'Crazy Sex' Chua Soi Lek Makin Kronik, Hanya Layak Untuk Jadi Presiden Parti Seks

Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek nampaknya semakin berani menyentuh isu berkaitan hukum hakam Islam, jika pemimpin DAP, seperti Karpal Singh, Ngeh Ko Ham dll dicerca dan di kritik bila sentuh isu Hudud dan Islam, apa istimewanya MCA terutamanya Chua jika tidak ada ketegasan dari pemimpin Islam dikalangan UMNO untuk menyelar pertuturan biadap Chua Soi Lek sebagaimana yang pernah diselar keatas pimpinan DAP.

Chua Soi Lek sangat tidak boleh buat tak reti bahasa macam tu, nak sentuh isu Islam boleh sentuh, tapi kenapa perlu menghina ? Kalaulah pemimpin DAP yang melakukan hal yang sama adakah kita akan membiarkannya ? Ilmuan-ilmuan Islam jangan melihat imbuhan dunia lebih bernilai daripada agama Islam, nak berpolitik boleh berpolitik, tapi bila melibatkan agama perkara ini tidak boleh kompromi sama sekali.

Rakyat, umat Islam dan orang muda sentiasa memerhatikan gelagat 'hero-hero' ternama politik yang sentiasa bangkit mempertahankan Islam apabila Islam disentuh oleh bukan dikalangan kumpulan mereka, namun sepi membisu sahaja apabila Islam dihina oleh kafir dikalangan mereka, jadi disitu jugalah seharusnya orang muda melihat dan menilai yang mana satu benar-benar pejuang Islam yang  'ori' atau pejuang politik semata-mata.

Isu ini cukup besar dan terlalu sensitif bagi umat Islam, pemimpin politik Islam perlu bersikap 'gentleman' tanpa memilih bulu, ini soal agama, ramai dikalangan penyokong PAS benci dan tinggalkan PAS kerana tunduknya PAS kepada sikap biadap DAP, namun apakah selepas ini ramai juga dikalangan penyokong UMNO akan meninggalkan parti kerana benci dengan tunduknya pemimpin UMNO dengan kebiadapan MCA.

"Nak laksanakan hudud langkah mayat saya dahulu" itulah kata-kata Karpal Singh yang menjadi isu dan barah kepada umat Islam sampai kehari ini, biarpun kata-kata itu tidak menyeru masyarakat, dan hanya bersifat mencabar, menolak dan bukanlah kata-kata menghina secara mutlak, tapi ia tetap biadap, apatah lagi dengan kenyataan Chua Soi Lek adalah menghina Islam dengan melabel hukum Islam pada gambaran yang buruk bagi tujuan menolak, menghasut  dan menakut-nakutkan masyarakat.

Politik 'Gila Seks' dan tidak berakhlak seperti Chua Soi Lek itu mesti ditolak dan ditentang habis-habisan, tak usahlah dibela dengan kaedah mantik dan auta seperti Nik Aziz, kerana itu akan lebih memburukkan Islam pada masa-masa yang akan datang, jangan sampai jadi besar kepala seperti DAP.

Orang bukan Islam dinegara ini perlu sedar, tahu dan reti, bahawa menjadi satu hal yang sangat salah sekiranya mana-mana orang dalam negara ini, bercakap secara terbuka atau terakam mengenai sesuatu perkara yang berkait hal agama dengan penjelasan pada pemahaman yang salah sekaligus memburuk-burukkannya, tidak kiralah apa tujuannya sekalipun lebih-lebih lagi tujuan pada keadaan yang menghasut dan menyebarkan rakaman hasutannya.

Sikap saling hormat menghormati sahaja yang akan mampu memberi kehidupan yang aman bagi setiap kaum, sekiranya orang bukan Islam yang berada dalam kumpulan minoriti dinegara ini merasa marah jika agama mereka dihina, apatah lagi kami orang Islam dalam kumpulan majoriti yang bernegarakan Islam sebagai agama rasmi, fikir dan renungkanlah Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...