Saya Pilih Masuk Syurga Dari Masuk TV - Abby Abadi

Terlalu banyak publisiti dan fitnah yang dilemparkan kepada pelakon popular Gerak Khas, Abby Abadi selepas menyertai Pas berbanding semasa bergiat aktif dalam industri hiburan.

Hal itu diakui sendiri oleh bekas ahli kumpulan Elite itu ketika menjadi ahli panel dalam program Forum Perdana di Kompleks Muhibbah, Taman Boltan di sini, malam semalam.

Katanya, ramai pihak mempertikaikan penghijrahan yang dibuat kepada imej bertudung disebabkan oleh Pas dan bukan kerana ALLAH.

“Hidayah yang diturunkan ke atas saya bukan hidayah sesat dan setuju menyertai Pas kerana ingin sama-sama membantu menyebar dakwah.

“Selepas menyertai Pas, kefahaman terhadap Islam lebih mendalam dan diakui bahawa sebelum penghijrahan banyak melakukan kesilapan serta tidak mengikut syariat Islam secara keseluruhan,” katanya di hadapan 200 orang tetamu yang hadir pada majlis agama itu.

Beliau berkata, Jika diberi pilihan masuk syurga atau masuk televisyen, saya pilih masuk syurga walaupun diakui masih cintakan bidang lakonan.

Katanya, perubahan imejnya juga banyak memberi cabaran terutama daripada rakan seperjuangan yang memandang sinis tidak kurang juga menganggap perubahannya sekarang tidak secara keseluruhan atau untuk mendapat publisiti murahan.

“Pelbagai fitnah dilemparkan termasuk saya telah berkahwin dengan seorang ahli politik parti Pas dan tidak faham kenapa penghijrahannya dilihat dari sudut negatif.

“Hakikatnya saya tidak suka dengan cara hidup sekarang iaitu berdakwah secara terbuka tetapi yakin pilihan yang dibuat adalah tepat sebagai platform menjelaskan bahawa Islam dan politik sememangnya tidak boleh dipisahkan,” katanya. - Sinar Harian

"Gk pun pilih masuk syurga dari masuk Pas, anda pulak bagaimana ?"

9 comments:

  1. Gua pun nak masuk Syurga, tapi pastikan Ajaran Islam yang betul kita ikut, berpandukan Al Quran dan Sunnah Rasulullah, bukan PARTI POLITIK. - Jon Bai -

    ReplyDelete
  2. buat sesuatu dgn ikhlas bukan nak pahala atau syurga kerana pahala syurga neraka itu adalah hak mutlak Allah Taala. kalau kita terlalu taksub berbuat sesuatu kerana nakkan syurga dibimbangi keikhlasan terbang entah kemana. teringat kisah pelacur dimasukkan ke syurga kerana memberi anjing minum air. dia melakukan dgn penuhn keikhlasan, tak perlu pukul canang. sesungguhnya hanya allah saja yang tahu isi hati hambanya. berbuat baik jangan sampai riak, berhijrah jangan sampai menghukum orang lain dibimbangi tepuk air di dulang percik ke muka sendiri

    ReplyDelete
  3. Biarkanlah Abby dengan dunia baharu yang ditemuinya. Untuk apa dinasihati dia, apa lagi mengutuk dia lagi tak berguna..Dia artis yang semakin terpinggir,dan hilang populariti. Tapi disebabkan coverage tak putus2 disini, semua orang da syok sama cerita dia, da popular semula. Kalu dibiarkan, jadi macam Dayangku Intan, gulai basi sama PKR.

    ReplyDelete
  4. KALAU MASUK PAS UNTUK NAK DAPAT SYURGA ALLAH RASANYA SIA-SIA KERANA PAS ADALAH PARTI KAFIR DAN NIK AZIZ DAN HADI SENDIRI PUN DAH MENJADI KAFIR.
    KALAU ABBY NAK MASUK SYURGA RANJANG LEBAI PAS TERKUTUK BOLEH LAAA

    ReplyDelete
  5. Abby....syurga u kat mana...??? batang ya.....idiott

    ReplyDelete
  6. setiap manusia yang kuat bertakwa dan beriman kepada Allah di jamin masuk syurga,bukanya kuat memfitnah org dijamin masuk syurga......TAKE BEER....!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Agama dn politik x leh dipisahkan ya cik abby? Sy setuju tapi masaalahnya politik dijadikan agama, agama pula disalah gunakan dalam berpolitik. Agama dijadikan perisai untuk menghalalkan pollitik walaupun sesuatu isu itu salah. Politik menghalalkan cara. Nasihat saya cik abby mantapkan dahulu ilmu tauhid dan syariat . Masuk kelas dahulu bukan hanya mendengar ceramah sahaja.... . insyaallah ..

    ReplyDelete
  8. Aku Kau Panggil Abang Cik8/16/2012 1:10 AM

    Si Janda ni lebih kurang macam lembu feedlot yang kena cucuk hidung. Tak lebih dari itu. Kawan pulak dengan Bapak lembu Si Bob.

    Eloklah sekoq lembu betina sekoq lagi lembu jantan.

    Semua duduk dalam kandang PAS. Gembalanya pulak Si Aziz anak Mat. Molek! molek!

    ReplyDelete
  9. Sudah2 la abby woi .. pakai tudung je macam terror ugama. Baik duduk umah jaga anak sebelum Memey jadi Mummy kesayangan dia orang. Sambil tu buka buku2 ugama dan fahami la agama. Masuk la kelas agama dulu sebelum nak ajar or bullshitkan orang !

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...