ABBY DI CERAMAH PAS LELONG GAMBAR NIK AZIZ MAKAN RM500 TAK LAKU

Adegan melelong diceramah-ceramah Pas sekarang ini sedang rancak bersama-sama dengan selebriti yang telah didakyahkan oleh pemimpin Pas bagi menarik minat pelbagai golongan untuk hadir di program mereka dengan hasrat dapat merompak duit yang berada dalam poket rakyat demi kepentingan parti dan peribadi pemimpin Pas.

Pas semakin terbuka dalam aktiviti rompakan bersiri dengan menggunakan nama Islam sebagai topeng untuk menghalalkan segala cara yang dilakukan oleh mereka, ia boleh diibaratkan sebagai seorang pemancing yang menggunakan umpan cacing bagi mendapatkan ikan walhal pemancing itu sendiri tidak memakan cacing yang diumpankannya.

Begitu juga dengan Pas yang hanya menggunakan Islam tetapi mereka sendiri tidak mengamalkan cara sepertimana yang dituntut oleh Islam. Rakyat tidak buta melihat kemewahan pemimpin Pas yang berselindung disebalik lingkaran serban malah rakyat Kelantan WAJIB akan menghukum pemimpin Pas yang telah terbukti hanya mempergunakan Islam semata-mata.
Acara melelong gambar pemimpin maksum Pas juga sudah menjadi satu acara rasmi diprogram ceramah yang dianjurkan mereka, bagaimanapun kebijakan rakyat Kelantan di Pasir Puteh tidak mudah untuk diperbodohkan oleh Pas, sekeping gambar yang kononnya telah dibida dengan sesuatu harga dilelong bagi mendapat pembida tertinggi seperti bidaan sebuah syarikat lelong yang terkenal di Kelantan yaitu "Syarikat gila babi".

Tapi malang sekali buat Pas kerana tidak ada seorangpun hadirin yang bangun untuk membida dalam bidaan yang telah dirancang oleh mereka, lebih mencuit hati bilamana gambar Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nikmat yang sedang minum kopi dilelong dengan harga RM500 juga tidak menarik minat rakyat Kelantan untuk membida atau membelinya.

Sehinggalah salah seorang pemimpin Pas tanpa segan silu dengan hidup meminta-minta  mengumumkan supaya hadirin memberi derma pada jumlah yang banyak, jika derma itu ikhlas perlukah menyebut supaya didermakan pada jumlah yang banyak?
Berbeza pula dengan gerakan dakwah Islam yang diperjalankan oleh kumpulan 'Tabligh', dakwah mereka sentiasa berjalan lancar keserata dunia tanpa perlu mereka meminta derma sepertimana Pas, dan cara mereka jauh berbeza dengan cara Pas, apakah Pas lebih Islam dalam segala-gala hal, kumpulan tabligh juga mempunyai ibu pejabat mereka yang disebut sebagai markas. 

Tidak sepertimana Pas yang mempunyai bangunan-bangunan parti yang besar dan pemimpin-pemimpin yang kaya raya  berserta isteri-isterinya. Relevankah Pas sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam ? jika hendak dikupas satu persatu maka banyaklah perkara yang boleh dipertikakan dan boleh kita perbandingkan dengan gerakan-gerakan Islam yang ada pada hari ini. Anda Mampu Mengubahnya.

12 comments:

  1. aku bagi free pun aku x nakk... tapi dpn org pas aku amik laa...saja nak amik ati...blakang kalu aku buang dlm tong sampahh....

    ReplyDelete
  2. pas dah banyak rosak! pas hanya parti politik yg akan melakukan apa saja utk survival politik..dlm hal ini setiap parti politik perlukan dana utk menghadapi p/raya... dgn pas yg tidak berupaya mengumpulkan dana maka akan dibuat kutipan derma konon utk jalan agama tapi politik tetap politik!

    ReplyDelete
  3. apahal la banyak sangat komen anonymous dalam blog ni? dari entry lepas2 sampai yg latest semua anoooooon ja yg komen.. kahkah lawak

    ReplyDelete
  4. Aku tak nak gambar Tok Guru. Aku ndak patung dia tidur menyenggeng macam patung buddha kat Tumpat nun- nanti time sembahyang letak depan sejadah. Dengor kabo buat lagu tu buleh pahala 27x ganda lebih!

    Takbir!

    ReplyDelete
  5. Apahal Jepun sesat buat komen boddo kat sini. Syohh x2!! Pi balik rumah, mak hang panggil balik makan nasi.

    ReplyDelete
  6. cube la banding dgn bangunan umgok.........rase nyer Pas belom berlebihan

    ReplyDelete
  7. PUTIk tak masak-masak, tak boleh makan kelat, pahit.!!

