PENTING !!! TUANKU WAJAR TITAHKAN "KECELAKAAN" PADA NIZAR PENDERHAKA

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin memohon maaf berhubung mesej Twitternya berkaitan isu bidaan nombor pendaftaran WWW1 yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Sebaliknya, kata beliau, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

“Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian,”.

Sebelum ini, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah menerusi mesej Twitternya, mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayahanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai Kerajaan Negeri.
 

Mohon Tuanku titahkan hukuman kecelakaan kepada penderhaka seperti Nizar, jika tidak diberi pengajaran perkara melulu ini akan berulang lagi dan Sultan akan hanya menjadi gurindam politik kepada penderhaka seperti ini. Nizar adalah seorang bekas Menteri Besar Perak dibawah pohon kayu  yang cuba menjual kepentingan orang melayu kepada DAP sebelum pemerintahan itu diambil alih kerana kesedaran sesetengah pihak terhadap tindak tanduk beliau yang jelas menjadi boneka keada DAP.

Hayatilah Ilham berasas ini untuk renungan kita bersama 
 
1.) Melihat keadaan yang ditimbulkan ini sebahagian ideologi perencanaan DAP menggunakan Nizar dalam membangkitkan kebencian rakyat terhadap Sultan-Sultan Melayu, jarang manusia Melayu yang nak mempertikaikan tindak tanduk seorang Sultan lebih-lebih lagi tindak tanduk yang sudah wajar.

2.) Ini adalah usaha halus DAP, sebelumnya mengusulkan calon Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu dan Islam untuk melihat dan menguji penerimaan rakyat terhadap matlamat mereka, oleh kerana mereka sedar kuasa tetap yang ada pada Sultan-Sultan Melayulah yang akan menjadi penghalang untuk cita-cita mereka.

3.) Maka mereka menggunakan orang-orang Melayu bodoh seperti Nizar untuk menimbulkan satu keadaan yang boleh memperlihatkan atau satu keadaan yang boleh membuatkan mana-mana rakyat merasa benci terhadap Sultan-Sultan Melayu supaya agenda tersirat mereka dapat mempengaruhi bagi mendapat sokongan seluruh rakyat.

4.) Bila timbulkan isu-isu sebegini kononnya  ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian sedangkan Sultan pula berkeadaan demikian, lama kelamaan rakyat akan terasa kurang senang dengan Sultan dan semangat menjunjung ketaatan pada Sultan akan pudar dan ketika inilah meresapnya agenda-agenda komunis yang sudah lama mengidamkan negara Malaysia yang tercinta ini.

5.) Oleh itu sedarlah sebahagian kecil ilham ini bagi menjaga kuasa yang ada pada kita supaya kita terus mengecapi kehidupan yang lebih selesa dengan boleh mlakukan kerja-kerja agama tanpa sebarang sekatan dan jauh lebih baik dari negara Singapura.
 
6.) Berkongsi pengetahuan bersama di Malaysia adalah Sultan yang mempunyai kuasa-kuasa khas yang tetap bagi menjaga kepentingan orang-orang Melayu dan tidak pernah menindas atau menafikan hak orang bukan Melayu sepertimana yang telah termaktub dan dipersetujui oleh orang-orang terdahulu.

7.) Jangan kita ingat adanya Sultan sebagai bebanan kepada rakyat mahupun negara, jangan kita ingat Sultan tiada fungsi dan sekadar duduk bersahaja dengan bermewah-mewahan, fungsi yang ada pada Sultan sangatlah besar dan kekangan kuasa yang ada padanya telah membataskan puak-puak rasis yang bercita-cita untuk memerintah negara ini mengikut acuan mereka.

8.) Hasutan-hasutan dari DAP untuk menimbulkan satu persepsi buruk terhadap Sultan jarang sekali kita sedar dan kita mudah terpengaruh dengan hasutan yang penuh dengan agenda itu. Ingatlah kuasa yang ada pada Sultan itulah kuasa kita yang menjamin hak dan kedudukan kita di negara ini, jika kita tidak bersyukur dan merasakan tiada apa-apa istimewanya kita, kita juga perlu fikir kita lebih menjadi tidak istimewa jika kita tidak ada lagu kuasa yang ada pada Sultan. (Punyai hujah-hujah yang panjang).

9.) Seterusnya peringatan untuk Nizar si penderhaka dan juaknya bahawa aku orang-orang Melayu sentiasa berdiri teguh dibelakang Sultan-Sultan Melayu dan aku orang-orang Melayu sentiasa bermurah hati untuk menumpahkan darah yang mengalir di tubuh aku bagi menentang sesiapa sahaja pengkhianat kepada Sultan yang aku orang-orang Melayu sedang berpayung dari zaman berzaman ini.

10.) Kata jangan sebarang kata, kata yang nista buruk padahnya, suka jangan sebarang suka, suka yang leka merana duka akhirnya.
11.) Kita rakyat Malaysia perlu sedar dan bersyukur, bukan kerana WWW 1 kita nak jadi hero DAP bangkit bersuara mempertikaikan hak Sultan, kerana bukan hal utama isu no plat tersebut, Sultan tidak perlu pakai nombor pun tidak apa, selain crown, Sultan nak letak daun kayu sebatang pokok di Perak pun tidak menjadi masalah.
 
