Video - Abby Abadi Sekali Lagi Menggelupur Malu Ditegur Kerana Tersalah Hukum

Kecelaruan fikrah didalam Pas kali ini menjadikan Ustazah Abby Abadi sebagai mangsa, Pas yang memang terkenal dengan fatwa yang tidak konsisten disamping kepelbagaian fahaman didalam Pas sendiri menyebabkan Abby terkeliru berhubung hukum menutup aurat.

Menurut Abby, individu yang memakai tudung namun masih memakai baju berlengan pendek, lebih baik tidak payah memakai tudung, kerana memakai baju berlengan pendek juga tidak menutup aurat dan ianya adalah kesalahan yang besar.

"Sebab ada Ustaz cakap kat saya, kalau kita dah tutup aurat, tapi kita duk pakai baju lengan pendek, maknanya... tak dapat markah Ustaz!"

Bagaimanapun fatwi Abby itu disangkal oleh Ustaz Pas yang menyebabkan muka Abby terus merah padam mungkin kerana terlalu malu dengan fatwi yang dianggap salah oleh Ustaz Pas itu, Abby yg  baru mengenali Pas dilihat masih tidak tahu yang mana didalam Pas itu mempunyai pelbagai fahaman, dan sekiranya tidak berhati-hati Abby mungkin boleh jadi 'gila isim'dalam jangka masa singkat sahaja.

Kalau hari ni pemimpin Pas kata halal kepada sesuatu perkara, jangan pula terkejut sekiranya esok fatwa halal itu boleh bertukar menjadi haram. Itulah hakikat Pas yang sebenarnya.

Kejadian Abby ditarbiahkan didepan khayalak umum ini adalah yang kedua kali, sebelum ini Abby turut lantang mengkritik rakan artisnya dan kemudiannya ditegur oleh Azhar Idrus secara sinis. Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. BIASALAH USTZH JADIAN NI KEMALUANNYA TEMBAM,TU PASAL SUKA ATI DIA JER NAK HUKUM ORG,PADAN MUKA...DPN ORG RMAI NAK MENGADA-NGADA,AMIK MUKA KAU,CAKAP TAK SALAH AGAK-AGAK LAH ABBY OII

    ReplyDelete
  2. kahkahkah,abby ingt dia pandai sngt kot,smpi telinga pun pekak,org cakap mudah dia cakap muda,dah terkena virus kencing paspispus meroyanlah aby

    ReplyDelete
  3. kahkahkah...amik kau satu sebijik buah pengeras, kamu yg lebih pandai mengata org.

    ReplyDelete
  4. virus kebutaan,kepekakan dan kebodohan pok nik si-tua kutuk sudah berjangkit kpd ustzh palsu ini, padan muka.....hahaha.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...