HUDUD - Chua Soi Lek Cabar Jamil Khir Debat

Batu Pahat - Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom tidak membuat kajian terperinci apabila beliau mengatakan Hudud PAS tidak memberi kesan ke atas orang bukan Islam.

"Mungkin dia tidak kaji. Saya kecewa dengan apa yang dia kata, "katanya

Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa MCA Batu Pahat  Jumaat lalu, Dr Chua mengajak Jamil Khir untuk berdebat tentang bagaimana hudud akan menjejaskan semua rakyat Malaysia serta menunjukkan bahawa ia terlibat dengan meminda Perlembagaan Persekutuan.

Beliau juga menegaskan bahawa parti politik tidak harus disamakan dengan agama.

"PAS adalah sebuah parti politik manakala Islam adalah agama rasmi.

"MCA menegakkan perlembagaan yang menyatakan agama rasmi negara adalah Islam manakala rakyat bebas untuk memeluk agama mereka sendiri," katanya.

Ditanya jika komen beliau mengenai Jamil Khir akan menjejaskan Barisan Nasional (BN), Dr Chua berkata MCA, sebagai sebuah parti politik, mempunyai hak untuk meluahkan pandangan.

Dr Chua berkata bahawa beliau tidak akan memohon maaf kepada sekumpulan ahli Pemuda PAS yang telah mengadakan bantahan di Wisma MCA di atas kenyataan beliau mengenai hudud.

"Mengapa kita harus takut? Kami hanya menekankan pandangan kami dan setiap orang mempunyai hak untuk memilih, "katanya. - Dipetik dari The Star

3 comments:

  1. nampak tak..tak kira DAP atau MCA..kalau dah kapir laknat tu tetaplah kapir laknat juga..sesuka hati menghina agama kepercayaan kita..agama kita diperkotak katikkan..bangsa cina ni tak kira dari parti apa pun dah kira wajib dah disembelih dari yang baru lahir..dalam perut dan sampailah yang tua..biar hapuskan semua sekali baru aman negara kita ni..pelakon filem lucah macam soi lek ni dan keluarga lim pastu sekor lagi benggali cacat..patut disembelih jer..

    ReplyDelete
  2. itulah sebab kerana kebodohan melayu sendiri diajak mengeratkan perpaduan berkeras mempertahankan dendam kesumat tu.....hahaha sekarang terimalah padahnya.......

    ReplyDelete
  3. Dunia akhir zaman.....seperti yg disabdakan oleh Nabi SAW : Di-akhir zaman nanti umat islam akan bertambah tetapi lemah umpama buih di-laut......so fikir2kan lah sendiri kenapa Nabi bersabda demikian.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...