Dr Asri Kesal Dengan Sikap Tidak Bertanggungjawab Anwar Ibrahim



 
Mantan Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainal Abidin melahirkan rasa dukacita terhadap sikap Ahli Parlimen Permatang Pauh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat lebih mementingkan politik tanpa ada ruang untuk bersama masyarakat terutamanya pada program-program agama serta majlis berbuka puasa walaupun majlis tersebut diadakan di parlimen yang diwakili beliau.

Anwar yang juga Ketua Pembangkang dilihat langsung tidak melayan jemputan iftar (berbuka puasa) yang dibuat oleh pihak Dr Asri, tambah mendukacitakan tidak ada seorangpun wakil yang dihantar ke majlis tersebut dan seolah-olah ianya tidak penting bagi beliau.

Berbeza dengan Mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi, walaupun beliau tidak dapat hadir namun beliau tetap menghantar wakilnya, begitulah perbezaan sikap diantara pemimpin-pemimpin yang ada di Malaysia ini.

Disini juga turut memperlihatkan kepada kita sikap sebenar pemimpin PKR yang pentingkan diri sendiri dan tidak bertanggungjawab didalam kawasan yang diwakili oleh mereka, berkemungkinan pemimpin PKR tidak berminat dengan program seperti itu, lainlah kalau program hiburan horey-horey, belum jadi Perdana Menteri pun perangai dah semacam, 

Bagaimanapun kenyataan yang di Tweet oleh Dr Asri itu mendapat respon dari Nurul Izzah yaitu anak kepada Anwar Ibrahim, kata Nurul Izzah "Dukacita MP Permatang Pauh tak hadir dan tiada wakil, ohh, nanti dihadirkan lain kali, tak boleh miss (terlepas) program Dr Maza", apakah itu jawapan beradab dari seorang wakil rakyat yang juga anak kepada bakal PM jenin ?

Tanpa memohon maaf atau menyatakan sebab ketidakhadiran bapa beliau, tweet beliau itu seperti menyindir Dr Asri, namun sindir atau tidak terletak kepada penilaian masing-masing, dan tweet balas dari Dr Maza juga punyai maksud yang dalam dan agak sukar untuk diterjemahkan.

Kesimpulannya, kalau pemimpin Umno yang didakwa banyak cacat celanya boleh hadir, atau beradab dengan menghantar wakil, kenapa tidak dengan pemimpin PR yang kononnya serba sempurna itu, walaupun ini hanya isu kecil, tapi ia sudah cukup untuk memperlihatkan sikap sebenar disebalik hipokritnya mereka. 

Untuk bercakap memang senang, "Hari ini menang, esok kita turunkan harga minyak" tapi untuk melaksanakannya tidak mudah seperti apa yang dikata...Anda Mampu Mengubahnya..

2 comments:

  1. Hang ni belah mana sebetulnya?
    Kalau gila nak jadi ahli politik cakap la gila.
    Sekejap hulu sekejap hilir.
    Apa kejadah la wahabi sekor ni.

    ReplyDelete
  2. Tak payah dok promosi Dr. Asri biaq pi kat dia. Walaupun PR tak layan dia, dia tetap sokong PR cuma panggil Tok Lah nak cover sikit. Tapi orang BN ni lebih beradap.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...