Mufti Kelantan Hina Nabi Gara-Gara Fitnah Oleh Harakah

Akibat hati orang-orang Pas semakin busuk dan terlalu dahagakan api neraka jahanam, mereka tidak pernah mengenangkan apa yang berlaku selepas mati dengan perbuatan mereka yang sengaja memburukkan orang agama seperti Mufti, malah sangat keterlaluan dengan menuduh Mufti menghina Nabi gara-gara fitnah dan persepsi yang dibuat oleh Harakah terhadap Mufti..

Bilamana kenyataan atau apa sahaja yang datangnya dari Mufti itu tidak berpihak kepada Pas, dengan sewenangnya mereka menfitnah dan memaki hamun golongan mufti ini dan menuduh ia berpihak kepada kerajaan Barisan Nasional,

Sepertimana isi kandungan teks khutbah aidilfitri, selain dari perpaduan, ia turut menyentuh mengenai teknologi dan kerosakkan akhlak muda mudi yang berpunca dari internet dan program TV menerusi cerita kartun, cerita hantu dan cerita yang berunsur jenayah dan lucah. Apakah program TV itu dibawah kuasa kerajaan Pas ?

Nasib baiklah Kementerian Penerangan tidak mengambil tindakan kepada Mufti atau mengecam sepertimana puak-puak Pas ni, bukankah Mufti bersifat bebas dan hanya mengusulkan perkara yang realiti berlaku tanpa mengira ianya kesalahan kerajaan BN mahupun Pas, kalau tak boleh ditegur tolong jangan mengaku diri tu Islam sebelum kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya..........
Perkara kedua yang sangat penting untuk diperlihatkan dan seharusnya diambil tindakan tegas oleh pihak berwajib adalah dengan dakwaan yang telah mendatangkan keburukkan serta persepsi jahat terhadap mufti sepertimana petikan dibawah.

"Isinya menyindir mengenai himpunan Bersih dan juga aktiviti ibadat anjuran kerajaan Pas seperti mendirikan solat terawih di perkarangan stadium Sultan Muhammad Ke IV?

"Kita turut menyatakan kesyukuran kerana dapat berhimpun dalam masjid, dalam rumah Allah, bukan di medan-medan, di padang-padang atau di jalanan untuk menimbulkan keadaan keresahan dan mencetuskan perbalahan dan
pergaduhan".


Itu antara sebaris isi khutbah yang memedihkan. Untuk apa kata-kata ini diselit kalau bukan atas niat hendak menyakitkan hati? Penganut politik yang peka mudah menangkap maksud di sebaliknya"
. - Harakah

Diatas tuduhan Harakah itu lahirlah persepsi rakyat antaranya sebagaimana komen yang dilampirkan dibawah ini:
Persoalan yang ingin dibangkitkan adalah, Apakah benar isi kandungan khutbah itu bermaksud sepertimana yang telah difitnah oleh Harakah bahawa ianya bersifat menyindir aktiviti ibadat anjuran kerajaan Pas seperti mendirikan solat terawih di perkarangan stadium Sultan Muhammad Ke IV ?

Adakah Aktiviti ibadat anjuran kerajaan Pas seperti mendirikan solat terawih di perkarangan stadium itu menimbulkan keadaan keresahan dan mencetuskan perbalahan dan pergaduhanKalau tidak macammana boleh kata menyindir aktiviti ibadat itu......Ke tak reti bahasa ? atau sengaja nak tempah tiket NERAKA first class ?

Gk yakin ianya bukan salah faham, tetapi sengaja untuk menimbulkan fitnah dan persepsi buruk terhadap Mufti yang tidak berpihak kepada Pas, jika "Isinya menyindir mengenai himpunan Bersih" , ya tepat sekali dan Gk turut bersetuju mengenainya, namun apakah ianya salah jika memaksudkan atau menyindir dengan demikian sekalipun.

Isi kandungan tersebut perlu dilihat secara keseluruhan, namun hasil tarbiah Harakah dan Pas dengan sewenangnya mereka mengutuk Mufti serta menuduh Mufti sebagai menghina nabi, persepsi buruk dan fitnah terhadap Mufti yang ditimbulkan Harakah itu  sedikit sebanyak telah memupuk perasaan benci umat Pas kepada Mufti yang akhirnya akan mendatangkan mudarat kepada umat Islam.

Sehubungan dengan itu, bagi membersihkan persepsi ini, maka adalah menjadi kewajipan bagi mereka yang berkaitan sama ada Mufti, pihak Mufti dan pihak Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) untuk tampil membuat penegasan, penjelasan dan tindakan sebagai tauladan supaya perkara seperti itu tidak berulang lagi.....Anda Mampu Mengubahnya..

("Kerana nak tutup keburukkan himpunan Bersih, sengaja ia mengaitkan solat terawih di perkarangan stadium untuk melibatkan jemaah yang terlibat dengan aktiviti itu sekaligus meraih keuntungan politik kepada Pas.")

Klik DISINI untuk melihat teks penuh khutbah yang disediakan oleh MAIK.

2 comments:

  1. memang puak pas ni dari dulu lg suka memfitnah,spttnya kerajaan ambil tndakan menyahkan saja puak ni dari terus menimbulkan ketegangan dikalangan umat islam

    ReplyDelete
  2. aku ahli bkn org umno ideas:
    1)masuk masjid,kepala otak kasik natural..
    2)jgn kasi isim.mesti baik punya natural
    3)set minda pada setting umum atau natural.
    4)pikir mampus dan dengar khutbah dgn penuh perhatian.
    5)habis khutbah set balik setting pada asal.adalah lebih baik jika dibiarkan saja setting tu.
    6)jgn menyalak ttg khutbah org jika anda buta jawi apalagi setakat khatam mukaddam atau tak tau baca qunut.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...