Abby Abadi: "Saya Takut, Sempat Ke Saya Nak Selamatkan Kawan Saya Sebelum Kiamat Ni" - Video

Berapa ramai lagi agaknya PAS akan melahirkan golongan extreme ? Perjuangan Islam yang sepatutnya mengajak umat bersatu dan bertolak ansur dalam menyelesaikan sesuatu masalah yang berbeza pandangan dilihat tidak terciri didalam perjuangan yang dibawa oleh PAS, perjuangan PAS hanyalah mencari kesalahan umat Islam yang berbeza pandangan dengan mereka untuk dilabel dengan pelabelan negatif seperti yang berlaku kepada Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor apabila ia digelar sebagai 'Hasan Akidah' ekoran kesungguhan beliau didalam menyelamatkan akidah umat Islam di negara ini.

Isu kafir mengkafir juga pernah berlaku satu ketika dahulu, punca ini hanyalah disebabkan kerakusan pemimpin tertentu untuk berkuasa lalu melatih ideologi ahli dan penyokongnya menjadi extreme, PAS mempergunakan Islam sebagai umpan bagi melahirkan keberanian penyokongnya untuk bangun menentang sesiapa sahaja yang bercanggah dengan perjuangan yang dibawa oleh PAS.

Ideologi ini juga telah meresapi 'selebriti insaf' Abby Abadi yang dijaja setiap malam ke pentas ceramah untuk menghentam dasar-dasar kerajaan kerana didakwa sebagai tidak Islamik, disamping mengkritik dasar kerajaan, Abby juga turut mengkritik rakan-rakannya yang masih berada didalam dunia seni yang turut disifatkannya sebagai dunia yang gelap.

Bagaimanapun pada asas pemikiran Islam sebuah agama yang benar lagi indah, setentunya dapat kita mengerti samada kata-kata negatif yang dilemparkan kepada umat Islam yang lain itu datangnya dari ajaran Islam ataupun sebaliknya. Anda Mampu Mengubahnya.
Muhdalena bawa samurai ke Putrajaya dulu pun rasa terpangil-panggil untuk selamatkan seseorang juga.


1 comment:

  1. Nampak sangat macam Ustaz2 tu boring sepanjang dia dok bercakap

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...