KERAJAAN PAS KELANTAN HAPUSKAN CUKAI PINTU UNTUK GALAKKAN DERMA

KOTA BHARU - Tindakan bijak Geng Kereta Tolak@ kereta sorong dengan menyerahkan memorandum dan kereta tolak buruk serta bocor kepada kerajaan Pas Kelantan selain dari menghina turut didakwa sebagai tidak reti dosa dan pahala.

Ketua Penerangannya, Dr Mohd Fadhli Datuk Hassan menyifatkan Geng Kereta Tolak itu adalah golongan yang tidak memahami dosa dan pahala apabila Kerajaan Kelantan membuka peluang kepada rakyat memberi sumbangan untuk bersama-sama melakukan amal jariah.

Mungkin Ketua Penerangan Pas ini belum sampai lagi ilmu yang dimiliki oleh Geng Kereta Tolak didalam menarik sokongan rakyat untuk mendekati UmnoBN, inilah sebenarnya cara baru yang paling berkesan didalam politik hari ini, kalau kita nampak orang tu lemah kita mesti tindas dan hina dia supaya semua rakyat suka dengan tindakan kita itu dan conform akan undi BN pada PRU 13 nanti.
Tidak usahlah Ketua Penerangan Pas nak jealous dengan kaedah canggih ini, mungkin beliau sudah risau tindakan tersebut akan mengurangkan undi Pas, dah suruh sangat rakyat bagi derma, dapat kereta sorong bocor pun terima jerlah seadanya.

Tambah beliau, pendekatan derma bagi  peluang kepada rakyat memberi sumbangan itu bukannya untuk mengaut duit rakyat bagi menjayakan janji-janji kerajaan tetapi sebenarnya sebagai pendedahan menggalakkan umat Islam beramal jariah.

Nampak macam bagus  mengajak rakyat untuk memberi derma dan amal jariah, mungkin derma dan amal jariah itu boleh dipanjangkan terhadap cukai-cukai yang dikutip oleh kerajaan tanpa perikemanusiaan dan juga menghapuskan parking berbayar yang di buat oleh MPKBBRI terhadap pemilik kenderaan.

Cukai pintu sebagai contoh, kerajaan Kelantan mesti bertindak untuk menghapuskannya supaya pendedahan yang sedemikian dapat menggalakkan umat Islam beramal jariah, apa sahaja yang berbayar hendaklah dihapuskan supaya ia tidak mirip kepada perkhidmatan Lebuhraya yang bertol dan menambahkan lagi pahala rakyat menerusi derma tersebut.

Jika dinegeri lain lebuhraya dibina dengan jayanya dikenakan tol tanpa memperlihatkan cacar merbanya sebuah kerajaan memerintah. Tapi di kelantan takkan Kerajaan Pas  hanya mampu untuk galakkan amal jariah itu menerusi pembinaan lebuhraya sahaja?

Sepatutnya ia mesti selari walau didalam apa jua perkara, ini buatnya tidak tapi cakapnya banyak,  jangan hanya menang bergimik tapi gagal dengan perlaksanaannya, jika Pas ikhlas Islamnya jangan fokus lebuhraya sahaja yang nak digalakkan amal jariahnya, bagaimana dengan hal-hal yang lain seumpamanya.

Ini menunjukkan bahawa pembinaan lebuhraya itu hanyalah retorik ciptaan terbaru Pas, dan ianya tidak akan kemana, bila mereka terdesak mereka akan menggunakan agama untuk melindungi keburukan mereka, tanpa mereka sedar yang mana rakyat sudah sedar akan cara politik Pas yang kian sumbang ini. Anda Mampu Mengubahnya....

7 comments:

  1. Kita cuma nak tolong PAS, khususnya Nik Aziz supaya tak tambah dosa lagiii!!Banyak dosa mu weiii!! Kerana itu, kita nak Nik Aziz dan PAS tunaikan janji-janji 22 tahun dulu...supaya tak bawak dosa janji ni ke akhirat!! Mu bohong pada rakyat kelate..banyak dosa tu weiii...Mu patut ikut cakap Najib,...janji dibuat, janji ditepati!!! Kalau mu tak boleh nak tepati janji,..maka jangan buat jani lagiii...MUNAFIK tuuu...banyak dosa tuuuu!! Kami nak buat pahala..supaya mu tak jadi MUNAFIK...supaya mu rentikan buat dosa!!!Kami nak tolong rakyat Kelante..kami nak rakyat Kelate semua dapat pahala...dengan tak mengundi orang MUNAFIK..yang banyak dosa..yang banyak berbohong,...yang tak dapat langsung tunaikan janji kepada rakyat...juga kepada ALLAH!!Baru boleh takbiirrr...ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
  2. Tok Guru rasmi pecah tanah ! nanti BN tolak tanah....standard!

