VIDEO TERKINI - NIK AZIZ SUDAH TOLAK ISLAM AMBIL SEKULAR !

" Bila sebut kata Pas ni Islam, Islam ni kerja dia muzakarah, jangan buat tak senonoh, ada muzakarah ada perbincangan ", kata Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika menjawab soalan dari wartawan berhubung muzakarah dengan Umno beberapa minggu yang lalu.

Apa yang tidak dilaporkan media adalah Nik Aziz bersembur-sembur membaca nas Al-Quran untuk tujuan bermuzakarah dan dengan yakinnya mengatakan bahawa muzakarah ni kerja Islam sebelum menarik balik hasrat untuk bermuzakarah itu yang berkemungkinan Pas sudah tidak Islam selepas bergabung dengan DAP sekaligus menolak isi Al-Quran yang dibacanya.

Tapi masalah yang jelas begini masih belum dapat membuka mata pentaksub dalam menilai ketegasan hukum yang dibawa oleh Nik Aziz, apakah benar Nik Aziz memperjuangkan Islam sedangkan ayat Al-Quran yang dibaca untuk nas muzakarah itu pada masa yang sama dimungkirinya.

Hairan sungguh pendirian Nik Aziz ni, lupakah beliau dengan kata-katanya sebelum membatalkan muzakarah tersebut, kalau tak guna nas Al-Quran bolehlah tahan, ni siap guna ayat Al-Quran pun tak boleh pakai juga.

Menurut Nik Aziz, beliau menarik balik hasrat untuk bermuzakarah kerana wujud terlalu banyak pandangan yang bercanggah.

"Tak usah, tak usah, kita berjemaah ni kena turut tok imam," kata beliau selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu.

Teruklah sikap Nik Aziz ni, mana mungkin rakyat akan menghormati orang yang disebut Ulamak jika bercakap pun tak betul, berjanji hal berkaitan pembangunan pun mungkir, hal berkaitan agama pun mungkir, macam ni menghabiskan bores saja...Anda Mampu Mengubahnya...
Selanjutnya disini

2 comments:

  1. Nik AAziz dan lain lain tak layak bercakap hal hal Agama...sabelum Duit ANAK YATIM MEMALI disettlekan dulu......

    Ada faham ..orang tua... !

    Orang UMNO jangan bebankan lagi dangan bahas....

    nanti bertambah berlapis lapis bengong yg sedia ada...

    ReplyDelete
  2. EGO ! politik tok guru politik ini terlalu TEBAL !

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...