Mujahid Pejuang Islam Topi Suddu Mengaku Jual Kalimah Allah Dalam Gereja

GEORGETOWN - Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Dr Mujahid Yusuf Rawa tidak menafikan pernah mengeluarkan kenyataan bersetuju agar penganut agama lain menggunakan kalimah ALLAH.

Walaupun mengesahkan kenyataannya itu seperti yang didakwa Penyelaras Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Mohamed Hafiz Mohamed Nordin kelmarin, namun beliau menegaskan kenyataannya itu adalah berlandaskan kepada fekah dan perspektif yang lebih luas.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar berkata, kenyataan yang dibuat semasa dialog di sebuah gereja kira-kira dua tahun lalu tidak bercanggah dengan pendirian Pas kerana pendapat yang diberikannya berdasarkan soal fekah dan pandangan ulama.

“Cuma dari segi enakmen negeri, terutama di Semenanjung, memang tidak membenarkan perkataan ALLAH diguna oleh agama lain, kecuali Islam,” katanya.

Menurutnya, Islam tidak memaksa penganut agama lain mengikut Islam. Yahudi dan Nasrani juga sudah menggunakan perkataan ALLAH sejak sekian lama.

“Kenyataan saya keluarkan sebelum ini juga berpandukan ayat 25, Surah Luqman dan Surah Al Hajj,” katanya.

Mengulas mengenai kenyataan Mohamed Hafiz, beliau berkata, mungkin pandangan pemimpin JMPP itu terlalu mudah dan hanya melihat dari perspektif kecil.

- Kenyataan Mujahid yang yang berpandukan surah Luqman ayat 25 yang bermaksud:

Dan sesungguhnya jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: Siapakah yang menciptakan langit dan bumi? Sudah tentu mereka akan menjawab: "Allah". Ucapkanlah (wahai Muhammad): "Alhamdulillah" (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian tidak mengingkari Allah), bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat tauhid dan pengertian syirik).

Adakah Mujahid benar-benar faham untuk mentafsirkan ayat itu sebagai nas untuk menghalalkan kalimah Allah digunakan oleh non-muslim ?,

Jika kita tanya kepada DAP atau pembangkang siapakah Perdana Menteri Malaysia  sekarang ini, sudah pasti mereka menjawab Datuk Seri Najib Tun Razak, tapi adakah kita anggap jawapan itu salah ? pastilah tidak, kita pun bangga pengakuan itu, dan itulah yang sepatutnya. Seterusnya bagaimanapula jika mereka menyalahgunakan nama Najib apabila mengaitkan Najib dengan pembunuhan Altantuya misalnya. Sedangkan kita sendiri tahu ia adalah fitnah dan telah dibuktikan dimahkamah akan pesalah yang sebenarnya.

Kembali kepada penggunaan kalimah Allah kepada non-muslim, apakah salah atau kita marah jika non-muslim mengakui Allah sebagai Tuhan menciptakan langit dan bumi ini, pastilah tidak dan kita bangga serta bersyukur dengan pengakuan itu, tapi bagaimanapula jika mereka menyalahgunakan kalimah Allah itu dengan mengatakan Allah itu beranak atau juga trinity yaitu Allah Bapa, Putra dan Roh Kudus, di mana ketiganya adalah sama esensinya, sama kedudukannnya, sama kuasanya, dan sama kemuliaannya.

Sedangkan didalam Al-Quran surah Al-Ikhlas jelas bahawa Allah Yang Maha Esa. Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat. Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan. Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya.

Kita tidak menafikan tuhan mereka dan Tuhan seluruh isi alam itu adalah Allah yang kita beriman kepadaNYA, cuma kita tidak bersetuju bahkan secara tegasnya kita menghalang penyalahgunaan kalimah Allah itu dengan apa yang mereka fahami yang bertentangan dan menimbulkan fitnah apabila mempercayai dan menyebarkan bahawa Allah itu  dengan apa yang mereka percayai dan fahami.

Tidak timbul soal menyekat hak kebebasan beragama, tetapi apabila cuba menafikan apa yang dikatakan oleh Islam yang mempunyai kaitan dengan Islam, hal itu WAJIB ditentang. Kita tidak akan membiarkan sesuatu fitnah atau perkara yang bersalahan mengenai Allah. Kerana hal itu merosakkan.

Mengapa sebahagian kita umat Islam yang mengaku mengESAkan Allah sanggup membenarkan penyebaran fitnah terhadap Allah didalam negara kita sendiri. Hal ini tidak ubah sebagaimana kita membenarkan perkara yang halal seperti jimak diantara suami isteri yang menyalahgunakan jimak itu dengan berjimak didalam rumah kita dan disaksikan oleh anak-anak kita. Persoalannya adakah kita fikir yang Hak dan yang halal itu akan kekal menjadi hak dan menjadi halal jika disalahgunakan sesuka hati ? Anda Mampu Mengubahnya.

3 comments:

  1. rosak habis dan mujahid ni dek kerana bersatu dengan DAP . lingkup mat penang sorang ni...

    ReplyDelete
  2. mujahid ni MUlut terjaHIT bila terserempak dgn kehendak daPIG. mcm ini punya manusiapun ada ke. habis rosak pas bila paraSHIT mcm ni duduk dlm...

    ReplyDelete
  3. Keldai dadah lebih mulia dari Pas yg menjadi keldai Dap.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...