Video - Awek Kelate 'Gocoh Jamoh Ko$#@' ! Bakpo Koho Berat Punoh Ni ?

Kelantan Darul Naim merupakan negeri yang terkenal dengan jolokan 'serambi mekah', namun sejauh manakah jolokan tersebut mampu dipertahankan selari dengan Kelantan yang juga dibawah pentadbiran Ulamak ' Membangun Bersama Islam'.

Tidak dinafikan Negeri Kelantan punyai banyak kelebihannya yang tersendiri, tapi kelebihan itu sudah semakin tidak dapat lagi untuk menampung keberlakuan yang diluar tahap ketamadunan manusia pada hari ini. Kejumudan 'assobiyah' yang masih membusu dilihat sudah sebati dengan sebahagian besar masyarakat Kelantan kita, gerakan politik diluar tabie bergiat subur dengan pelbagai retorik yang hanya termampu untuk diungkap tapi tidak nyata pada keadaannya yang sebenar.

Sebagai contohnya rakaman video dibawah adalah salah satu perilaku yang biasa dan bukannya kes terpencil yang berlaku dalam negeri ini, tidaklah hairan jika kejadian seumpama ini berlaku dinegeri-negeri yang bukannya dikuasai oleh Ulamak, namun sangat tidak wajar sekiranya a berlaku sca mes dinegeri yang dikuasai oleh Ulamak.

Ramai dikalangan kita orang Kelantan yang tidak sedar akan hal ini biarpun mulut selalu berbuih memperkatakan tentang ISLAM, apa yang diharamkan oleh agama langsung tidak tegas untuk diperingatkan, berbeza dengan hal-hal politik yang sentiasa diperingatkan kepada rakyat yang mana sekiranya rakyat menolak perjuangan yang dibawa oleh Pas, maka ancaman mudarat direkaciptakan oleh pemimpin yang berserban mahupun berkopiah atas tujuan menakut-nakutkan rakyat, bagaimanapun hal ini terlalu panjang untuk dibahas dan dirungkaikan, mungkin kelapangan dimasa hadapan boleh kita memperincikannya satu persatu. Anda Mampu Mengubahnya.

'Kopek' adalah sejenis 'mugo' yang begitu digemari oleh kaum bapa dan juga bayi

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...