Panas Pagi !!! Nik Aziz Jelaskan 'Bajet Onani' Bukan 'Bajet Rohani'

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak persoalkan kandungan Bajet 2013 yang dibentangkan Kerajaan Pusat Jumaat lalu, sebaliknya mahu tuntutan royalti petroleum Kerajaan Negeri diselesaikan.

Sinar Harian melaporkan Nik Aziz berkata, sekiranya isu tuntutan royalti tidak diberi keutamaan sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), ia akan memberi kesan besar kepada rakyat Kelantan dengan menolak Kerajaan Pusat.

"Kerajaan Pusat nak belanja banyak mana duit saya tidak soal, tapi jangan sampai ganggu royalti Kelantan, rakyat Kelantan tidak akan beri undi kepada pusat sekiranya royalti diganggu," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau mengulas Bajet 2013 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Jumaat lalu, yang turut memberi manfaat golongan muda.

Ditanya adakah beliau berpuas hati bajet yang dibentangkan, Nik Aziz mengakui belum membaca inti pati sepenuhnya namun diberitahu ia mempunyai unsur beli undi.

"Saya belum baca, tetapi orang sibuk membicarakan soal beli undi, saya tidak mahu kata ia betul atau tidak, tetapi jika ada benda pelik (pemberian wang) berlaku sebelum pilihan raya, ini bermakna ada sesuatu yang tidak betul," katanya.

Menurutnya, sekiranya benar unsur beli undi berlaku, tindakan Kerajaan Pusat itu seolah-olah memberi ‘gula gula’ sekali gus merendahkan nilai rakyat.

Yang peningnya kelmarin, Nik Aziz kata, bajet yang dibentangkan tidak seimbang antara dunia dan akhirat. Buktinya print screen dari portal Harakah Daily, bukan Utusan Malaysia ya tapi Harakah lidah IRC.
Antara lain Nik Aziz turut berkata "Jenayah yang berlaku dalam negara, sama ada bunuh, ragut, samun, rompak, rasuah dan berbagai lagi semuanya berlaku (salah Umno) akibat tidak ada rasa takwa pada ALLAH SWT.

"Inilah natijah yang akan diterima rakyat kalau pentadbir negara (UmnoBN) hanya pentingkan dunia dari akhirat," katanya.

Apa sebenarnya masalah Nik aziz ni, kalau macam ni habis sakit jiwa, lebih baik Nik Aziz letak jawatan jerlah, sikapnya semakin lama semakin mengaibkan dirinya sendiri. Anda Mampu Mengubah Nik Aziz.

5 comments:

  1. Lu punya MB ni memang dah gilalah gk !

    ReplyDelete
  2. Nik Ajis membuatkan rakyat kelantan jadi penat.
    Jawapan seperti budak-budak tadika PASTI sahaja.

    Kesian MB Kelantan apabila jiwa penuh dendam dan taksub kepartian... bukan hendak mencari sangka-baik sesama Islam.

    ReplyDelete
  3. "Kerajaan Pusat nak belanja banyak mana duit saya tidak soal, tapi jangan sampai ganggu royalti Kelantan, rakyat Kelantan tidak akan beri undi kepada pusat sekiranya royalti diganggu," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

    gk, rasanya mcm nik aziz nk serah kelantan kpd bn je ni. kalau kerajaan pusat bagi royalti, rakyat kelantan akan undi bn...hahahahaha boleh caye ke ckp nik aziz ni. ke org lain tolong ckp bg pihak nik aziz...

    ReplyDelete
  4. Nik Aziz komen kadangkala macam budak tadika. Dia ingat Kelantan bagus sangatkah? Kadar jenayah Kelantan pun tinggi. Dia tak sedarkah? Apa dia buat selama 22 tahun jadi MB?

    ReplyDelete
  5. dia dah nyanyuk, pemikiran dia serupa budak yg baru pandai becakap...terberak terkencing dlm seluaq.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...