Rafizi Minta Rakyat Kelantan Jangan Malu Tuntut Hak Depan Pejabat Nik Aziz

SHAH ALAM - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mengakui beliau memang tidak rasa malu apabila memperjuangkan isu rakyat dan tidak harus menjadi satu perkara pokok sebagaimana didakwa oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar.

Sebaliknya kata beliau, yang perlu malu adalah menteri-menteri yang menjadi pemimpin rakyat tetapi tidak menjalankan tanggungjawab mereka dengan baik.

Kata Rafizi, jika Noh mahu menerima pakai konsep malu dan faham tentang maksud perkataan itu, beliau yang perlu meletak jawatan kerana telah gagal memberi jawapan mengenai isu-isu salah guna dana rakyat.

Tambahnya, "sebenarnya ini perkara kecil yang diperbesarkan Umno, Umno yang nampak ketakutan dengan kebangkitan rakyat ini."

"Bagi saya, tak ada yang perlu kita rasa malu, di mana-mana kita boleh bawa isu rakyat, itu tugas kita.

"Yang perlu malu sebenarnya menteri-menteri yang makan duit rakyat dan mereka tak akan cakap pula macam itu. Noh pun patut malu sebab tak mengambil tanggungjawab beliau dalam NFC (Pusat Fidlot Kebangsaan)," katanya kepada Sinar Harian Online.

Mengulas lanjut, Rafizi berkata, isu rakyat perlu diketengahkan oleh wakil rakyatnya walaupun di mana sahaja dengan niat membantu rakyat.

"Saya boleh nak buat sidang parlimen di mana pun, Parlimen, depan pejabat Noh, depan pejabat Nazri, di mana sahaja saya boleh buat untuk ketengahkan isu rakyat.
"Itu tugas kita untuk membantu rakyat," katanya lagi.

 - Ok tak kenyataan Rafizi tu ? Mungkin ok mungkin songsang..,Kalau Rafizi kata sebagai seorang suami sudah menjadi tangunggjawab untuk menunaikan nafkah zahir dan batin terhadap isterinya  tidak kira dimana, tengah jalan, dekat taman, depan khayalak ramai, dan juga tidak kira saluran mana samada depan ataupun belakang...Ok ke ?

Ataupun disebut meletakkan sesuatu tidak kena pada tempatnya, kalaulah amalan Rafizi itu diamalkan oleh rakyat Kelantan, bagaimana agaknya ?, sedangkan kita sendiri mengakui setiap kerajaan punyai kelemahan, namun jika kelemahan itu ditangani dengan tidak menggunakan pendekatan yang betul, ia tentu menjadi masalah.

Jika semua rakyat berfikiran macam Rafizi, kita fikir negara ini boleh jadi rosak dan huru-hara, sebab itulah seramai 222 orang masing-masing mewakili setiap parlimen telah dipilih oleh rakyat untuk membela nasib mereka, kenapa pulak jadi lebih sudu dari kuah ni ? kalau nak soal tu banyaklah...Namun...Anda Mampu Mengubahnya.

3 comments:

  1. Memang rakyat bangkit.

    Tapi cuma rakyat yang bodoh jer yang bangkit dan memilih Pakatan Rakyat yang hamblau dan bodoh nak mampos sebagai alternatif!!

    ReplyDelete
  2. Rafisi is a Pondan who like to peep inti womens shopping. His pretty mouth make Anwar mad horny.

    Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
    Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

    (Song: The three little pigs, check youtube)

    Pig 1: Anwar Ibrahim
    Pig 2: Lim Guan Eng
    Pig 3: Hadi Awang

    ReplyDelete
  3. Otak penyokong tegar anwar tergolong didalam yg paling dangkal sekali sebab sudah minum holkencing water buatan anwar serta sudah dibaptiskan secara juburi setiap pagi ahad selama sebulan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...