    ReplyDelete
  8. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  9. To all Buddhist devotees ...
    YIP KUM FOOK(LAWYER) drove the monks out of the temple or SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
    he used gangsters to drive the monks away and also called the police to harass the monks in the temple and YIP KUM FOOK(LAWYER) disrespected the Buddha and the monks

    Kepada semua penganut Buddha ...
    YIP KUM FOOK (LAWYER) menghalau para bhikkhu keluar dari kuil atau SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
    Dia menggunakan samseng untuk mengusir para bhikkhu itu dan juga memanggil polis untuk mengganggu para bhikkhu di kuil dan YIP KUM FOOK (LAWYER) tidak menghormati Buddha dan para bhikkhu
    Thanks
    Ng, Kepong

    ReplyDelete
  10. 请远离马华党员 叶金福!


    敬爱的马华公会中央领导層,

    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  11. BAYARAN BALIK WANG TAK DITUNTUT DIJANGKA MENINGKAT RM95 JUTA TAHUN INI..KHAMIS, 04 DISEMBER 2008 12:00 AM

    KUALA LUMPUR: Jumlah bayaran balik wang tak dituntut (WTD) dalam simpanan Pendaftar Wang Tak Dituntut kepada pemilik dijangka meningkat sehingga RM95 juta pada tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Pada tahun lepas, katanya RM58 juta WTD telah dibayar balik kepada empunya berbanding RM15 juta pada tahun 2002.

    "Melalui usaha berterusan yang dilakukan kerajaan, ramai pihak yang menuntut berjaya memperolehi wang mereka kembali," katanya di sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

    Sehingga Oktober 2008, seramai 51,000 orang telah memperolehi wang tersebut, meningkat daripada 46,000 orang pada tahun 2007 dan 42,000 orang pada 2006.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan SENATOR DATUK YIP KUM FOOK(MCA Gombak) yang ingin mengetahui jumlah WTD yang terkumpul oleh pendaftar dan apakah usaha yang diambil oleh kerajaan untuk mengesan pemilik WTD ini.

    Ahmad Husni berkata jumlah WTD yang diterima setiap tahun oleh pendaftar menunjukkan peningkatan yang ketara apabila tempoh WTD selama setahun sebelum sesuatu wang yang tak dituntut perlu diserahkan oleh syarikat atau firma kepada pendaftar dimansuhkan melalui pindaan Akta Wang Tak Dituntut berkuatkuasa 1 Jan, 2003.

    Pada tahun 2006 dan 2007, katanya jumlah WTD yang diterima oleh pendaftar terus meningkat dengan kadar yang tinggi apabila banyak sekuriti tak dituntut diserahkan ke dalam Akaun Depositori Pusat Menteri Kewangan telah dijual dan hasil jualan dibayar kepada pendaftar sebagai WTD.

    Jumlah WTD dalam simpanan pendaftar sehingga 31 Dis 2007 adalah sebanyak RM2.85 bilion.

    Ahmad Husni menjelaskan bahawa pendaftar, selaku pemegang amanah sentiasa berusaha membantu orang awam yang menghadapi masalah dalam semakan WTD di syarikat dan firma berkenaan.

    "Orang ramai boleh mengemukakan pertanyaan melalui kaunter pejabat pendaftar atau panggilan telefon atau secara bertulis serta melalui internet," katanya.

    Kerajaan pada tahun 2006 telah membangunkan Sistem Kewangan dan Pengurusan Perakaunan Kerajaan di bawah kawalan Jabatan Akauntan Negara untuk menyimpan rekod WTD yang diserahkan oleh syarikat dan firma sejak tahun daftar 2005. BERNAMA

    * SENATOR DATUK YIP KUM FOOK tidak perlu bertanya apa-apa kerana dia ditipu ramai orang di Kepong dan juga playboy di mana-mana, dia sangat jahat, sekarang ramai orang tahu apa yang dia lakukan

    ReplyDelete
  12. We know this Datuk Yip Kum Fook, he is not a real lawyer, he hired a lawyer because he wanted to play politics and he was MCA Chairman in Taman Daya, Kepong at the time, he followed some people like Lee Kuan Yew and some others… Others want to play politics; they need to have any degree from universities or institutions abroad and local

    Lee Kuan Yew, he joined the Laycock and Ong law firm founded by British lawyer John Laycock. Laycock was a co-founder of the pro-British Progressive Party and Lee represented the party during the 1951 legislative council election as an election agent. Lee was called to the Singapore bar on 7 August 1951.

    Datuk Yip Kum Fook, we don't know which university he graduated from in England....don't play around studying law, you have to be smart and study for more than six years, today to study law you have to spend more than a million ringgit because I know my son, he studied law in the UK before

    Study law you have to study in English because you studied in the UK...you have to think really hard don't make people can laugh at (you) brother...we know where you come from, if you want to deceive people why don't you go a little further

    Shared by Mr. Lim, Sg. Buluh

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...