AMARAN PADA BUDAK HUSAM JANGAN LIBATKAN SULTAN KELANTAN....

Dengan tajuk artikel "Telur & maruah anak Kelantan di pihak mana?" seperti isi print screen diatas adalah satu lagi bentuk provokasi dalam usaha untuk mencemarkan maruah Tuanku Sultan demi menjaga maruah Husam dan kerajaan Pas Kelantan serta selari dengan agenda secara halus DAP. Titah Tuanku yang bagaimana dan dititahkan kepada siapa yang hendak dijunjung itu ?

Bertitah dan bersetuju adalah dua perkara yang berbeza, Tuanku bersetuju atau menyokong pasukan bolasepak Liverpool dan kita pula menyokong Manchester United, apakah kita disebut sebagai melanggar titah Tuanku ? Ini hal dunia, andainya hal agama pun dimantik atau dipusing seperti sokong Pas dapat Pahala bukankah rosak namanya tu,

Peringatan dan amaran keras kepada penulis artikel diatas supaya jangan cuba-cuba untuk menggangu gugat hubungan anak beranak KELATE dan Tuanku Sultan Kelantan dengan menimbulkan satu suasana 'perlagaan' diantara mereka dan baginda. Apa kena mengena dengan TELUR dan maruah anak Kelantan untuk dilaga-lagakan dengan Umno tanpa terlibatnya Pas ?

Hebat anak didik siapa mereka ini agaknya ? Menggelarkan kumpulan mereka dengan "Team R" yang menjunjung titah Tuanku Sultan serta mengajak seluruh rakyat Kelantan bersama mereka dalam tuntutan Royalti dengan kerajaan pusat, lebih menarik turut memberi amaran supaya jangan membawa bendera Pas jika tidak ahli team mereka akan koyak bendera yang dibawa itu...Atau sebenarnya takut dilihat sebagai mewakili Pas pada jumlah kehadiran yang kecil berbanding pihak satu lagi.

Mereka juga memperkononkan supaya diketepikan dahulu soal politik dalam membuat tuntutan royalti kerana ianya adalah isu rakyat, ish..ish..ish...Melayu mudah lupa, kalau anak murid pun lupa kata-kata orang yang dianggapnya Tok Guru bagaimana lagi hendak  jelaskan ?

Kalau politik tak boleh dipisahkan dengan agama mana mungkin politik boleh dipisahkan dengan rakyat ? Apa guna rakyat pilih pemimpin Pas sekiranya tak dapat selesaikan masalah rakyat ? dan terpaksa rakyat untuk turun berhimpun dalam menuntut hak mereka dengan mengetepikan pemimpin politik yang mereka pilih untuk memperjuangkan hak mereka ? Makan gaji buta jerlah pemimpin politik Pas tu ya...

Jika begitu adakah "Team R" yang kononnya bebas bersetuju sekiranya PRU13 ini rakyat Kelantan tidak lagi memilih Pas kerana kegagalan Pas melaksanakan tanggungjawabnya ? Jangan nak jadi hipokrit dan sanggup mengheret  Tuanku Sultan diatas sikap baik Tuanku terhadap sesiapa sahaja itu. Kalau benar ikhlas menjunjung titah Tuanku bukan begini caranya, cara begini adalah cara pencacai...

Mencemarkan MARUAH Sultan dengan menjaja nama serta tandatangan Sultan untuk meraih kepentingan politik adalah satu tindakan yang akan membawa kebinasaan, Agama Islam dipolitikkan sampai pening sekalian rakyat, sekarang ni nak heret Sultan pula...

Umum mengetahui bagaimana suasana politik dalam negara dan kesan daripadanya, jika rakyat atau Umno tidak menyokong tuntutan itu ia tidak bermakna mereka menderhaka dan tidak taat kepada Sultan, bagaimanapun pandangan kedua telah memperlihatkan perlekehan terhadap Sultan dengan mengingkari titah yang kononnya dijunjung itu.

Jangan berfikir macam orang BODOH, dan ore Kelate kato jange cerdik alah ke demo jah...Kena tengok dari pelbagai sudut bukannya membabi buta membulankan diri. Tuanku Sultan menjaga maruahnya, baginda tahu sebagai Hamba Allah ada tempat yang boleh dirempuh dan ada tempat yang tidak boleh dirempuh. Kalau rempuh pada tempat yang tidak boleh dan hasil rempuhan itu gagal sekaligus ia boleh menjejaskan imej dan maruah Sultan.

Jika tidak dan Tuanku Sultan tidak menghormati undang-undang Tuanku hanya perlu menitahkan supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyerahkan royalti tersebut, apa susah ?, berani ke Najib nak ingkarinya?, tu pasal kena tengok perkara ini dari pelbagai aspek...

Sudah begitu, berani-berani pula "Team R" untuk menjual dan menjaja nama Sultan, siapa KEPALA atau MASTERMIND 'Team R' ni, Adakah Exco kerajaan Negeri ???????

Bagaimanapun kesimpulannya, teruskan perhimpunan ini secara JANTAN tanpa mencemarkan nama Sultan dan jangan cuba nak pertikaikan TELUR anak Kelate, walaupun ambo tidok berapo belago dengan kumpulan satu lagi iaitu TUKARSEDAR yang KEPALAnya digelarkan sotong, namun dia lebih jantan kerana tidak menjaja nama mana-mana Sultan dan turun  seadanya dengan apa yang ada padanya.

Tuntutan kumpulan mereka juga adalah 22 tuntutan rakyat yang sama penting dengan tuntutan royalti itu, lebih jujur jika saling menyokong dan menghormati tuntutan diantara satu sama lain demi kepentingan seluruh rakyat Kelantan, dan ketika itu juga kita akan dapat melihat sokongan rakyat majoritinya menyebelahi kepada siapa, dan jika majoritinya mencecah ribuan  itu juga salah satu dari beberapa penanda aras kepada keputusan PRU13 nanti...Bersambung.... Anda Mampu Mengubahnya..

2 comments:

  1. Rakyat Kelantan perlu "TUKAR" drp Pas Kelantan kpd Umno_Bn Kelantan pada PRU 13 DEMI RAKYAT KELANTAN...tidak kiralah siapa akan menjadi MB Kelantan jika UMNO_BN dapat tawan Kelantan pada PRU 13 walau najib mencalonkan Mustapha Mohammad.... kerana perlantikan MB Kelantan mesti mendapat perkenan Sultan Kelantan dahulu...dan saya rasa Sultan Kelantan tdk berapa berkenan pada Mustapaha Mohammad...

    ReplyDelete
  2. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...