Pas Dan Harakah Sifatkan Abby Abadi Tak Pandai Sesuaikan Diri Dengan Jemaah

Pada hujung minggu lalu telah berlangsungnya sebuah program agama yang melibatkan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sebagai penel utama. Turut hadir dalam majlis itu adalah Abby Abadi, Faizal Tahir dan Man Raja Lawak. 

Pasti ramai yang mengetahui setiap ceramah UAI pasti menarik ribuan penonton apabila UAI seringkali menyelitkan unsur jenaka sewaktu dakwah.Tapi kali ini lain pula jadinya apabila Abby Abadi seolah-olah malu apabila UAI menjawab persoalan yang diberikan oleh Abby sendiri. Abby bertanya kepada UAI berkenaan isu artis yang berhijrah dan mula memperkatakan isu agama.

UAI menegaskan penghijrahan kepada sesuatu yang lebih baik menjadi kemestian untuk umat Islam lain suka dengan perubahan yang mereka lakukan.

Selain itu, antara jawapan UAI adalah; “Kadang-kadang kita ni artis, dulu kita lagha, sekarang kita ok dah, mulakan perjalanan.

Nombor satu, kita kena jaga. Jangan kita hentam kawan-kawan yang sama-sama dengan kita sekarang yang masih belum berhijrah.

Ahhh.. itu yang kita kena jaga,” kata UAI. Secara tiba-tiba Abby bersuara menyekat mesej yang cuba disampaikan oleh UAI.

Abby berkata, “Ustaz nak tuduh saya yek.. Itu fitnah. Itu tuduhan ustaz. Itu tuduhan.” Jika anda yang biasa mendengar ceramah UAI, pasti tahu cara UAI.

UAI lebih ‘direct’ dalam menyampaikan sesuatu mesej. Sebagai contoh sewaktu program bersama Zizan Raja Lawak suatu ketika dahulu.

Zizan tidak melenting dan ‘cool’ serta menerima secara positif nasihat UAI. Tetapi dari sudut sebagai seorang pengantara atau pengacara, Abby seharusnya tidak seharusnya cepat ‘melatah’ dengan mesej yang disampaikan oleh panel.

Apa salahnya jika Abby mendengar dahulu apa yang UAI cuba sampaikan dan terima dari sudut positif.

Gk - Kesian Abby, habis madu sepah dibuang, Pas dan Harakah langsung tidak menghargai Abby Abadi, jauh sekali untuk memahami hati dan perasaannya pada program malam tersebut.

Sepatutnya Pas lebih melihat isu itu secara keseluruhan dan bukannya menuduh Abby 'cepat melatah' tanpa menjaga hati dan perasaan beliau, sabar jerlah Abby, mereka tak tahu yang malam tu Abby trauma dengan Neelofa.....Bersambung.......

5 comments:

  1. Barulah tahu knp beliau bercerai dan tak sanggup Zul nak memperisterikannya.

    ReplyDelete
  2. X berapa nak cerdik dia ni.....

    ReplyDelete
  3. Orang umno bn - orang umno bn, cuba nak melaga-lagakan, taktik jahat macai umno bn dikesan. Kitorang semua faham apa cerita sebenar, macai umno bn bahalul sudah kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu macai bn tohlol..

      Delete
  4. jenis tak sabar, dan suke melenting.. patut laki cari pmpuan lain....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...