Kabinet Bayangan Politik Omega - Lim Guan Eng Mabuk Mustafa Ali Nafi - Video

BESUT - PAS menerusi Setiausaha Agungnya Datuk Mustafa Ali menafikan senarai kabinet bayangan Pakatan Rakyat yang disiarkan Utusan Malaysia  baru-baru ini, penafian itu juga menunjukkan satu lagi keganjilan retorik telus yang dibawa oleh Pakatan Rakyat,

Menurut Mustafa, senarai itu sengaja direka akhbar berkenaan dengan niat meruntuhkan persefahaman parti itu dengan PKR dan DAP, namun tidak pula menyatakan senarainya yang sebenar, tapi pada masa sama mendakwa perancangan (susunan kabinet) senarai itu sudah ada.

"Tak boleh, PKR atau Pakatan Rakyat tak pernah buat senarai kabinet bayangan. Takkan sama apa yang orang itu fikir dengan apa kita fikir, perancangan (susunan kabinet) ada tapi kita tak boleh bagi tau lagi sekarang, tunggu lepas kita menang pilihan raya umum kita umum," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Perhimpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno disempurnakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Jabi di sini.

Pembawaan budaya 'politik Omega' seperti itu hanyalah bertujuan untuk memperbodohkan rakyat berbilang kaum dinegara ini semata-mata, apakah menjadi satu permasalahan untuk menyatakan kabinet bayangan itu sekiranya mereka benar -benar telus, sukarkah untuk berterus terang jika apa yang dinyatakan itu merupakan kebenaran, sama juga seperti jam Omega yang didakwa ada dalam simpanan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, tetapi bila diminta supaya ditunjukkan sampai hari ini apa yang dikatakan 'ada' itu gagal untuk ditunjukkan.

Begitu juga dengan Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menafikan terlibat dengan masalah moral, tetapi bila disuruh bersumpah Wallahi, Wabillahi, Watallahi banyak pula alasannya dan takut untuk berbuat demikian, adakah anda fikir untuk menjadi takut bagi membuktikan sesuatu kebenaran,  jika merasa takut, itu menunjukkan anda punyai pemikiran yang songsang tidak sebagaimana yang telah anda perkatakan.

Bertambah lagi lucunya yang tidak terbatas apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng atau lebih dikenali dengan Khalifah Umar Abdul Aziz oleh penyokong dan pemimpin PAS itu yang mencabar  pemimpin Barisan Nasional (BN) termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengisytiharkan harta sekiranya ikhlas dan bersungguh-sungguh mahu membanteras rasuah.

Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP itu sepatutnya perlu sedar dan tidak sentiasa dalam keadaan mabuk, ini kerana cabaran yang dibuat itu seakan-akan wayang 'opera cina' yang sesuai untuk menghiburkan hati dan langsung tidak kena untuk dibudayakan menjadi amalan politik pada hari ini. Seluruh pemimpin PR menyatakan bahawa Pemimpin BN menyalahgunakan kuasa dan mengamalkan rasuah, jika begitu untuk apa lagi mencabar mereka mengisytiharkan harta.

Sepatutnya apa yang perlu dibuat oleh Lim Guan Eng ialah beliau sendiri dan juga semua pemimpin dalam PR mengisytiharkan harta mereka terlebih dahulu supaya terbukti  mereka itu bersih dan tidak terlibat dengan amalan songsang sebagaimana yang didakwa diamalkan oleh pemimpin BN. Selepas isytihar dan terbukti bersih barulah boleh beliau mencabar pemimpin BN, dan ketika itulah rakyat akan menilai dan membuat pertimbangan pemimpin mana yang benar-benar bersih dan layak untuk memimpin negara.

Oleh itu terbuktilah kepada kita bahawa pemimpin PR lebih 'kencing' dalam usaha mereka merampas kuasa daripada BN, ketelusan langsung tidak nampak melainkan dolak dalih semata-mata, jika mereka benar telus dan buktikan ketelusan itu sepertimana mereka mencabar pemimpin BN mengisytiharkan harta, kita tidak fikir untuk menolak mereka sekiranya terbukti mereka lebih telus daripada BN, setakat bukti mulut tu rasanya boleh blahlah. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. PAS ASIK KATA TUNGGU LEPAS pru13 BARU NAK UMUM BARISAN MENTERI KABINET !!

    WAKU UP LAH BRO !!! NI ZAMAN ADVANCE AND PLANNED GOVERMENT..CARA KO CAKAP TU MENUNJUKKAN BAHAWA FUCKATAN YG.BERIMEJ PAKATOON AKAN TIKAM MENIKAM SESAMA MEREKA JIKA DITAKDIR KE PUTRA JOYOOO...JANGAN PELIK JIKA KERAJAAN YG.UJUD MASA TU TAK BERFUNGSI BEBERAPA TAHUN KERANA SESAMA MEREKA AKAN SAMAN MENYAMAN DEMI BEREBUT JAWATAN KABINET..

    gen2felda

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...