PARAH !!! BETUL KE AKU NI TOK GURU ! - NIK AZIZ PERSOALKAN STATUS

“Kita duduk di atas muka dunia ini orang panggil tok guru, saya ini orang panggil tok guru, yang amat berhormat pun orang pangggil, tok guru pun orang panggil. Hati saya kalau orang panggil menteri besar tidak ada rasa apa, tapi kalau sebut Tok guru itu berasa sesuatu gerun, berasa sungguh ke aku ini tok guru. Jangan-jangan orang sebut aku tok guru, sampai di akhirat kelak berdepan dengan Nabi Muhammad SAW jerkah, gapo dia.

" Benda lagu itu saya selalu duk fikir, kalau sebut tok guru gedebar sokmo dalam hati, senggoti ke aku ini tok guru. Kalau disebut yang amat berhormat tidak ada apa, perkara biasa. Benda hok mula dengan angkat sumpah sampai bubar parlimen, habislah cerita yang berhormat, tidak ada pelik apa". 

"Moga pangkat derajat ini orang beri tetapi tok guru tak tahu siapa dia sebut. Tahu-tahu demo panggil tok guru".
Bila kita ini digelar oleh orang, orang panggil kita ini tok guru, ustaz dan sebagainya ertinya orang meletakkan harapan yang begitu sekali tinggi kepada kita, untuk kita memimpin dia berdasarkan kepada kita ini tok guru dan dianya tidak. Bila dia tidak tok guru dan kita ini tok guru, kerja tok guru ialah membetul perangai, tingkah laku, kerenah, peel manusia.

Itu kerja tok guru. Kita tidak disuruh , kita tidak ditugas ajar orang mengenai dengan masak ke, mengenai dengan jahitan ke, mengenai buat kuih ke, mengenai baiki kereta ke, itu tidak profesion kita, itu tidak kerja kita. Kerja tok guru ialah;

انما بعثت لأتمم مكارم الأخلاق
 Maksudnya: Aku hanya diutuskan menyempurnakan keluhuran akhlak
“Yang saya cemas sekali ialah bimbang takut fikiran saya, otak saya ini , beralih daripada hendak jaga Islam kepada hendak jaga diri sendiri, daripada hendak jaga masyarakat Islam kepada hendak jaga anak buah, anak cucu saya sendiri. Ini saya bimbang sangat-sangat”. 

" Bodoh ke saya ini, keras kepala ke saya ini, wallahua`alam. Apa yang terasa saya bimbang , saya cemas ialah takut rosak hati saya sendiri. Kalau hati saya seorang rosak tidak payah saya suruh orang lain supaya rosak , dia rosak selalu. Tidak payah saya berpakat dengan orang supaya kita pakat rosaklah, tidak payah".

" Bila hati saya seorang rosak secara automatik orang lain turut rosak sama. Hak saya dok jaga hati ini pun supaya tidak rosak, inipun ada juga dengar-dengar khabar senyap-senyap orang lain buat-buat rosak, betul ke tidak, wallahu a’lamlah. Itu benda yang saya sungguh-sungguh takut, kalau rosak hati aku seorang, Ya Allah, jahamanlah Kelantan". 

Begitulah politik Nik Aziz, tariannya cukup hebat untuk membuatkan beliau lebih dipercayai sekaligus ramai yang taksub kepadanya, Nik Aziz mesti diselamatkan oleh penyokongnya sendiri, jika tidak semakin hari beliau semakin terpesong, hujahnya tidak menentu, tutur katanya mengikut hawa nafsu.

Sebenarnya penstatusan Nik Aziz dengan ‘Tuan Guru’ adalah bertujuan dan berkepentingan politik. Ianya dari idea Dato’ Wan Abdul Rahim Wan Abdullah  yang kini adalah Ahli Parlimen Kota Bharu yang ketika itu merupakan Setiausaha Politik Menteri Besar Kelantan dan juga Setiausaha Badan Perhubungan Pas Kelantan supaya Kerajaan Pas Kelantan nampak Islamik. Berita penuh baca DISINI

Penyokong tulen Pas yang masih punyai akal yang waras pasti mengenali siapa Nik Aziz yang sebenarnya, beliau lebih suka dipuji dan dipuja-dipuja, bila timbul isu yang menyamakan beliau dengan Nabi beliau dilihat lebih tersenyum, jika panjang umur sedikit masa lagi jangan ada yang terkejut............Nik Aziz pernah menyamakan nabi Muhammad sama dengan Mat dikampung kita.

Nik Aziz juga melarang keras menyambut maulid Nabi dan pada masa yang sama meraikan hari jadinya, bila orang tuduh sesuatu, beliau akan menjawab "Nabi pun orang kata gila" dan pelbagai lagi beliau kaitkan sesuatu yang buruk terhadap Nabi sedangkan sifatnya jauh berbeza dengan sifat Nabi dan perjuangannya jauh berbeza dengan perjuangan Nabi, keikhlasannya, kejujurannya, kealimannya, dugaanya dsbnya jauh berbeza dengan Nabi...Bersambung...Anda Mampu Mengubahnya...

5 comments:

  1. Nik Aziz hanyalah ulamak politik dan tok guru surat pekeliling yang cakap tak serupa bikin....

    ReplyDelete
  2. Nik najis ni ulama su (ulama jahat akhir zaman). Bila orang tuduh sesuatu, beliau akan menjawab "Nabi pun orang kata gila"..Ulama su' ni lupa ke yg menuduh Nabi tu adalah org2 kafir sedangkan yg bnyk mengkritik dia skrg ni adalah org2 Islam,ulama2 muktabar dan mufti2.Celakalah ulama Su' nik najis ini sebagaimana celakanya kedua tangan Abu jahal.

    ReplyDelete
  3. NIk Aziz memang contoh ulama jahat akhir zaman.Semua ucapannya merapu sesat lagi menyesatkan.Dia ni mempunyai semangat assobiyah yg tebal, bapak segala khawarij ditanah melayu .Demi Allah jika Rasulullah masih hidup dizaman ini aku rasa akan dipenggalnya kepala ulama su' yg jahat ini.

    ReplyDelete
  4. otak dan hati situa nyanyuk tu dah rosak pun, hari2 fikiran dan hatinya semakin bercelaru, merapu tak tentu pasal, penuh dengan keserabutan...mungkin juga inilah yang dikatakan Pembalasan dari Allah Yang Maha Esa kepada manusia munafik/riak yang berlagak seperi ulamak a.k.a ulamak palsu/ulamak kulit.....Wallahuwalam.

    ReplyDelete
  5. BANGGANYA DAN RIAK DIA DIGELAR TOK GURU, BONGKAK DAN SOMBONG DENGAN DERMANYA SEBYK 5000 RINGIT. INIKAH ULAMAK YG IKHLAS KERANA ALLAH ATAU ULAMAK YG TERDESAK KERANA POLITIK. KOKKOKKOKKKK BATUK PLK KAWAN...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...