Nik Aziz Zahirkan Kegerunannya Cipta Persepsi Buruk Terhadap Dr Zakir Naik Malaysia

Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang medianya kelmarin telah mula menunjukkan rasa rimas beliau terhadap kebenaran yang dibawa oleh ilmuan-ilmuan muda Umno.
Ianya susulan dari niat baik Fathul Bari atau tidak keterlauan jika digelar sebagai Dr Zakir Naik Malaysia yang mengajak beliau berbincang mengenai Hudud dan masalah umat Islam.

Nik Aziz dilihat cuba menanam persepsi buruk terhadap ulamak-ulamak muda yang mendapat pengajian diluar negara dan turut mendakwa di timur barat itu jugalah lahirnya Nabi-Nabi dan Taghut-Taghut, tidak semestinya yang belajar di timur tengah seperti Ustaz Fathul Bari dan lain-lain itu menerima pengajian Islam yang sebenar, kerana jika balik ke Malaysia dan menentang Pas ia boleh difahami pengajian yang dipelajari itu bukan dari Islam yang sebenar.

Mungkin sukar untuk memahami cara perjuangan Pas, namun cara perjuangan Pas yang sebenarnya adalah melahirkan persepsi buruk terhadap ulamak-ulamak yang menyokong Umno ataupun mufti yang tidak menyokong Pas, mereka akan memperlekehkan ulamak-ulamak ini bagi menaikkan diri mereka sendiri dalam pembentukkan assobiyah penyokong-penyokong Pas yang sedikit demi sedikit akan turut diterima oleh golongan berkecuali.

Boleh lihat, Ulamak Umno yang mana dilihat baik oleh Pas ? semuanya buruk, bahkan mufti yang neutral pun turut dilabel sebagai 'anjing kerajaan', doktrin perlekehan terhadap ulamak yang tidak menyokong Pas ini perlu ditentang sebelum seorang ulamak itu terus tenggelam, sejarah telah membuktikan ramai yang sudah terikut-ikut dengan doktrin yang dibawa oleh Khawarij ini dan ulamak terus tersisih.

Fathul Bari adalah seorang Ulamak yang berkaliber yang sangat-sangat digeruni oleh Pas, biarpun beliau pernah diperangkap dengan isu 'solek', itu bukanlah satu isu yang besar untuk diketengahkan, kelemahan yang tidak disengajakan itu adalah milik setiap hamba, tidak ada yang maksum, namun dibaliknya punyai kejujuran yang belum tentu ada pada setiap hamba.

Kelantangan berilmu yang ada pada ulamak muda itu sewajarnya kerap untuk ditonjolkan dan didedahkan kepada rakyat Kelantan khasnya,  kepimpinan BN Kelantan perlu aturkan program-program berbentuk forum supaya penjelasan mengenai Islam yang sebenar dapat disampaikan terus kepada rakyat, kebenaran ilmu Islam yang ada pada beliau tidak akan mampu untuk dinafikan oleh pemimpin-pemimpin Pas yang berilmu mantik songsang.

Sekiranya beliau dapat dihadirkan berforum ke Kelantan secara kerap, maka Gk yakin perubahan besar akan berlaku di Kelantan, dan istilah 'bagi duit ambil', 'bagi gula kacau', 'bagi kain pakai', akan tidak terpakai lagi setelah bagi ulamak muda diterima akan kebenarannya...Anda Mampu Mengubahnya...

1 comment:

  1. pok nik sentaisa dlm keadaan ketaq lutut dan ketakutan sepanjang masa dan waktu, mungkin itulah yg dikatakan Hakikat bala ghaib yg diturunkan kpd org tua tu kerana selama ini diberlagak lebih mcm ulamak sebenar berperasaan seperti dia adalah sebenar wakil Allah SWT, tapi hakikatnya habuk pun tarak.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...