Video - Gopinath Paria Dibebaskan, Boleh Jumpa PM Nak Minta Maaf

Berita pembebasan seorang pariapa Gopinath Jayaratnam yang menghina Allah dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW dengan jaminan polis mendukacitakan hati perasaan dan nurani seluruh umat Islam yang peka didalam mendaulatkan syiar suci agama Islam. Berita ini juga tidak dilaporkan oleh sebahagian akhbar yang lain dan jenuh mencarinya, Hal ini hanya dilaporkan di  The Star dua hari yang lalu. Biarpun kes masih dalam siasatan, seharusnya ia perlu disegerakan dan tidak menyiasat kes ini dengan begitu lama seperti kes-kes yang lain, dan jika tanpa desakan kes ini akan tertangguh dan berlalu begitu sahaja.

Penghinaan yang dibuat itu bukan penghinaan yang remeh, Subhanallah maha suci Allah penghinaan yang terlalu melampau yang terlalu sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata, penghinaan itu jika berlaku keatas ibu bapa kita pun sukar untuk diterima apatah lagi berlaku keatas Allah tuhan yang Esa dan juga keatas Penghulu umat Nabi Muhammad SAW, kita bukan ingin bertindak sendiri keatas paria itu, tetapi tidak ada peruntukkan undang-undangkah untuk mendakwa paria itu sehingga seperti memaksa kita untuk mencari alternatif yang lain ?

Setahap mana pun kesabaran umat Islam untuk tidak mengambil tindakan sendiri, tapi itu tidak bermakna kerajaan boleh membebaskannya dengan langsung tidak mengambil kira sensitiviti umat Islam di negara ini. Siapa yang boleh bagi jaminan perkara ini tidak akan berulang lagi ? Jika Sasterawan Negara berbangsa Melayu rebah dek kerana karya Interloknya yang menceritakan kebenaran paria dan kasta terhukum haram, kenapa tidak dengan paria yang menghina Allah dan Nabi, dimana keadilan dibumi Melayu ini, apakah ingin umat Islam bangkit sebagaimana Hindraf atau lebih dasyat dari itu.

Kita umat Islam bukan pelampau, kita tidak extreme sebagaimana sesetengah pihak yang kecoh memabukkan diri memaki hamun polis dan Umno di tepi jalan, mempertikaikan dan menuntut sesuatu bagaikan negara ini hanya mereka yang punya, seolah-olah pahlawan seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Datuk Bahaman, Penghulu Dol Said, Dato’ Maharajalela, Tok Gajah, dsbnya itu adalah anak lelaki bukannya anak JANTAN milik ketuanan.

Melayu jangan mudah lupa, jangan hanya hangat-hangat tahi ayam untuk perjuangkan Islam bangsa dan negara, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan, alang-alang genggam api biar sampai jadi abu, jangan terleka dengan buaian dunia yang bersandarkan politik semata-mata, percayalah hal ini jika tidak dicegah dari awal umat Islam akan rugi dan menjadi satu umat yang bacul dan tidak disegani lawan mahupun kawan. Sewenangnya mereka akan menuntut dengan pelbagai macam akibat dari sikap acuh tidak acuh kita menjaga hak kita.

1 Malaysia bukan bermakna semuanya mesti sama, sama pada perkara yang boleh sama tetapi tidak kepada perkara yang tidak boleh, seharusnya letaklah sesuatu itu biar kena pada tempatnya. Justeru itu sama-samalah kita bangkit untuk mempertahankan agama Allah dengan mendesak kerajaan supaya mengambil tindakan yang adil kepada semua, jangan hanya bersemangat bangkit sekerat jalan, kerana demi agama kita perlu tegas dalam mempertahankannya,

Apakah kita ingin menjadi bangsa yang boleh dipermainkan dan ditertawakan ? Perlukah takut akan mati kerana berjuang di jalan Allah ? Perlukah takut dipenjarakan kerana berjuang dijalan Allah ? Sama-samalah berjuang dan jangan kita membisu dan berdiam dengan isu ini supaya ia menjadi pengajaran kepada orang lain. Anda Mampu Mengubahnya.
"Biarpun tidak lebai, Tapi berjuang kerana Allah, gerok subuh ambo bangun subuh Insyaallah"

3 comments:

  1. mana pegi hasan jati dan berahim perkasa ...

    ReplyDelete
  2. jirik angin weh braso bakpo eh,bdiri bulu roma weh,memey celako paria ni,xreti kelih butir mato ore snguh,koho lamo koho besar palo,kena ajar skali nih biar reti baso

    ReplyDelete
  3. pergi baca dulu apa Shah Kirit hina 5 tahun dahulu, baru cakap ok. korang ni sembayang pun bukan 5 waktu. kes rogol sesama ahli keluarga semua islam yg ajar ke? yang ni diri sendiri pun tak betul, nak mengajar orang lain. sedarkan wahai kaum sekalian, sedarkan diri sebelum anda disedarkan. biar tuhan yang mengadili budak bodoh tu, bukan kita. yg ni sikit2 nak ekstrim. padahal kaum kita yang banyak menganggur, banyak mundur, banyak maksiat. sedarkan itu dulu. jangan nak duk kata kat orang lain. respect free time awak. kalau awak pakai masa itu untuk benda maanfaat seperti menolong orang yg susah, atau mengumpul derma utk orang sakit/miskin, tuhan pun mesti suka kat awak.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...