    ReplyDelete
  3. Tok Guru kalau nak mintak sedekah..nak cari pahala..jadilah Imam atau Nazir masjid!! Senang nak tadbirkan masjid...boleh harapkan sedekah hari Jumaat!! Tapi kalau nak tadbir dan uruskan negeri, wajiblah pintar cari pelaburan, uruskan kewangan dengan bijak. Kalau nak buat highway ker...jambatan kerr..nak ada perancangan dulu...adekan bajet..cukup ke duit...Kalau tak ada bajet...cari dulu...kalau tak aderr duit kerajaan..cuba-cuba swastakan...sebab itulah ada konsesi tol!! Ini duit pun tak ader..perancangan entah ke maner..ada hajat nak janji jambatan, highway, pekan baru...pakai banyak lerrr dosa kerana buat janji orang MUNAFIK!!!Sebab itu ler kena UBAH pakatan yang cuma tahu berjanji bohong..Kesian dia orang nii dah banyak sangat tanggung dosa MUNAFIK...jangan ler bebankan mereka lagi!!! Pok Nik dah tua sangattt...tak terbawak dosa MUNAFIK niii ke akhirat!! Kesian ni lerr dia!!!Ini bukan soal nak beri peluang kepada rakyat buat pahala, TAPI ADALAH SOAL NAK TOLONG POK NIK DAN PAS SUPAYA TERUS TIDAK MENANGGUNG DOSA MUNAFIK SEBAB JANJI-JANJI YANG TIDAK DAPAT MEREKA KOTAKAN!! JANGAN LER SEKSA MEREKA DENGAN DOSA KERANA DIBERI PELUANG UNTUK MEMBUAT JANJI-JANJI BOHONG LAGI!!

    ReplyDelete
  4. SEDEKAH ini adalah habuan utk golongan fakir, miskin, ibu tunggal, anak yatim & mereka miskin pada jiwanya..

    bagi orang merdeka dan berkemampuan dari segi kewangan dan mempunyai akal yg waras HARAM baginya mengambil habuan SEDEKAH tersebut. kalau boleh sebelum orang beri sesuatu tanya niat dia.. adakah sedekah atau pemberian atau hadiah.. kalau selain sedekah atau zakat maka layaklah orang merdeka dan berkemampuan dari segi kewangan dan mempunyai akal yg waras mengambil habuan tersebut.

    nik aziz mintak sedekah??? MISKIN JIWA sungguh nik aziz sebab dah senang lenang masih makan yg bukan habuan dia.. main bedal jer si nik aziz ni..

    seandainya highway tu dibuat atas nama sedekah maknanya hanya golongan ini (C+ fakir, miskin, ibu tunggal, anak yatim & mereka miskin pada jiwanya (mcm nik aziz)) jerlah yg layak guna highway tue.. jd fikir2lah..

    jgn kerana ghairah nak kejar pahala atau syurga.. padahal menolong mereka ini ( fakir, miskin, ibu tunggal, anak yatim & mereka miskin pada jiwanya) adalah lebih baik untuk modal insan.. bukankah manusia lebih berharga kalau dibandingkan dengan highway yg kononnya ke syurga itu???

    inilah pemimpin yg menggula2kan syurga dan pahala demi utk kuasa.. padahal semua ini adalah urusan tuhan... INILAH MANUSIA DI GELAR DAJJAL .. MAKSUD DAJJAL DARI SEGI BAHASA ADALAH PENDUSTA AGAMA...

    bersama2lah kita menentang PENDUSTA AGAMA ini...

    rasanya sudah cukup untuk kita daripada di tipu oleh pendusta agama @ dajjal inii

    ReplyDelete
  5. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  6. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  7. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...