Karpal Anti Islam - Jangan Hanya Saman Nasharuddin, Saya Juga Perlu Disaman

KUALA LUMPUR - Karpal Singh hari ini berkata beliau akan memfailkan saman terhadap Nasharuddin Mat Isa selepas bekas Timbalan Presiden PAS itu yang dilihat rapat kepada Umno mendesak PAS segera meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) dan menuduh pemimpin DAP itu sebagai anti Islam.

Pengerusi DAP Nasional itu berkata kepada The Malaysian Insider hari ini, kenyataan Nasharudin terhadapnya semalam “adalah sangat tidak bertanggungjawab”, dan “saya tidak pernah menyatakan saya anti Islam.”

Bagaimanpun, peguam itu menegaskan hudud tidak boleh diimplementasikan di negara ini kerana “hudud hanya boleh dilaksanakan dalam negara Islam” sedangkan Malaysia masih lagi merupakan negara sekular.

“Sejak dulu lagi saya menghormati Islam sebagai agama rasmi negara ini,” katanya kepada The Malaysian Insider.

“Apa yang DAP katakan adalah kita bukan negara Islam. Ia hanya konsep politik,” tambahnya lagi.
Pemimpin Umno dan lidah rasminya, Utusan Malaysia sejak minggu lalu menuduh DAP dengan panggilan “kafir harbi” dan mengelarkan haram menyokong DAP.

Karpal menjadi serangan Umno kerana tentangan kerasnya terhadap hudud.

Pemimpin veteran DAP itu juga berkata, beliau berharap Nasharuddin akan “memahami perbezaan Islam sebagai agama dan negara Islam.”

Perlembagaan kita membekalkan negara sekular, dan di Malaysia ia adalah negara sekular. Kita perlu ada negara Islam jika mahu melaksanakan hudud,” katanya lagi.

“Saya tidak mengatakan PAS salah, tapi kita tidak boleh melaksanakan hudud kerana kita sekular ... dan undang-undang kita tidak membenarkan itu berlaku,” tambahnya lagi.

Karpal percaya Nasharuddin hanya menyuarakan pendapat peribadi beliau berhubung perkara itu dan tidak bercakap bagi pihak parti.

“Atas memandang serius kenyataannya itu, saya akan memfailkan saman terhadapnya.”
 
Apa yang Karpal faham dengan menghormati Islam sebagai agama rasmi ? Konsep faham yang bagaimana difahami itu ?, konsep faham ikut kepala otak dia ke atau konsep faham bagaimana? 
 
Karpal menggunakan kepakaran belitnya bagi menyekat mana-mana individu untuk bersuara, kedudukan DAP dan Karpal yang semakin tergugat dengan penentangan mereka terhadap Islam mengambil tindakan saman kepada bekas Timb Presiden Pas yang mendakwa Karpal "Bukan setakat anti Hudud bahkan juga anti Islam".

Gk harus menegaskan hal ini kepada Karpal Singh, bahawa beliau jangan hanya saman Nasharuddin, tapi beliau juga mesti saman Gk dan seluruh umat Islam yang memperakui bahawa Karpal Singh adalah anti kepada Islam, 

Maka seluruh umat Islam yang bersetuju, memperakui, menyokong dan berpendapat Karpal Singh adalah anti Islam, ianya perlu tampil dan mencabar Karpal supaya sama-sama kita disaman, Jika 100,000 umat Islam tampil mewakafkan diri untuk disaman oleh Karpal, kita fikir mahkamah pun akan turut memperakui bahawa Karpal adalah Anti Islam.

Jangan biarkan 'saman' itu akan menghentikan Nasharuddin dari terus membongkar kebenaran yang pernah dibongkar oleh Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali, sokongan kepada Nasharuddin diperlukan bagi kita sama-sama mengetahui hal yang sebenar berkaitan skandal sulit Pas dan DAP yang berkemungkinan besar akan didedahkan oleh Nasharuddin sedikit masa lagi...Anda mampu Mengubahnya...

"Karpal Singh DAP Anti Islam, Haram Sokong DAP"

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...