Panas !!! Tantawi 'Warning' Karpal Serta Sanggah Pandangan Mahfuz

Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi sekali lagi cuba untuk bangkit dengan mendakwa Karpal Singh "semakin keterlaluan" kerana cuba merendah dan mempertikaikan keupayaan hukum hudud dalam mengatasi jenayah.

Entah apa yang tidak kena dengan Ketua Pemuda Pas itu apabila dilihat lantang menyelar Karpal, namun kebiasaannya pendirian beliau itu tidak kekal lama dengan hanya Karpal perlu 'berdehem' sahaja, dan akan menukar pendiriannya dengan serta merta, bagi pemimpin Pas yang lain pula akan menganggap itu hanyalah 'pendapat peribadi'.

Tegas Nasruddin, pendekatan Karpal itu akan menjejaskan sokongan orang Islam terhadap Pas kerana ianya akan dilihat seolah-olah pemimpin Pas 'bacul' dan tunduk terhadap DAP, dan bakal berdepan dengan kemarahan umat Islam.

"Saya saran DAP nasihatkan Karpal supaya tidak pertikai hukum hudud sekali gus jaga sensitiviti umat Islam serta hubung baik sesama (Pakatan Rakyat) PR," menerusi Twitter malam tadi.

Terdahulu, isu tersebut turut diulas oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar yang berpendapat ianya hanyalah perkara peribadi diantara dua pemimpin itu dan tidak akan menjejaskan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun, Mahfuz yang senantiasa membela DAP turut yakin Karpal tidak akan meneruskan hasrat mengambil tindakan perundangan kerana menganggap ia hanya akan membuka ruang kepada parti pesaing mereka untuk membuat provokasi dan mengambil kesempatan.

"Saya fikir Karpal tidak akan bawa kes ini ke mahkamah. Mungkin, ketika beliau bercakap (pada Jumaat lalu) dalam keadaan emosi... saya yakin beliau tidak akan membawa kes, tindakan yang hanya akan membuka ruang kepada musuh untuk membuat provokasi dan mengambil kesempatan menimbulkan kemarahan rakyat.

2 comments:

  1. Dasar parti Pas haramjadah.
    SEkarang bukan main nak tunjuk hero pada pencacai bodoh kononnya menentang dapigs...akhirnya bila sibiawak kafir harbi kentut saja sudah membengkok ekor si aanjing penakut ni.
    cakap tak serupa bikin.
    Baik kau tanggalkan saja serban atau kopiah di kepala dari merosokan imej islam.
    Orang ddayus selama-lamanya akan sentiasa dayus.
    Kalaulah benda yang sama di keluarkan oleh Umno..tak tahulah macammana menyalaknya anjing-anjing Pas yang nak berlagak islamik.
    Pi rah..anjing.
    Anjingpun tahu juga malu.
    orang PAS lebih buruk dari anjing malah sanggup menjilat dan makan tahi Dapigs ibarat BABI yang sanggup makan tahi sendiri.
    Itulah ibarat yang sepatutnya buat albahlul PAS.
    Apalagi bila dipimpin leh halamak2 dunia dan penjilat taik.
    Sudah2lah biawak.
    baik kau duduk diam dan ikut saja arahan tuan kau dari membantah....MEMALUKAN ISLAM SAJA KAU BIAWAK!!

    ReplyDelete
  2. btul3x...sibacul yg nak tunjok hero, hakikatnya ZERO..tong kosong.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...