Kalau Sampai Mempertikai Agama Saya, Saya Sanggup Membunuh!’ – Black Mentor

KUALA LUMPUR – Beberapa minggu yang lalu, nama penyanyi realiti televisyen, Black (Mentor) seakan-akan tercalar apabila dia dikatakan bersekedudukan dengan kekasih ketika bercuti di Pulau Redang, Terengganu, Januari tahun ini.

Black atau nama sebenarnya, Hanifah Md. Hanafiah, 25, sudah tampil membuat kenyataan dengan menafikan gosip bahawa dia melakukan perbuatan terkutuk itu.

Tetapi masih ada lagi ‘cakap-cakap belakang’ kedengaran seperti mengatakan dia hanya mahu mengelak daripada mengaku tetang perkara itu.

Terbaru, dalam sebuah ruangan Pojok sebuah akhbar mingguan tempatan, semalam, Black sekali lagi meluahkan rasa dukacitanya terhadap dakwaan itu.

Memetik daripada artikel berkenaan, Black berkata, dia amat berang apabila dikaitkan dengan gosip tersebut.

Malah lebih teruk, apabila dia dikatakan seperti tidak tahu membezakan mana yang baik dan buruk sekaligus membelakangkan ajaran agama Islam.

“Saya beritahu lagi, kalau sampai mempertikai agama, saya sanggup membunuh!

“Saya perlu mempertahankan agama saya. Kalau nak tulis gosip, jangan campur aduk dengan agama. Itu yang saya cakap saya nak saman,” katanya di sini, semalam.

Tambahnya, tidak apa jika mahu menuduhnya perangai buruk sebab dia juga manusia biasa yang tidak lari daripada melakukan kesilapan tetapi jangan menuduh sehingga terlampau.

“Nak tuduh perangai saya buruk, tak apa, tapi jangan sekali-kali mempertikaikan agama saya. Bagi saya isu ini sudah diselesaikan dan saya harap tidak apa pihak yang mengungkit lagi.

“Selepas ini saya perlu menasihatkan diri saya sendiri supaya lebiih berhati-hati,” katanya.

Namun begitu, kata-kata penyanyi yang popular dengan lagu Teman Pengganti ini bukanlah nak mengugut mana-mana pihak.

Mungkin Black secara tegas ingin menyatakan yang dia sanggup lakukan apa saja jika ada orang yang mempertikaikan pegangan agama Islamnya. - Mynewshub

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...