ABBY DI CERAMAH PAS LELONG GAMBAR NIK AZIZ MAKAN RM500 TAK LAKU

Adegan melelong diceramah-ceramah Pas sekarang ini sedang rancak bersama-sama dengan selebriti yang telah didakyahkan oleh pemimpin Pas bagi menarik minat pelbagai golongan untuk hadir di program mereka dengan hasrat dapat merompak duit yang berada dalam poket rakyat demi kepentingan parti dan peribadi pemimpin Pas.

Pas semakin terbuka dalam aktiviti rompakan bersiri dengan menggunakan nama Islam sebagai topeng untuk menghalalkan segala cara yang dilakukan oleh mereka, ia boleh diibaratkan sebagai seorang pemancing yang menggunakan umpan cacing bagi mendapatkan ikan walhal pemancing itu sendiri tidak memakan cacing yang diumpankannya.

Begitu juga dengan Pas yang hanya menggunakan Islam tetapi mereka sendiri tidak mengamalkan cara sepertimana yang dituntut oleh Islam. Rakyat tidak buta melihat kemewahan pemimpin Pas yang berselindung disebalik lingkaran serban malah rakyat Kelantan WAJIB akan menghukum pemimpin Pas yang telah terbukti hanya mempergunakan Islam semata-mata.
Acara melelong gambar pemimpin maksum Pas juga sudah menjadi satu acara rasmi diprogram ceramah yang dianjurkan mereka, bagaimanapun kebijakan rakyat Kelantan di Pasir Puteh tidak mudah untuk diperbodohkan oleh Pas, sekeping gambar yang kononnya telah dibida dengan sesuatu harga dilelong bagi mendapat pembida tertinggi seperti bidaan sebuah syarikat lelong yang terkenal di Kelantan yaitu "Syarikat gila babi".

Tapi malang sekali buat Pas kerana tidak ada seorangpun hadirin yang bangun untuk membida dalam bidaan yang telah dirancang oleh mereka, lebih mencuit hati bilamana gambar Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nikmat yang sedang minum kopi dilelong dengan harga RM500 juga tidak menarik minat rakyat Kelantan untuk membida atau membelinya.

Sehinggalah salah seorang pemimpin Pas tanpa segan silu dengan hidup meminta-minta  mengumumkan supaya hadirin memberi derma pada jumlah yang banyak, jika derma itu ikhlas perlukah menyebut supaya didermakan pada jumlah yang banyak?
Berbeza pula dengan gerakan dakwah Islam yang diperjalankan oleh kumpulan 'Tabligh', dakwah mereka sentiasa berjalan lancar keserata dunia tanpa perlu mereka meminta derma sepertimana Pas, dan cara mereka jauh berbeza dengan cara Pas, apakah Pas lebih Islam dalam segala-gala hal, kumpulan tabligh juga mempunyai ibu pejabat mereka yang disebut sebagai markas. 

Tidak sepertimana Pas yang mempunyai bangunan-bangunan parti yang besar dan pemimpin-pemimpin yang kaya raya  berserta isteri-isterinya. Relevankah Pas sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam ? jika hendak dikupas satu persatu maka banyaklah perkara yang boleh dipertikakan dan boleh kita perbandingkan dengan gerakan-gerakan Islam yang ada pada hari ini. Anda Mampu Mengubahnya.

8 comments:

  1. aku bagi free pun aku x nakk... tapi dpn org pas aku amik laa...saja nak amik ati...blakang kalu aku buang dlm tong sampahh....

    ReplyDelete
  2. pas dah banyak rosak! pas hanya parti politik yg akan melakukan apa saja utk survival politik..dlm hal ini setiap parti politik perlukan dana utk menghadapi p/raya... dgn pas yg tidak berupaya mengumpulkan dana maka akan dibuat kutipan derma konon utk jalan agama tapi politik tetap politik!

    ReplyDelete
  3. apahal la banyak sangat komen anonymous dalam blog ni? dari entry lepas2 sampai yg latest semua anoooooon ja yg komen.. kahkah lawak

    ReplyDelete
  4. Aku tak nak gambar Tok Guru. Aku ndak patung dia tidur menyenggeng macam patung buddha kat Tumpat nun- nanti time sembahyang letak depan sejadah. Dengor kabo buat lagu tu buleh pahala 27x ganda lebih!

    Takbir!

    ReplyDelete
  5. Apahal Jepun sesat buat komen boddo kat sini. Syohh x2!! Pi balik rumah, mak hang panggil balik makan nasi.

    ReplyDelete
  6. cube la banding dgn bangunan umgok.........rase nyer Pas belom berlebihan

    ReplyDelete
  7. PUTIk tak masak-masak, tak boleh makan kelat, pahit.!!

    ReplyDelete
  8. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...