Abby Abadi Cari Agensi Untuk Buat Umrah 'Free' Diselar Ustaz Pas

Kenyataan untuk mencari penaja bagi menunaikan umrah secara percuma oleh selebriti popular Pas Arbaiyah Abdul Manan atau lebih dikenali dengan nama yang diberikan rakan Kristiannya sebagai Abby Abadi telah dikritik selain ia mengingatkan kembali isu tajaan HAJI Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat beberapa tahun lalu.

Abby dalam satu kenyataan bersifat 'memasang umpan' di Facebook beliau telah memaklumkan kepada semua agensi pengelola umrah yang ingin mengajak beliau menunaikan umrah secara percuma supaya menghubunginya kembali.

"Assalamualaikum. Saya mencari agensi yang ingin mengajak saya menunaikan Umrah bulan 4 ini. Boleh hubungi Saya balik tak? Maklumat dalam mesej di FB ni dah hilang sebab banyak sangat mesej masuk. Tolong ya.... Tq :)".

Penumuman Abby itu dipanjangkan kepada seorang pendakwah Pas, Ustaz Ahmad Lutfi Che Harun ketika dihubungi bagi menjelaskan perkara itu berkata, pengumuman sedemikian tidak diajar didalam Islam, bahkan Islam mengajar supaya umatnya sentiasa berusaha didalam apa jua perkara tanpa ada sikap kebergantungan kepada orang lain.

" Tak boleh lagu tu, mana boleh?, kerana awal-awal lagi niat kita dah lain, nak buat ibadat ni tak boleh fikir nak mudah (free), nak pergi umrah ni bukan macam nak pergi melancong, tapi tak salah kalau ada orang nak taja, cuma yang tidak betulnya  kalau kita yang mengalu-alukan tajaan itu".

"Kita nak buat apapun, kita mesti tahu yang kita dalam keadaan mampu, apabila kita sudah berkemampuan, tiba-tiba ada orang datang nak taja kita, kita tak minta pun, ketika itu kita boleh menerimanya, kerana niat kita dari awal lagi sudah ikhlas, (bukan harap tajaan) kita nak pergi umrah dengan hasil duit kita sendiri, bukan kita harapkan pada orang lain".

"Kenapa dia cari agensi suruh taja dia, Umno duk buat apa ? Umno ni kalau suruh taja pergi melancong (tempat buat maksiat) baru cepat dia nak taja". Kata Ustaz Mad ketika dihubungi semalam.

Bagaimanapun untuk makluman, jawapan yang dibuat oleh Ustaz Mad itu hasil dari pertanyaan bahawa kes ini berlaku kepada Amy Search yang beberapa bulan lalu mengumumkan telah menyertai Umno, kerana kita khuatir jawapannya akan jadi lain sekiranya ditanya diatas kes ini berlaku kepada Abby atau artis yang menyokong Pas.


Abby kata tak nak pergi Gaza itu hari sebab punyai komitmen nak jaga anak-anak dan ibunya. Ya ke ? atau tak popular takde orang nak taja. Setakat pasar malam tu bolehlahh...

16 comments:

  1. nak pergi umrah pun tadah tin milo jgk ke?syabas pas berjaya menghidayahkan abby dgn hidayah tin milo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAU JE YANG TAK DAPAT HIDAYAH. TULIS TANPA SIASAT. CIRI2 AHLI NERAKA.

      Delete
  2. Meroyan btullah ustz jadian ni,skg ni makin kuat dia duk hentam umno sana sini,sampai dia menjanda pun dia salahkan kerajaan jgk,gila pnya betina

    ReplyDelete
  3. dah terbukti dia ni tak berapa cerdik...tapi dia tak nak ngaku.

    ReplyDelete
  4. memalukan buat ostazoh maggie mee ....Malang sekali, agensi mana nak taja beliau tu.... Take Beeeeer Abby

    ReplyDelete
  5. Secara adil.. dia bukan meminta minta tajaan... Tetapi ada pihak yg massage nak taja dia... malangnya mssg itu hilang dan dia kehilangan reference/contack no..jadi dia put up notice agar pihak tu...sila contactnya.. Kita perlu adil dalam hal ini... Hanya saya ingatkan dia berhati hati dalam menerima tajaan agar tidak kena taji..dan dijauhi sejenis Badrol amin al 3pagi...yg nanti...pukul tigaaa pagiiii... Tidurlah intaaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih ada segelintir kecil yang bukan berperangai mcm Mat Sabu dan Ost Badrolamin....terhadap sex...jadi Abby jangan bimbang...Kalau terkena juga...takpe Parti pasti cover...tutup kemas

      Delete
  6. anonymous 4.18,jgn tlalu singkat sngt pk kte,belum berlaku lg kt negara kita ni baik mana2 artis atau ustz yg tpaksa buat pengumuman mcm abby buat,se-glamour lisa surihani pn xde mcm tu,kalau penaja dia tak mainlah contact melalui msg inbox FB tu.

    "Maklumat dalam mesej di FB ni dah hilang"

    Logik ke?kalau dah hilang sudahlah,pergilah dgn duit sndiri xpyah umum MENCARI.Atau belum pernah ada lagi penaja yg anta msg tu dn abby sengaja nak raih populariti sambil mengingatkan mana2 agensi kalau2 ada yg nak taja dia..Nampak sngtlah beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 aku sokong! memang nampak sgt la meroyan nk ditaja.. agak2 lah wei

      Delete
  7. hidung tak mancung,pipi tersorong sorong!!!!

    ReplyDelete
  8. KALAU NAK KAHWIN LAGI NAK TAJAAN JUGA ATAU KAWIN DENGAN SAYA FREE JE MAU TAK?

    ReplyDelete
  9. MasyaAllah mcm ni sekali sikap ahli2 PAS. kenapa 'ustaz2 pas selali menimbulkan kebencian sesama muslim??? saya sungguh pelik kerana saya selalu mendengar ceramah keagamaan sejak kecil tetapi sekarang apa saja ceramah agama mesti diselitkan isu bagi menimbulkan kebencian sesama muslim.. 'Ustaz2 sekarang lebih kepada menghasut supaya membenci... Astaghfirullah al azim....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tak dapat beza ust yang memerptahankan agama dan Islam dengan pemimpin yang pura2 Islam dan peralat agama. Banyak dengar ceramah baik...ttp banyakkan berdoa untuk dapat hidayah Allah.

      Delete
  10. x berapa nak cerdik.. x pasal kena herdik!

    ReplyDelete
  11. kesian..nk g umrah pon nk meminta2..sedih punye pompan!!

    ReplyDelete
  12. kesian dieeeee....upah merapu kat pentas tak cukup keee?...Ni'jis tak pa la orang sponsor...sepa sure masuk syurga. Hang tu boleh guarantee ape?

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...