itu, pengawal keselamatan berusia 21 tahun diminta oleh suspek berusia 56 tahun agar mengecas bateri telefon bimbitnya.

Pada kesempatan itu, abang mangsa mengambil peluang memeriksa gambar di dalam telefon bimbit itu, dan terkejut apabila salah satu video di dalamnya memaparkan aksi adiknya disyaki dicabul oleh suspek.

Bagi kes pertama itu, suspek telah membuat rakaman video aksi tidak senonohnya terhadap kanak-kanak perempuan itu pada jam 12.09 tengah hari, 6 Mei dan jam 1.55 petang, 3 Jun lalu di kawasan hutan Lipur Lata Tembakah, Hulu Besut. - Sumber dipetik - Sinar Harian

14 comments:

  1. aku rasa patut jugak ler dihukum saperti gambar diatas tu. kalau nafsu tak kenal undang undang biar hukuman tak kenal belas kasihan.

    ReplyDelete
  2. kan mati itu lebih baik daripada menjadi hamba hawa nafsu yg menjahanamkan masa depan org lain, apatah lg kanak2. cara mana mati itu ikut nasib masing2...

    ReplyDelete
  3. kalau ikut komen atas, rasanya bersetuju dangan hukum hudud, rasanya hudud lebih bertamadun dari hukuman diatas. tapi tu la, ada ja yang menentang. rasanya kenapa ya?.... salah satu alasanya mungkin orang yang menentang tu banyak akan sangkut jikalau hukum hudud dilaksanakan di Malaysia. walhal saya yang menaip ni pun akan sangkut. Astagfirullahalazim

    ReplyDelete
    Replies
    1. REDZUAN ..itu bukan hukuman yg sedia ada tapi balas dendam dari org persaorangan atau kumpulan kecil ...ada faham !!

      Delete
    2. Bodoh r mamat bajet alim ni.. hudud sana hudud sini tp x phm pebende pon hudud tu.. p mampos, potong kote ko sumbat dlm mulut ko sendiri..bengap..

      Delete
  4. Redzuan kalau hudud cara kerajaan pas memang susah sebab rakaman video dari talipon tak boleh dipakai semua tu besi kata HJ Hadi...jadi macamana nak laksanakan

    ReplyDelete
  5. Betul anoymous 12.09.00 pm, hudud x boleh d lksana kerana bukti kena realiti, takat gambar gajet tu besi belaka. Plaksanaan nya boleh dgn syarat d wujudkan skuad pantau @ skodeng dan mesti 4 org baru bleh dakwa ikut islam. Jbt prkhdmatan awam kena wujud jwatan baru d jbt agama d setiap negeri.

    ReplyDelete
  6. pemimpin parti mana yg banyak buat maksiat?....haha...sebab tu dorang nakkan hudud....undang-undang hudud ada..nak laksana dan menghukum bersalah amat payah.. maka pesalah terlepas!!

    ReplyDelete
  7. Lerrr... perogol rupanya... Aku ingatkan si mulut capoi Johari Pain yang volunteer nak potong kote kalau Pandelela dapat pingat! Adehhh...

    ReplyDelete
  8. Bagus gak sekali-sekala peliwat, penzina dan perogol dihukum begini supaya menjadi pengajaran buat kaki liwat dan maksiat yang lain....like,like,like

    ReplyDelete
  9. kalau guna hudud pas.. kompem peliwat tu akan terlepas..

    tapi kalau guna hudud yg sebenar yg mengguna pakai teknologi sebagai bahan bukti.. aku rasa peluiwat tu takkan terlepas/

    maksud aku.. kumpul doktor pakar ( yg check dubur buleh jadi saksi) .. manakala jika ada DNA..cari 4 atau lebih pakar dna dan buat ujian kesahihan.. ia jadi aku rasa buleh jadi saksi dapat ganti kan 4 org saksi..

    tapi apakan daya... adi awang kata... CCTV .. besi.. tadak mata tadak telingo.. hahaha apatah lagi rakaman kat enset hahaha

    ReplyDelete
  10. sokong anuar ibrahim sama saja menyokong kes begini berulang2...

    ReplyDelete
  11. BAYARAN BALIK WANG TAK DITUNTUT DIJANGKA MENINGKAT RM95 JUTA TAHUN INI..KHAMIS, 04 DISEMBER 2008 12:00 AM

    KUALA LUMPUR: Jumlah bayaran balik wang tak dituntut (WTD) dalam simpanan Pendaftar Wang Tak Dituntut kepada pemilik dijangka meningkat sehingga RM95 juta pada tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Pada tahun lepas, katanya RM58 juta WTD telah dibayar balik kepada empunya berbanding RM15 juta pada tahun 2002.

    "Melalui usaha berterusan yang dilakukan kerajaan, ramai pihak yang menuntut berjaya memperolehi wang mereka kembali," katanya di sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

    Sehingga Oktober 2008, seramai 51,000 orang telah memperolehi wang tersebut, meningkat daripada 46,000 orang pada tahun 2007 dan 42,000 orang pada 2006.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan SENATOR DATUK YIP KUM FOOK(MCA Gombak) yang ingin mengetahui jumlah WTD yang terkumpul oleh pendaftar dan apakah usaha yang diambil oleh kerajaan untuk mengesan pemilik WTD ini.

    Ahmad Husni berkata jumlah WTD yang diterima setiap tahun oleh pendaftar menunjukkan peningkatan yang ketara apabila tempoh WTD selama setahun sebelum sesuatu wang yang tak dituntut perlu diserahkan oleh syarikat atau firma kepada pendaftar dimansuhkan melalui pindaan Akta Wang Tak Dituntut berkuatkuasa 1 Jan, 2003.

    Pada tahun 2006 dan 2007, katanya jumlah WTD yang diterima oleh pendaftar terus meningkat dengan kadar yang tinggi apabila banyak sekuriti tak dituntut diserahkan ke dalam Akaun Depositori Pusat Menteri Kewangan telah dijual dan hasil jualan dibayar kepada pendaftar sebagai WTD.

    Jumlah WTD dalam simpanan pendaftar sehingga 31 Dis 2007 adalah sebanyak RM2.85 bilion.

    Ahmad Husni menjelaskan bahawa pendaftar, selaku pemegang amanah sentiasa berusaha membantu orang awam yang menghadapi masalah dalam semakan WTD di syarikat dan firma berkenaan.

    "Orang ramai boleh mengemukakan pertanyaan melalui kaunter pejabat pendaftar atau panggilan telefon atau secara bertulis serta melalui internet," katanya.

    Kerajaan pada tahun 2006 telah membangunkan Sistem Kewangan dan Pengurusan Perakaunan Kerajaan di bawah kawalan Jabatan Akauntan Negara untuk menyimpan rekod WTD yang diserahkan oleh syarikat dan firma sejak tahun daftar 2005. BERNAMA

    * SENATOR DATUK YIP KUM FOOK tidak perlu bertanya apa-apa kerana dia ditipu ramai orang di Kepong dan juga playboy di mana-mana, dia sangat jahat, sekarang ramai orang tahu apa yang dia lakukan

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...