12.) Bukankah baik Sultan kita menunjukkan sifat memBELI walaupun baginda ada kuasa untuk mengambilnya secara percuma, baginda tidak salahgunakan kuasa yang ada untuk kepentingan diri baginda. Kalau Sultan nak secara percuma, Siapa yang berani hendak menentangnya ? paling tidak pun pasti  akan ada pihak yang akan bayar untuk kos tersebut.
 
13.) Dengan itu ketahuilah bahawa Sultan Johor telah menunjukkan satu sifat yang terpuji selaku seorang Sultan yang  berkuasa, ini menunjukkan ketelusan kerajaan dan sifat mulia Sultan adalah asas kepada pentadbiran kerajaan yang ada pada hari ini.

14.) Tidak ada istilah pintu belakang, dan Sultan juga menunjukkan baginda sendiri pun kalau hendak kepada sesuatu itu baginda membelinya dan berusaha sepertimana rakyat jelata yang lain dan mencemar duli dalam membidanya.
15.) Wahai Nizar, ingin ditegaskan andainya anda menganggap "ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian", kenapa kerajaan yang pernah dikepalai di Perak itu sebagai contoh mudahnya menggunapakai kereta "Toyota Camry" yang harganya hampir RM160,000 dan anda sendiri selaku Menteri Besar menggunakan plat dua digit yaitu AGS 10 ?

16.) Kurang-kurangnya kalau nampak berani tegur Sultan anda sendiri tidak berkeadaan demikian, guna sajalah kereta kancil mahupun 'VIVA' dan no platnya empat digit normal seperti kebiasaannya. Sultan padanlah dengan Sultan, Nizar padanlah dengan Nizar.

17.) Kalaulah kata kereta tersebut di sponsor sama juga dengan no platnya, jual sajalah ia dan duit lebih tu bagi pada rakyat, bagi tahu orang yang sponsor itu bahawa anda selaku MB mulia memohon maaf untuk tidak menggunapakainya diatas sebab-sebab zuhud yang anda ingin terapkan itu...
 
" Jika dianalisis  kembali, Sultan Johor dan kerabatnya seperti diancam bermacam tuduhan liar yang memberi persepsi kurang baik serta keadaan-keadaan yang tidak sepatutnya sejak dari dulu lagi, apakah ancaman persepsi  itu disebabkan Johor berhampiran dengan Singapura ? Hayatilah ia sebagai satu PERINGATAN dan berwaspadalah....."Anda Mampu Mengubahnya...

8 comments:

  1. aku makin naik angin dgn nizar biol ni. bukan tak sekolah, tp fikir pakai kepala lutut. sia2 ada otak, bubuh kt bontot. plate AGS10 & siri AGS dulu dpt free ke? bukan duit rakyat ke nk balun beli camry tuh? saja2 lupa ke memang bodoh dan pelupa? org bodoh tp ada harga diri akan mengaku silap, tp org bodoh tp memang dh takde harga diri, akan pusing keliling tak mengaku salah. nizar..nizar. rakyat pulak nk bertanya dimana ko letak akal fikiran ko. di kepalakah? di dlm perutkah, di punggungkah? atau di kepala lututkah?

    ReplyDelete
  2. IR masuk U pakai kouta BUMI markah kesian.

    ReplyDelete
  3. Satu artikel terbaik yang hujahnya berfakta,elok ia disebarkan pada pengetahuan umum kerana itulah situasi sebenar matalamat DAP,jatuhnya seseorang individu mahupun organisai sebahagian besar hanyalah kerana PERSEPSI.Terima kasih blogger Gelombangkick.
    Kerabat DiRaja

    ReplyDelete
  4. bodoh sunggoh umgok2 ni

    ReplyDelete
  5. 5.19 yang bodoh dan bongok, wang hasil no WWW1 tu siapa yang dapat? bukan kerajaan ke? masuk dalam kumpulan hasil kerajaan jugak, wang itu juga akan digunakan untuk kegunaan pentadbiran dan pembangunan yang dirancang oleh kerajaan termasuk kemudahan rakyat. Cuba cakap pakai otak bukan pakai kepala BUTUH....

    ReplyDelete
  6. Sultan negeri lain pakai tanjak,Sultan Johor pakai topi lanun...ha ha ha

    ReplyDelete
  7. Kalau itu topi lanun tak kan Sultan Johor nak pakai. Tak kan Sultan tak boleh fikir topi apa baik untuk dipakai. Yang sikomen di atas ni memang hati busuk pekung taik berak cirit bau tengit bangkai babi. Bodoh nak mampus. KOmen anda memang tak dak class langsung. Itulah mentaliti pencacai PR.

    ReplyDelete
  8. brader gua org johor..gua cume nak bgtau SILA KAJI DULU SEJARAH JOHOR! jangan cakap sembarang cakap..topi lanun kepala hotak ko!!...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...